Spørgsmål ang. løbegård

Spørgsmål og svar om pasning af marsvin.

Redaktør: Redaktører

Besvar
Brugeravatar
Sabrine_Nissen
Godt igang med mutterne :-)
Godt igang med mutterne :-)
Indlæg: 324
Tilmeldt: ons 8. dec 2010 13:08
Geografisk sted: Kværndrup, Fyn

Spørgsmål ang. løbegård

Indlæg af Sabrine_Nissen »

Okay, så kæresten og jeg er jo i den vilde boligjagt for at finde et sted med noget mere plads, og ikke mindst for at jeg endelig kan få et mutterum så jeg kan udvide mit opdræt. :lol:

Nå men lige nu har vi altså så fået kig på et rigtig dejligt sted med masser af plads, og ikke mindst (og nok noget som jeg virkelig har savnet) en tilhørende have.

Mit spørgsmål er så om der er nogen af jer dejlige muttefolk herinde som har et bud på en løbegård jeg kan have stående i haven, når vi selv sidder ude. For i tilfælde af at vi får dette sted, vil jeg jo gerne at mine dejlige dyr kan komme ud og græsse og hygge sig i sommermånederne.

Kravene er at det skal være en løbegård som er let at slå sammen og stille op, men som samtidig ikke vælter bare der kommer et enkelt vindpust. Jeg vil ikke have noget stående fast, så derfor skal det være en gård som er til at have med at gøre :D Jeg har lige p.t sådan en her: http://www.zooplus.dk/shop/smaadyr/bure ... tal/247775 - i dobbelt størrelse, men tænker at den nok ikke er så vindfast at have stående udenfor.
Billede
Mit medlemsnummer i DMK: 5239

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Re: Spørgsmål ang. løbegård

Indlæg af Lina »

medmindre din have kommer til at være 110% lukket, så ingen kan stikke ud... så skal du IKKE købe den der.
Selv en fuldfed luddoven teddy kan hoppe over, hvis den har lyst.
Hvis du kigger på billledet, så er det en guldhamster, som sidder der - det giver en ide om størrelsen (og en guldhamster klatrer så ud af lige netop den indhegning)
Du skal som minimum op i størrelser til kanin, for at være sikker på at ingen hopper ud.

Jeg har f.ex. noget a la den her: http://www.zooplus.dk/shop/smaadyr/bure ... tal/247772
Min kom så med nogen teltpløkketing, som man kunne få den til at stå ordentligt fast.
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

Brugeravatar
Sabrine_Nissen
Godt igang med mutterne :-)
Godt igang med mutterne :-)
Indlæg: 324
Tilmeldt: ons 8. dec 2010 13:08
Geografisk sted: Kværndrup, Fyn

Re: Spørgsmål ang. løbegård

Indlæg af Sabrine_Nissen »

Tak for hjælpen. Havde dog heller ikke tænkt mig at bruge den til udenfor, og det var ikke noget jeg havde tænkt mig at købe men den ordning jeg allerede har :lol: Her bliver den dog brugt til at huse mutterne mens jeg gør bure rent og det fungere den udemærket til, men havde også regnet med noget andet til udendørs. Vil bare ikke have en såkaldt ''lukket'' løbegård, da jeg gerne vil kunne se hvad mutterne har gang i og nyde dem når jeg sidder på terrassen (lige ved siden af græsplænen hvor de kommer til at stå) så er ikke interesseret i en af de såkaldt trekantsgræsningsbure.

Har faktisk også selv kigget på lige præcis den løbegård, men er lidt urolig for om den kan stå fast ude i haven uden at vælte hvis det blæser en smule :wink:
Billede
Mit medlemsnummer i DMK: 5239

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Re: Spørgsmål ang. løbegård

Indlæg af Lina »

du kan jo sikre dig at du køber en med pløkker... eller 2.. for en af dem er faktisk ikke superstor.
Pløkkerne til min, er bare sådan nogen lange javerter med en krølle i toppen, til at hægte sig fast, og så sætter man dem ned der hvor 2 af leddene er samlet.

Jeg har så mest brugt min til noget mere 'yderligt'. Alene det at den er samlet gør jo at den til en vis grad er stabil.
Jeg har så brugt min til hundehegn ude foran min hoveddør. Her har den været bare et langt hegn, pløkket ned i græsset, så jeg ku ha min dør åben, uden at vuffen gik med alle folk hjem.
Det holdt altså forbløffende godt.
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

Brugeravatar
Sabrine_Nissen
Godt igang med mutterne :-)
Godt igang med mutterne :-)
Indlæg: 324
Tilmeldt: ons 8. dec 2010 13:08
Geografisk sted: Kværndrup, Fyn

Re: Spørgsmål ang. løbegård

Indlæg af Sabrine_Nissen »

Tja, kunne jo være at jeg skulle prøve at sende en mail til dem og spørge ad om der følger pløkker med til deres løbegårde. Vil ikke løbe nogen unødig risiko, men hvis der er pløkker med så burde der jo ikke være noget problem :lol: Mange tak for hjælpen i hvert fald :wink:
Billede
Mit medlemsnummer i DMK: 5239

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Re: Spørgsmål ang. løbegård

Indlæg af Lina »

ellers tror jeg ikke det kræver megen kreativitet at hitte på nogen pløkker selv :-)
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

Annetten
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 2344
Tilmeldt: tors 4. aug 2005 19:11
Geografisk sted: Slagelse
Kontakt:

Re: Spørgsmål ang. løbegård

Indlæg af Annetten »

Ellers er det sikkert muligt at købe "løse" pløkker i en velassorteret forretning der sælger telte.

Cillecc
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 1208
Tilmeldt: søn 20. jun 2010 17:48
Geografisk sted: Nordsjælland, hovedstadsområdet
Kontakt:

Re: Spørgsmål ang. løbegård

Indlæg af Cillecc »

jeg har også sådan ├®n som Lina og den står forbløffende godt fast også uden pløkker ;)
Billede

Besvar