Nogen der har prøvet disse bure....

Spørgsmål og svar om pasning af marsvin.

Redaktør: Redaktører

Besvar
Osterbye
Helt ny med mutterne
Helt ny med mutterne
Indlæg: 30
Tilmeldt: søn 1. apr 2012 08:42
Geografisk sted: Frederiksberg

Nogen der har prøvet disse bure....

Indlæg af Osterbye »

Hej :)

Er der nogen der har prøvet disse bure?

http://www.zooplus.dk/shop/smaadyr/bure ... ges/284609
http://www.zooplus.co.uk/shop/small_pet ... ges/213582

Er de besværgelige at skifte?

Bruger marsvinene etagerne?

Jeg synes også lågerne i de nederste rum, ser meget små ud....
Et skabs bur ville selvfølgelig være en smartere ( og pænere) løsning, men synes ikke lige jeg har hænderne skruet ordentligt på til lige at bikse sådan et sammen :-)

Håber der er nogen der har erfaringer med disse bure og vil dele ud af dem.

Brugeravatar
alatind
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 4748
Tilmeldt: man 2. apr 2007 22:11
Geografisk sted: Køge

Re: Nogen der har prøvet disse bure....

Indlæg af alatind »

Jeg har ingen erfaring med dette bur, men derfor vover jeg alligevel at komme med lidt input :wink:

Det ser jo ud som et dejligt bur, men dog med mange kringelkroge som skal gøres rene. Marsvin strinter jo som bekendt, og det kan ses på væggene. Jeg synes også at den udtrækkelige bundbakke kan blive et problem, da der vil ligge meget mere strøelse/hø end man kan trække det ud i den lille revne. Tremmerne vil jeg også tro bliver et problem, da der vil ryge strø ud gennem tremmerne.
Jeg vil tro at det er et bur som kræver meget vedligeholdelse og rengøring for at holdes pænt og lugtfrit, da det er i træ og har mange kanter og hjørner rundt omkring. Men det er jo en smagssag :)

Jeg har en klar opfattelse af at marsvin er meget forskellige med etager... nogle vil godt bruge dem mens andre nødigt render op og ned af rampen.

Der er iøvrigt indimellem brugte skabsbure til salg, har du prøvet at søge på det?
Hilsen Line Tind

Osterbye
Helt ny med mutterne
Helt ny med mutterne
Indlæg: 30
Tilmeldt: søn 1. apr 2012 08:42
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Nogen der har prøvet disse bure....

Indlæg af Osterbye »

Tak for dit svar :)

Jeg havde også selv tænkt over det med at plastic bunden så lidt smal ud, men jeg havde ikke overvejet det der med at de strinter igennem tremmerne, så tak for det :)

Jeg prøver at holde øje med med skabs bure, dem jeg har set indtil videre har bare været lidt små i bredden, eller for langt væk i landet, men jeg vil bestemt blive ved med at holde udkig :-)

Jeg har en gammel reol, der måske kunne bruges. Men den er kun 40 cm dyb (og 120 bred), tror du det er det for smalt for dem?

Brugeravatar
alatind
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 4748
Tilmeldt: man 2. apr 2007 22:11
Geografisk sted: Køge

Re: Nogen der har prøvet disse bure....

Indlæg af alatind »

Personligt synes jeg at 40 er for smalt, ja... jeg vil mene at 50 er minimum, men jo bredere jo bedre. Jeg har selv haft et bur stående på 100x50 og det irriterede mig gevaldigt at det ikke lige var 10 cm bredere som mine skabsbure.
Det er svært at indrette et bur som er så smalt, for dyrene skal jo kunne komme forbi hinanden og et hus eller en madskål.. så skal man kun stille den slags i enderne, men det bliver stadig en lang smal indretning, hvor et dyr som ligger og hviler midt i buret bliver forstyrret hver gang en anden gris skal forbi :wink:
Hilsen Line Tind

Brugeravatar
Marsvin
Administrator
Administrator
Indlæg: 4891
Tilmeldt: man 19. jan 2004 12:58
Geografisk sted: Albertslund
Kontakt:

Re: Nogen der har prøvet disse bure....

Indlæg af Marsvin »

Hvis du vil have et skabsbur og ikke er så handy, så er det ikke så svært med et Pax skab fra Ikea hvis du vælger skuffeløsningen.

Det kræver bare at man kan samle skabet og skrue skuffeskinnerne på siderne i de forborede huller. Det eneste man skal "modificere" er vandflaskeholdere.
Venlig hilsen

Johnny Ramm - Tidligere @marsvin.dk opdræt af Abyssinier
Over-Gnaverhjernen ;-)
OverAdmin & Ejer af Forum.

http://mutterne.dk
admin@mutterne.dk

Alle mine Abyssinere er efter rene Sydamerikanske linier. Alle der er født her, er danske mutter ;-)
Billede

Brugeravatar
alatind
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 4748
Tilmeldt: man 2. apr 2007 22:11
Geografisk sted: Køge

Re: Nogen der har prøvet disse bure....

Indlæg af alatind »

Man skal så bare lige have med i tankerne at skufferne til PAX har et meget lille bundmål. Mener det er omkring 85x50, sådan cirka... der går rigtig meget fra når man bruger skufferne fordi de har skinner osv, i forhold til hylderne, som er 100x60.
Hilsen Line Tind

Osterbye
Helt ny med mutterne
Helt ny med mutterne
Indlæg: 30
Tilmeldt: søn 1. apr 2012 08:42
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Nogen der har prøvet disse bure....

Indlæg af Osterbye »

Tak for svar :)

Har overvejet skufferne, men en af vores grise er en lille spring fætter,
Har den mistænkt for i virkeligheden at være en lille abe :lol: så er derfor bange for at den vil hoppe ud over.

Tror det ender med en skabs model, det er vist den eneste måde jeg kan få både i pose og sæk....

Brugeravatar
Marsvin
Administrator
Administrator
Indlæg: 4891
Tilmeldt: man 19. jan 2004 12:58
Geografisk sted: Albertslund
Kontakt:

Re: Nogen der har prøvet disse bure....

Indlæg af Marsvin »

Så skal den da bare gå i den nederste skuffe.
Venlig hilsen

Johnny Ramm - Tidligere @marsvin.dk opdræt af Abyssinier
Over-Gnaverhjernen ;-)
OverAdmin & Ejer af Forum.

http://mutterne.dk
admin@mutterne.dk

Alle mine Abyssinere er efter rene Sydamerikanske linier. Alle der er født her, er danske mutter ;-)
Billede

Besvar