hygge med marsvinene

Spørgsmål og svar om pasning af marsvin.

Redaktør: Redaktører

Besvar
lismo

hygge med marsvinene

Indlæg af lismo »

Jeg har mine 2 piger, som jeg er rigtig glad for. De er ofte ude at løbe i min lejlighed og jeg sidder ofte med dem om aftenen.

Men jeg har det lidt svært med deres tisseri og hvad der ellers kommer ud af den ende. Det gør for så vidt ikke noget jo, men hvad gør i andre? Jeg kan jo se billeder af jeres mutter, som virkelig putter hos jer og hygger sig med jer.. men de må da også tisse osv når i har dem oppe. Jeg lader dem gå rundt mens jeg sidder på gulvet og holder øje med dem.. og så går jeg rundt med papir og tørrer op efter dem... :mrgreen:

Og så er det mig bare en gåde hvordan jeres marsvin er så rolige... mine de fiser jo rundt konstant og har slet ikke TID til at ligge stille i et håndklæde hos mig.

Og så vil jeg gerne sige tak til Von Fancy for marsvinelydene.. Mine marsvin har det GODT ifgl de lyde der.. men jeg er bare træt af min ene pige som laver de der fårekyllingelyde OFTE og HELE natten. Eneste middel så jeg kan få lidt søvn er at hun bliver forflyttet ud på badeværelset med et tæppe og sit vand og mad...

BomBom

Re: hygge med marsvinene

Indlæg af BomBom »

Vores marsivn plejer at gøre opmærksom på at de skal tisse... de bliver urolige og bakker og stritter med numsen. Vores hun (min kærestes mut) tisser engang imellem på ham, men så kommer t-shirten bare i vaskemaskinen og en ren kommer på. Vi er begyndt at bruge et håndklæde, som ligger under hende. Det er nemlig langt fra hver gang hun fortæller når hun skal. Så ligger hun og putter og lader det sive ligeså stille ud :bgrin:

Vi er på det seneste begyndt at designe nogle marsvine bleer, som de kan få på, så de ikke har uheld :mrgreen: ej, det er bare pjat, men tanken er god!

Pøllerne er fine og forholdsvis tørre, så dem samler jeg bare op med et stykke papir.. jeg synes ikke det er ulækkert at de pøller lidt, det var da strax værre hvis det var "klattet".

lismo

Re: hygge med marsvinene

Indlæg af lismo »

jeg synes heller ikke det er ulækker - som du siger er pøllerne små og tørre..

Men kan jo se at nogle her i forummet har deres mutter på bordene og i sengen og i sofaerne og sådan (uden tæpper og håndklæder osv)... og det er mine altså ikke - netop fordi de er lidt "utætte" og giver absolut ikke noget tegn på hvad der skal ske før det er for sent. Og de putter ikke... de vil hellere rundt og udforske ALT. Gerne i futtog - den ene efter den anden gennem hele lejligheden. Det er så sødt!

Men synes generelt det har vist sig (jeg er førstegangs marsvine ejer) at marsvin er lidt svære at tyde/læse. Jeg ser tydeligt forandringer som f.eks løbetid. Men i lang tid vidste jeg ikke hvorfor de spjættede sådan (popcorne) troede sku de var blevet skøre.

Jeg kan ikke se om de f.eks har det varmt her i sommervarmen og sådan nogle ting..

Besvar