Begrave

Spørgsmål og svar om pasning af marsvin.

Redaktør: Redaktører

Besvar
Marizzle

Begrave

Indlæg af Marizzle »

Hej :)

Jeg vidste ikke helt hvor jeg skulle poste det her indlæg.
Men jeg har længe tænkt over hvad I gør når i evt. finder en gris død ..mht begravelse? Da jeg var mindre begravede jeg alle mine dyr i haven, i små kasser osv. Men jeg bor et sted hvor jeg ikke rigtig synes det er særlig fedt. Så hvad ville I gøre?

Mullemut

Re: Begrave

Indlæg af Mullemut »

Jeg har kun haft 1 gris der har betydet rigtig meget for mig, og hun blev begravet i mine forældres have.. Resten bliver pakket pænt ind i en kasse eller hvad jeg lige har at gøre godt med, og så bliver de lagt i skraldespanden.. (Lagt, ikke smidt)

Annetten
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 2344
Tilmeldt: tors 4. aug 2005 19:11
Geografisk sted: Slagelse
Kontakt:

Re: Begrave

Indlæg af Annetten »

Alle mine afdøde grise er afgået ved døden via aflivning. Har aldrig fundet en død.
De er så blevet hos dyrlægen og sendt til kremering.....bortset fra 2. De er blevet begravet på behørig vis.

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Re: Begrave

Indlæg af Lina »

man kan jo se på det sådan her.

En begravelse er nok allermest for vores egen skyld, fordi VI føler at det er en 'rigtig' afslutning.

Jeg er selv nok nået til den konklusion, at grisen er nok ligeglad med at blive æret i døden på den vis... at det er vigtigere at ære den i live. Så jeg har ikke længere de store skrupler ved at gå ned og lægge en indpakket gris i containeren. Vi begraver stadig størstedelen - for det har Lis det bedst med.
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

Rikke Breiner Kazoos
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 3780
Tilmeldt: søn 18. okt 2009 23:33

Re: Begrave

Indlæg af Rikke Breiner Kazoos »

Den første gris der døde her, blev pænt begravet i haven. Det var min søns yndlingsgris, og det resulterede bare i, at han blev ked af det, hver gang han kom ud i haven og kom i tanke om hende. Siden er de enten blevet hos dyrlægen, og sendt til kremering, eller kommet med hjem i skraldespanden, pakket pænt ind.
Billede

Houmann

Re: Begrave

Indlæg af Houmann »

Mine dyr bliver enten afleveret hos dyrlægen (ved aflivning), eller pakket pænt ind og lagt i skraldespanden. Da jeg har hunde, tør jeg simpelthen ikke at begrave nogen dyr i haven, af frygt for at hundene skulle finde på at grave dem op igen :shock:

Eva
Har styr på mutterne :-)
Har styr på mutterne :-)
Indlæg: 632
Tilmeldt: man 7. maj 2007 15:17
Geografisk sted: Kbh SV
Kontakt:

Re: Begrave

Indlæg af Eva »

Alle mine døde grise ligger i min svigermors sommerhushave. Hun har en stor grund med en lille "skov" af birketræer i et hjørne. Der har jeg ca. 3*1 meter der er udlagt til gravplads for mine grise. Der ligger også barnebarnets hamster og min kærestes afdøde akvariefisk. Tja, det er måske lidt fjollet, men jeg nyder at pusle om det sted og gå til stranden for at hente småsten til kanten rundt og større sten til gravsten. Synes det er rart med et sted, hvor jeg kan trække mig tilbage og få lov til at mindes eller være ked i fred. Især i år hvor jeg har mistet mange dyr og flere helt unikke grise er det godt med sådan et sted.

Houmann

Re: Begrave

Indlæg af Houmann »

Mon ikke det der med at begrave dyr, i virkeligheden afspejler hvordan vi selv helst vil herfra ? Nogen foretrækker et gravsted på kirkegården, andre vil brændes og på de ukendtes mens nogen foretrækker at blive drysset i de store verdenshave :wink:

Besvar