Dyrlægeregninger - jeres max pris?

Spørgsmål og svar om pasning af marsvin.

Redaktør: Redaktører

Ravnagers
Godt igang med mutterne :-)
Godt igang med mutterne :-)
Indlæg: 79
Tilmeldt: fre 22. jun 2012 14:30
Geografisk sted: Helsingør
Kontakt:

Re: Dyrlægeregninger - jeres max pris?

Indlæg af Ravnagers »

Jeg gir det beløb det nu engang koster, hvis der er tale om et marsvin med gode fremtidsudsigter så betaler jeg gerne, jeg har trods alt taget mig ansvaret af mine dyr :)
Susan

Hanne
Helt ny med mutterne
Helt ny med mutterne
Indlæg: 13
Tilmeldt: lør 28. apr 2012 09:50

Re: Dyrlægeregninger - jeres max pris?

Indlæg af Hanne »

Ravnagers skrev:Jeg gir det beløb det nu engang koster, hvis der er tale om et marsvin med gode fremtidsudsigter så betaler jeg gerne, jeg har trods alt taget mig ansvaret af mine dyr :)
Det samme her det er os der har valgt at få dyr så skal de ikke lide

Brugeravatar
Mabitha
Godt igang med mutterne :-)
Godt igang med mutterne :-)
Indlæg: 309
Tilmeldt: tors 1. apr 2010 21:18
Geografisk sted: København NV

Re: Dyrlægeregninger - jeres max pris?

Indlæg af Mabitha »

Mine sidste marsvin har indtil videre været noget nær deres vægt værd i guld...!
Min meget dygtige dyrlæge holder priser på konsultation og tandslibning mv. på et meget rimeligt niveau, men de to gange, jeg har måttet tage på KUs dyrehospital er det løbet op:
Milagro, et rescuemarsvin, der bare var noget helt helt specielt, endte med at gennemgå en operation mv. til ca. 4500 kr., da han havde fået en byld bag det ene øje (han overlevede desværre ikke operationen - han kom sig aldrig ordentligt efter bedøvelsen).
Min søde lille Miel, som jeg desværre måtte få aflivet for en måneds tid siden, fik taget røntgen og lavet tandslibning i foråret til lidt over 2000 kr.

Jeg tror, min grænse går på 5000 kr., men jeg skal ikke kunne sige, hvad jeg gør den dag, et elsket lille dyr (måske) kan reddes for 6000 kr. I øvrigt render jeg ret ofte til dyrlægen med dem, da jeg ikke er rolig, hvis jeg har mistanke om, at de kunne fejle/have et eller andet, så i løbet af et år løber det også op (jeg synes nu også, at jeg har været noget uheldig i den henseende - især med Milagro og Miel, der i løbet af deres alt for korte liv nåede at fejle/have ret mange forskellige ting...)...
Mvh Maja, Arkimedes, Ella og Sorte :D

Besvar