Papirsgavepose - må de guffe lidt i den?

Spørgsmål og svar om pasning af marsvin.

Redaktør: Redaktører

Besvar
bettemus

Papirsgavepose - må de guffe lidt i den?

Indlæg af bettemus »

Jeg har lige lavet en lille "løbegård" til mine to små muttebasser, og de vil jo gerne have noget at skjule sig under, så jeg har lagt en tom papirsgavepose ind til dem. De tøffede da også ret hurtigt ind i den begge to. Jeg kan se de hygger sig med at gå på opdagelse i de nye omgivelser, men jeg kan også høre de gnaver i posen engang imellem. Er det okay? Kan de godt finde ud af at lade være med at spise den? Eller ville I tage den fra dem igen?

Brugeravatar
alatind
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 4748
Tilmeldt: man 2. apr 2007 22:11
Geografisk sted: Køge

Re: Papirsgavepose - må de guffe lidt i den?

Indlæg af alatind »

Der sker ikke noget ved at de smager på den, det er naturligt for dem at smage på ting... så længe de ikke går ombord i den som et helt måltid, for så ville jeg nok tage den væk, men et par bidder skal de nok klare...
Hilsen Line Tind

bettemus

Re: Papirsgavepose - må de guffe lidt i den?

Indlæg af bettemus »

Tak for svaret. De har ikke sådan decideret spist den, bare gnavet lidt i hjørnerne, så det går nok. Den er åbenbart god at gemme sig i, sådan ├®n :)
Jeg fandt ud af i sidste uge, at de også er gode til at gå over ting. Altså vores fødder/hænder når vi sidder på gulvet eller andre lave forhindringer. Så jeg må vist have udtænkt nogle flere "forhindringer" til dem, evt. med godbidder under, til næste gang de skal ud i "løbegården".

Brugeravatar
alatind
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 4748
Tilmeldt: man 2. apr 2007 22:11
Geografisk sted: Køge

Re: Papirsgavepose - må de guffe lidt i den?

Indlæg af alatind »

Ja, de er utroligt nysgerrige og sjove at give nye ting... så det er bare fantasien som skal igang :D
Lidt id├®er kunne være tæpperør eller andre rør, som de kan gå igennem. Toiletruller med hø eller andre guffeting i. Papkasser med huller i. Et tæppe eller håndklæde kastet i en klump. Grene med blade på som de kan gå under/over, det er et HIT!... evt. grangrene i denne tid, det må de godt spise af (endelig ikke taksgrene og andre stedsegrønne, de er giftige). Papirsposer, som du allerede har givet dem, er også sjove.

God fornøjelse.. det er så dejligt at sætte dem tilbage i buret efter sådan et par timer, for så sover de så dejligt mætte af oplevelser :mrgreen:
Hilsen Line Tind

bettemus

Re: Papirsgavepose - må de guffe lidt i den?

Indlæg af bettemus »

Det vil helt sikkert også være godt til dem med lidt mere motion. De går altså og tager på...
Siden jeg fik Musse for lige knap 4 uger siden, har hun taget 75 g på og vejer nu lige præcis et kilo, og min lidt mindre Famke har i samme periode også taget på, dog ikke helt så meget. Men kan ku' nu også bedre tåle det, synes jeg. Men Musse er blevet lidt rund i det.
Så nu tøffer de rundt i løbegård så snart jeg kan komme til det! Haha!

Besvar