Nu med mut.

Spørgsmål og svar om pasning af marsvin.

Redaktør: Redaktører

Tobiasmor

Re: Nu med mut.

Indlæg af Tobiasmor »

Det skal siges den jeg har valgt at få, den ser ufatteligt trist ud, og laver truende lyde, derude hvor den er nu, hvis der er andre i nærheden, de har forsøgt at sætte 7 hanner, både ikke kastrater og kastrater, og 12 hunner ind, og den bliver bare sur.

Ovenstående er hvad du har skrevet om din lille mut i et andet indlæg, helt ærligt hvis man har sat den sammen med ikke kastrater i hendes lille alder, så har man godt nok ikke særlig meget forstand på marsvin #-o tænk hvis hun allerede er drægtig.
Det virker ikke som om at der hvor du har fået/købt hende har særlig meget forstand på dyr. Som de andre også skriver virker det ret usandsynligt at så lille en unge ikke kan enes med andre marsvin, men den lille stakkel er vel skrup forvirret over at blive præsenteret for så mange forskellige.

Syntes du skal tage imod tilbuddet om at hun kan komme hen et sted hvor der er andre marsvin, hun kan gå med.

Tiina

Re: Nu med mut.

Indlæg af Tiina »

Tobiasmor - det er en anden.;) den min søster valgte at købe.. vi har 2 i huset.. som jeg ikke fik nævnt.. de går ikke i samme bur.. min er ikke gravid.. de går i et bur ved siden af hinanden.. dog ikke så gode venner.. men de begynder at snakke småt sammen.. tak fordi i tror jeg er helt hjerne løs.. også derfor jeg skrev ingen kommentar om at jeg kun skrev en... fordi vi har to i huset.. min er ikke faldet til.. så vi har kun ladet dem stå ved siden af hinanden... ved jeg muligvis fik forklaret det sjovt.. men min skulle have været bur ven.. men da de blev sat sammen slås de lidt, så pt står de i hvert sit bur..

cavies

Re: Nu med mut.

Indlæg af cavies »

Det er da godt i har 2 marsvin...så syntes jeg bestemt du skulle sætte dem sammen hvis de er af samme køn eller den er kastreret. Ellers kan du som det mindste sætte dem ved siden af hinanden, så de kan snakke sammen. En god ide er så at lade dem lege sammen på gulvet (stadig hvis de er samme køn) så kan det også være de med tiden kan enes bedre.

Tiina

Re: Nu med mut.

Indlæg af Tiina »

cavies - Det er præsist det jeg gør et forsøg med, de har her til morgen været ude på gulvet og lege lidt, så længe som de gider inden de bliver sure og brummer... det ender altid med de slås :-) men, jeg prøver hver dag, og de står altså sådan de kan snakke sammen :-)

Brugeravatar
LenePi
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 1287
Tilmeldt: tors 11. feb 2010 13:12
Geografisk sted: Bække, Jylland.
Kontakt:

Re: Nu med mut.

Indlæg af LenePi »

Syns du skal følge vores råd. Vi ved trods alt hvad vi taler om!
Hun skal enten have en burkammerat hurtigst muligt, ellers aflever hende hos en der har erfaring med marsvin. At du kun må få ├®t marsvin, er bare ikke et svar marsvinet kan bruge til noget.. Burde du oxo have undersøgt før du anskaffede dig en mut.

Det med at hun ikke kan gå sammen med nogen kan ikke passe.. Og at de slås er naturligt.. De skal finde rangordnen, og kan være hun er en strid lille en der gerne vil bestemme. Kan tage alt fra 5 minutter til 1 uge før de finder ud af, hvem der er "boss".

Tænk dig om, og gør hvad der er bedst for mutten!
Venlig hilsen Lene.
Billede
Mutter er ikk bare kæledyr, men en Livsstil.

Tiina

Re: Nu med mut.

Indlæg af Tiina »

Forhelved lene.. hun går ved siden af en, pga vi har to i huset.. men da den ene har bidemærker, så har vi valgt at sætte dem ved siden af en.. og ikke sammen.. men slutter debatten her.. inden den bliver nedseende, i know what i do, jeg ved den skal ikke være alene.. men det er den heller ikke.. vil aldrig give hverken mille el. mulle væk!

Brugeravatar
LenePi
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 1287
Tilmeldt: tors 11. feb 2010 13:12
Geografisk sted: Bække, Jylland.
Kontakt:

Re: Nu med mut.

Indlæg af LenePi »

Tiina skrev:Forhelved lene.. hun går ved siden af en, pga vi har to i huset.. men da den ene har bidemærker, så har vi valgt at sætte dem ved siden af en.. og ikke sammen.. men slutter debatten her.. inden den bliver nedseende, i know what i do, jeg ved den skal ikke være alene.. men det er den heller ikke.. vil aldrig give hverken mille el. mulle væk!
Vil du godt være sød at tale ordentligt til folk!! Vi skriver kun for at hjælpe!
Venlig hilsen Lene.
Billede
Mutter er ikk bare kæledyr, men en Livsstil.

Brugeravatar
LenePi
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 1287
Tilmeldt: tors 11. feb 2010 13:12
Geografisk sted: Bække, Jylland.
Kontakt:

Re: Nu med mut.

Indlæg af LenePi »

Vil gerne indrømme med det samme, at jeg havde overset at der var 2 sider i denne tråd, men det giver dig aldeles ikke ret til at skrive sådan et svar ! [-X
Venlig hilsen Lene.
Billede
Mutter er ikk bare kæledyr, men en Livsstil.

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Re: Nu med mut.

Indlæg af Lina »

og debatten holdes i kammertonen, tak!

Du spørger om råd, og det kommer der så. Fordi der ikke kommer de ønskede svar, så behøver man ikke at snerre af folk.

:admin
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

Brugeravatar
alatind
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 4748
Tilmeldt: man 2. apr 2007 22:11
Geografisk sted: Køge

Re: Nu med mut.

Indlæg af alatind »

Så der er altså TO marsvin nu, som begge er så aggresive at de ikke kan gå med andre, og de begge har været sat sammen med over ti andre marsvin, uden held?
Ja, jeg skal bare forstå det her rigtigt, for jeg kan snart ikke hitte rundt i denne historie mere.
Hilsen Line Tind

Tobiasmor

Re: Nu med mut.

Indlæg af Tobiasmor »

Ja jeg fatter heller ikke noget som helst.

Det virker meget meget usandsynligt at man skulle få fat i 2 marsvin som begge har været prøvet at blive ført sammen med adskillige andre marsvin uden succes.

Mikkedulle

Re: Nu med mut.

Indlæg af Mikkedulle »

Tiina skrev:hver person - sin mening :-)
Men det betyder ikke noget i forhold til, hvad der er bedst for marsvinet. Hvis du/I ikke kan opfylde det, som marsvinet/marsvinene har brug for, så er det bedst, at de kommer til en anden familie, der kan.

Besvar