Tremmebidning.

Spørgsmål og svar om pasning af marsvin.

Redaktør: Redaktører

Besvar
Malene1991

Tremmebidning.

Indlæg af Malene1991 »

Halløj,
Har jo de kære mutter som syntes det er hyggeligt og bide i tremmerne ind til hinanden, Hanner og Hunner går side om side,
Hvad pokker gør i mod det, eller lader i dem bare gøre det ?? :?: Det er jo en møg træls lyd, [-X

Ligger tråden ikke rigtigt må den gerne flyttes

Brugeravatar
LenePi
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 1287
Tilmeldt: tors 11. feb 2010 13:12
Geografisk sted: Bække, Jylland.
Kontakt:

Re: Tremmebidning.

Indlæg af LenePi »

Jeg satte noget op foran tremmerne.. Kan simpelthen ikk udstå den lyd. Til sidst fjernede jeg helt tremmerne fra burene, og i stedet satte en træplade op, hvor jeg fæstnede hø-hække og drikkeflasker til (og nej, jeg oplevede aldrig de hoppede ud af buret..)
Venlig hilsen Lene.
Billede
Mutter er ikk bare kæledyr, men en Livsstil.

Malene1991

Re: Tremmebidning.

Indlæg af Malene1991 »

Det lyder nemt nok :?: Men da jeg har sådan en mystisk hylde i buret som de så har hule under, kan jeg jo ikk bruge den løsning, for har ikk et ekstra hus som de kan få og putte i

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Re: Tremmebidning.

Indlæg af Lina »

altså mulighederne er begrænsede på det punkt.. for du kan lissom ik lære dem at du ikke gider høre på det (og det er jo seriøst en hæslig lyd).
Så der er egentligt kun 2 ting... 1) lær at leve med det. 2) fjern muligheden for tremmebideri.

At du har hanner og hunner gående klods op at hinanden, det er sådan lidt at invitere til at specielt hannerne vil prøve at gnave sig ind igennem tremmerne.
Det er så heller ikke sikkert at det vil stoppe af at du laver afstand imellem dem, ikke hvis det er gået hen og blivet en dårlig vane. Så eneste løsning er at du må sætte noget op, sådan at man ikke nemt kan komme til tremmerne... og kan du heller ikke det... så er vi vist henne i kategorien 'sur mås' :wink:

Men det er nok en af grundende til at mange elsker deres skabsbure... ingen tremmer!
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

Besvar