Købe en hun mere som sikkerhedsventil?

Spørgsmål og svar om pasning af marsvin.

Redaktør: Redaktører

Besvar
Luna

Købe en hun mere som sikkerhedsventil?

Indlæg af Luna »

Nu får i lige lidt historie først:

mine første marsvin hed Mette & Lyn. De 2 boede sammen i 8┬¢ år så døde Lyn. Herefter gik der 2 mdr hvor Mette stoppede med at spise, hun mistede pels og lå bare hen. Vi prøvede at præsentere hende for en ny veninde -Mimse- men hun ville hverken eje eller have hende og gik decideret til angreb. Til sidst måtte Mette aflives da hun virkelg havde det skidt. :cry:
Dette prøvede jeg så at undgå i mit næste marsvine hold og har holdt sådan en slags jævn tilsætning af yngre dyr for at undgå at nogen dør af sorg igen.

Mit sidste større hold flyttede da der var 4 tilbage over til en veninde der driver et marsvine "internat" for gamle dyr. Her fik de deres otium sammen med alle hendes dyr.

Spring til nutiden og mit spørgsmål:

Nu står jeg jo så nu med Asti på 5 som har haft et VIRKELIG lorteliv og Champange på 4 mdr (ca.) min tanke er jo så at muligheden for at Asti bliver særlig meget ældre nok ikke er så stor og derfor må jeg forudse at Champange vil sidde alene tilbage på et tidspunkt.

Vil det være en god ide at tilføje en ekstra hun nu på samme alder som Champange eller...?

Hvad ville I gøre??

Annetten
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 2344
Tilmeldt: tors 4. aug 2005 19:11
Geografisk sted: Slagelse
Kontakt:

Re: Købe en hun mere som sikkerhedsventil?

Indlæg af Annetten »

Jeg syntes du er meget forudseende og ville derfor ikke overveje et splitsekund med at købe endnu en hun eller en kastrat.
Hvis du har plads og overskud til 3 marsvin så kig efter en hununge eller en kastrat.

Luna

Re: Købe en hun mere som sikkerhedsventil?

Indlæg af Luna »

kiggede jo lidt på hende den smukke røde du havde gående, netop af samme grund.. og kigger også efter kastrater, synes bare ikke jeg endnu er stødt ind i kastrat der rigtig "siger mig noget". Min gamle kastrat Rodney var jeg meget glad for og er ikke i tvivl om jeg skal have en -det skal bare være den helt rigtige. Dette gælder også pigerne. Derfor kigger jeg efter begge dele. Har du stadig hende den smukke røde?

Houmann

Re: Købe en hun mere som sikkerhedsventil?

Indlæg af Houmann »

Det lyder som en rigtig god id├® med en hun eller en kastrat mere :D

Annetten
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 2344
Tilmeldt: tors 4. aug 2005 19:11
Geografisk sted: Slagelse
Kontakt:

Re: Købe en hun mere som sikkerhedsventil?

Indlæg af Annetten »

Luna skrev:kiggede jo lidt på hende den smukke røde du havde gående, netop af samme grund.. og kigger også efter kastrater, synes bare ikke jeg endnu er stødt ind i kastrat der rigtig "siger mig noget". Min gamle kastrat Rodney var jeg meget glad for og er ikke i tvivl om jeg skal have en -det skal bare være den helt rigtige. Dette gælder også pigerne. Derfor kigger jeg efter begge dele. Har du stadig hende den smukke røde?
Icecream flytter til Sofie. Det har ligesom lagt i kortene i laaaaaaang tid :lol: .
Men som skrevet i salgstråden har jeg jo fået hendes 2, ligeså, smukke søstre retur. Kan forstå du ikke bor vildt langt væk fra Slagelse, så du kan jo komme og kigge dem ud. Du skal være velkommen.

Rikke Breiner Kazoos
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 3780
Tilmeldt: søn 18. okt 2009 23:33

Re: Købe en hun mere som sikkerhedsventil?

Indlæg af Rikke Breiner Kazoos »

Jeg synes du har en rigtig god plan :) Når Asti dør, har du stadig to, til at holde hinanden med selskab, medens du stille og roligt igen finder et tredje marsvin efter din smag.
Jeg ved ikke om det bare er en fornemmelse jeg har, men jeg synes man ser, at både de marsvin der dør af sorg, og dem der ikke på vilkår vil acceptere et nyt marsvin er dem, der har gået sammen med det samme dyr i hele deres liv, eller i hvert fald i lang tid.
God jagt,og bare vent den tid det tager at finde den rigtige :)
Billede

Besvar