Dyrlægeregninger - jeres max pris?

Spørgsmål og svar om pasning af marsvin.

Redaktør: Redaktører

Brugeravatar
NannaJ
Godt igang med mutterne :-)
Godt igang med mutterne :-)
Indlæg: 288
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 18:29
Geografisk sted: Kolding

Dyrlægeregninger - jeres max pris?

Indlæg af NannaJ »

Jeg tænkte på: Hvor meget vil I betale for behandling af jeres marsvin? Hvor går jeres grænse?


Kom selv af med over 2600 kr. i dag og nogle af mine venner griner da lidt af det, fordi prisen på marsvin er så billig i forhold til selve regningen.
Jeg ved ikke selv hvor min grænse går, men hvis de kan få behandling og blive raske, så er jeg da villig til at betale det - måske ikke lige 10.000, men ellers. :)

Brugeravatar
Marsvin
Administrator
Administrator
Indlæg: 4891
Tilmeldt: man 19. jan 2004 12:58
Geografisk sted: Albertslund
Kontakt:

Re: Dyrlægeregninger - jeres max pris?

Indlæg af Marsvin »

Det var godt nok mange penge. Hvad er det der kostede så meget?

Det tror jeg trods alt ikke at jeg ville betale for behandling af et marsvin. Maksimum ligger nok under 1.000,-

For Futte (hund) ligger prisen højere end det. Har brugt 3.500,- på ham før sidste jul.
Venlig hilsen

Johnny Ramm - Tidligere @marsvin.dk opdræt af Abyssinier
Over-Gnaverhjernen ;-)
OverAdmin & Ejer af Forum.

http://mutterne.dk
admin@mutterne.dk

Alle mine Abyssinere er efter rene Sydamerikanske linier. Alle der er født her, er danske mutter ;-)
Billede

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Re: Dyrlægeregninger - jeres max pris?

Indlæg af Lina »

åh jeg ved sgu ikke.. jeg tror det bliver sådan noget jeg tager højde for sammen med hvor gode ods dyret har for at overleve og få et normalt liv bagefter.
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

Brugeravatar
NannaJ
Godt igang med mutterne :-)
Godt igang med mutterne :-)
Indlæg: 288
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 18:29
Geografisk sted: Kolding

Re: Dyrlægeregninger - jeres max pris?

Indlæg af NannaJ »

Marsvin skrev:Det var godt nok mange penge. Hvad er det der kostede så meget?

Det tror jeg trods alt ikke at jeg ville betale for behandling af et marsvin. Maksimum ligger nok under 1.000,-

Ja, og man er endda på SU.. :roll:

Det her: viewtopic.php?f=1&t=27417

- Konsulation i weekenden (1016 kr.), injektionshonorar x 3, medicin, indlæggelse, narkose + undersøgelse af tænder, og Critical Care, hvis hun ikke begyndte at spise igen, osv.
Ret vildt, selvom de ikke kom frem til et endeligt resultat. De kunne egentlig have nøjes med at give smertestillende og antibiotika og lade mig få hende med hjem igen med det samme + undgå at undersøge tænderne, men det vidste de jo ikke på forhånd.

Brugeravatar
NannaJ
Godt igang med mutterne :-)
Godt igang med mutterne :-)
Indlæg: 288
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 18:29
Geografisk sted: Kolding

Re: Dyrlægeregninger - jeres max pris?

Indlæg af NannaJ »

Marsvin skrev:For Futte (hund) ligger prisen højere end det. Har brugt 3.500,- på ham før sidste jul.
Jeg er også mere villig til at betale en dyr regning for min hund.

Cavies
Har styr på mutterne :-)
Har styr på mutterne :-)
Indlæg: 500
Tilmeldt: man 3. okt 2011 11:10

Re: Dyrlægeregninger - jeres max pris?

Indlæg af Cavies »

Hvis der er gode muligheder for helbredelse og dyret ikke er meget gammelt ville jeg godt ofre 2600,- dette har jeg også gjort før. Jeg ved ikke om jeg har en grænse, hvis det er et af mine yndlingsdyr. Men jeg ville da meget nødigt skulle betale over 5000 på en gang. Men var det som sagt et ungt dyr med gode udsiger ville jeg gøre det. Hvis det er noget hvor jeg ikke føler det er det bedste for dyret, ville jeg lade dyret aflive.
Nina Nielsen
Billede

Anni
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 1379
Tilmeldt: ons 12. okt 2005 02:28
Geografisk sted: Esbjerg
Kontakt:

Re: Dyrlægeregninger - jeres max pris?

Indlæg af Anni »

min grænse med marsvin er ikke ret stor. Dog har jeg godkendt en operation engang, som kostede 4500, desværre døde hun under operation og jeg betalte derfor kun for bedøvelse. Det var så også et af mine absolut kæreste marsvin og hun var ikke ret gammel. Mine hunde derimod er fuldt forsikret med udvidet dækning. Så jeg kommer ikke til at betale ret meget hvis de ska ha en operation. Og det er netop derfor de har udvidet forsikring, da jeg ikke har råd til at betale flere tusinde.
Agerskovs opdræt

Brugeravatar
Ups
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 1324
Tilmeldt: tirs 23. sep 2008 20:02
Geografisk sted: Viborg Kommune
Kontakt:

Re: Dyrlægeregninger - jeres max pris?

Indlæg af Ups »

Jeg går gerne et stykke vej for mine dyr generelt, det der har stor betydning for mig er, at dyret efterfølgende vil trives optimalt.

Nu har jeg en fantastisk dyrlæge, som kender min holdning til at have dyr og derfor bliver beslutningen altid taget i samråd med hende, og jeg har aldrig fortrudt, uanset hvad valget er faldet på :)
Sagde Nanna
Mutternes ærbødige slave

Brugeravatar
Miss Sofie
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 2514
Tilmeldt: fre 26. sep 2008 09:42
Geografisk sted: Lillevorde, Aalborg
Kontakt:

Re: Dyrlægeregninger - jeres max pris?

Indlæg af Miss Sofie »

Cavies skrev:Hvis der er gode muligheder for helbredelse og dyret ikke er meget gammelt ville jeg godt ofre 2600,- dette har jeg også gjort før. Jeg ved ikke om jeg har en grænse, hvis det er et af mine yndlingsdyr. Men jeg ville da meget nødigt skulle betale over 5000 på en gang. Men var det som sagt et ungt dyr med gode udsiger ville jeg gøre det. Hvis det er noget hvor jeg ikke føler det er det bedste for dyret, ville jeg lade dyret aflive.
Fuldstændig enig.
Sofie
Billede

Brugeravatar
Mysteries
Har styr på mutterne :-)
Har styr på mutterne :-)
Indlæg: 677
Tilmeldt: man 18. jul 2011 21:53
Geografisk sted: Glostrup
Kontakt:

Re: Dyrlægeregninger - jeres max pris?

Indlæg af Mysteries »

Jeg synes det lyder som en helt rimelig pris for det arbejde der er udført, når man tager i betragtning at det har været weekend og hun har været indlagt.

Og dem der sammenligner dyrets pris og dyrlægeregningen - tjah, jeg ved ikke hvad jeg skal sige. Man kan ikke gøre kærlighed op i penge.

Jeg selv har ikke rigtig nogen grænse: så længe det giver mening etisk for mig, så gør jeg hvad jeg kan for at redde mine dyr. Jeg ville aldrig kunne tilgive mig selv hvis jeg måtte aflive et dyr pga. økonomi. Derfor havde jeg tidligere, da jeg var ung studerende på SU, en bankkonto til marsvinene, hvor jeg satte lidt penge ind når jeg kunne, så jeg havde nogen den dag det måske gik galt og jeg stod med en stor regning. Det er den bedste forsikring jeg kan råde til når jeg oplever nye ejere af marsvin eller kaniner. Alternativt kan man jo forsikre enkelte marsvin eller kaniner fra i år, hvis man kun har et par stykker, men har man mange tror jeg det med den særlige bankkonto er smartere/billigere. Har man hund eller kat ville jeg helt sikkert råde til at få forsikret dyret. Det er så ærgerligt at måtte sige farvel til sin hund eller kat fordi man ikke har de 15.000 det måske ville koste at redde den og som forsikringen kunne have betalt.
Christina

Anni
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 1379
Tilmeldt: ons 12. okt 2005 02:28
Geografisk sted: Esbjerg
Kontakt:

Re: Dyrlægeregninger - jeres max pris?

Indlæg af Anni »

Mysteries skrev:Jeg synes det lyder som en helt rimelig pris for det arbejde der er udført, når man tager i betragtning at det har været weekend og hun har været indlagt.

Og dem der sammenligner dyrets pris og dyrlægeregningen - tjah, jeg ved ikke hvad jeg skal sige. Man kan ikke gøre kærlighed op i penge.

Jeg selv har ikke rigtig nogen grænse: så længe det giver mening etisk for mig, så gør jeg hvad jeg kan for at redde mine dyr. Jeg vil
le aldrig kunne tilgive mig selv hvis jeg måtte aflive et dyr pga. økonomi. Derfor havde jeg tidligere, da jeg var ung studerende på SU, en bankkonto til marsvinene, hvor jeg satte lidt penge ind når jeg kunne, så jeg havde nogen den dag det måske gik galt og jeg stod med en stor regning. Det er den bedste forsikring jeg kan råde til når jeg oplever nye ejere af marsvin eller kaniner. Alternativt kan man jo forsikre enkelte marsvin eller kaniner fra i år, hvis man kun har et par stykker, men har man mange tror jeg det med den særlige bankkonto er smartere/billigere. Har man hund eller kat ville jeg helt sikkert råde til at få forsikret dyret. Det er så ærgerligt at måtte sige farvel til sin hund eller kat fordi man ikke har de 15.000 det måske ville koste at redde den og som forsikringen kunn
e have betalt.
meget enig.
Agerskovs opdræt

Brugeravatar
Marsvin
Administrator
Administrator
Indlæg: 4891
Tilmeldt: man 19. jan 2004 12:58
Geografisk sted: Albertslund
Kontakt:

Re: Dyrlægeregninger - jeres max pris?

Indlæg af Marsvin »

Futte (hund) vil jeg ofre meget mere på end et marsvin. Jeg kan desværre ikke få ham forsikret, da han er for gammel. Han blev 9 år igår.
Havde jeg vidst det tidligere, så ville jeg have fået ham forsikret.

Med marsvin er min grænse lavere, da det desværre mange gange ses at en operation ikke lykkedes, da man desvære mange gange forsent opdager at der er noget galt. De er som byttedyr meget gode til at skjule skavanker, indtil det er forsent at gøre noget ved det.

Med Futte ved jeg godt hvor jeg vil stå med hatten i hånden, nemlig banken og hos "de gamle". Jeg gruer for den dag han ikke er her mere.
Venlig hilsen

Johnny Ramm - Tidligere @marsvin.dk opdræt af Abyssinier
Over-Gnaverhjernen ;-)
OverAdmin & Ejer af Forum.

http://mutterne.dk
admin@mutterne.dk

Alle mine Abyssinere er efter rene Sydamerikanske linier. Alle der er født her, er danske mutter ;-)
Billede

Brugeravatar
Mysteries
Har styr på mutterne :-)
Har styr på mutterne :-)
Indlæg: 677
Tilmeldt: man 18. jul 2011 21:53
Geografisk sted: Glostrup
Kontakt:

Re: Dyrlægeregninger - jeres max pris?

Indlæg af Mysteries »

Jeg har kun mistet to marsvin under operation, og begge havde enorme knuder i bugen der skulle fjernes og klarede den ikke. I alle andre tilfælde, og det er ret mange efterhånden, er det gået fint. Udover utallige kastrationer, har jeg vel fået fjernet blæresten på marsvin 6-7 gange, fået fjernet ovariecyster og dermed sterilisation 2 gange, fået lagt dræn på en kastrat to gange og steriliseret en rask hun, og sikkert et par ting jeg har glemt. Selvfølgelig stiger risikoen hvis marsvinet er svækket, så hvis ikke man er en opmærksom ejer og reagerer så snart man opdager der er noget galt, så kan det godt gå hen og blive noget farligere for marsvinet at gennemgå en operation. Men med den erfaring jeg har omkring operationer tror jeg altid jeg vil løbe risikoen for en operation kontra en aflivning.
Skulle man se på det økonomisk og opveje chancerne for overlevelse mod udgiften for henholdsvis operation og aflivning, så synes jeg det må være en individuel overvejelse hver gang, hvor man tager højde for hvor alvorligt et indgreb det er og hvor stærk/svagt marsvinet er.

Jeg har senest fået fjernet blæresten på en 4,5 år gammel han. Han er trods sin alder ret robust, så jeg havde ingen betænkninger i forhold til at lade ham gennemgå en operation. Dyrlægen var meget opmærksom på at foretage operationen på så kort tid som muligt og han blev passet i hoved og mås efter alle kunstens regler. Han var meget påvirket af narkosen på selve dagen og om aftenen, mere end jeg nogensinde før har oplevet, som om han ikke kunne komme ud af den, og kunne ikke rejse sig og gå, men var sulten og spiste, og dagen efter var han sig selv igen.
Christina

Eva
Har styr på mutterne :-)
Har styr på mutterne :-)
Indlæg: 632
Tilmeldt: man 7. maj 2007 15:17
Geografisk sted: Kbh SV
Kontakt:

Re: Dyrlægeregninger - jeres max pris?

Indlæg af Eva »

Jeg har flere gange givet over 1000 kr. for at redde nogle af mine marsvin. Fx. en jul, hvor en øjenskade kostede tæt på 2000 kr. at få ordnet og kontrolleret. Der blev så bare ikke nogen fødselsdagsgave til kæresten eller vild nytårsfest. Sidste år blev mine marsvin ramt af alt fra kalkmangel, kræft, tandfejl, alderdom, diarr├® m.m. Er virkelig glad for at jeg havde tid til et job ved siden af studierne, for hold op hvor jeg rendte til dyrlægen. Mistede 16 dyr sidste år, så det var et dyrt og meget hårdt år. I år går det meget bedre, men der er næsten heller ikke nogen pensionister tilbage :cry:
Mht. mine og kærestens andre dyr, så er en af kattene blevet opereret for 7000 kr. pga. brækket ben. Hesten ved jeg har kostet mig store summer gennem de snart 10 år jeg har haft ham. Han er ikke forsikret, for vil selv kunne sige fra, hvis han en dag bliver langvarigt halt eller lignende. Vil ikke kunne leve med at skulle ride min hest i sænk, for at få udbetalt forsikring. Er også ret hys og tager hellere en gang i røntgen + scanning for meget end en gang for lidt, hvilket flere gange har resulteret i at en lille bitte ting blev opdaget før det udviklede sig - så en uge eller to fri og let genoptræning. Hellere det end en hest der bliver rigtig dårlig og skal stå stille længe.

Dahl1

Re: Dyrlægeregninger - jeres max pris?

Indlæg af Dahl1 »

Spørg altid om prisen først. Måske nogle bliver sure nu, men jeg vil ikke give mere end max 1000-1500 kr. på dyrlæge til et marsvin. Men har heldigvis aldrig haft brug for det. :=)

Besvar