Zooplus indkøb, hjælp!

Spørgsmål og svar om pasning af marsvin.

Redaktør: Redaktører

Besvar
Tiina

Zooplus indkøb, hjælp!

Indlæg af Tiina »

Hej jeg har tænkt mig at købe lidt ind til jeg får mine mutter! (Legetøj vil jeg ikke skrive ind her, da der kommer et dyremarked med ofte billigt legetøj til dyrene :D! så her er det bare fodder.
Er dette godt nok til at begynde med, jeg har buret.
7x Chrispi Classic strøelse ├í 24kr.
4x Tima mega C 2,5kg. á 29kr.
5x 75g rollins ( kan ikke fåes med mindre i ) for 29kr.
1x Negleklipper á 18kr.
2x Gnaver græs ├í 14kr.
----------------
Skal siges jeg har bur, og har fået en gratis kalk sten, med grønsager i fra lolo, og en hvid popcorn fra lolo pets også..
Jeg har nogle snacks fra lolopets, sådan nogle sjove stænger, og så har jeg også nogle vitaminer...
Men alt i alt, kan i foreslå andre steder at købe fra? Jeg bor på morsø, og har lidt svært ved at komme rundt, men er det fint tror i?
Min madstål er af plastik, men har sådan en holder oppe på huset så den burde ikke falde ned, men tror i den er god noK? og skal jeg sætte den ned, i stedet for den står oppe på huset?

Brugeravatar
Kjelin
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 6946
Tilmeldt: lør 9. jun 2007 21:43
Geografisk sted: Roskilde, Sjælland
Kontakt:

Re: Zooplus indkøb, hjælp!

Indlæg af Kjelin »

Lyder helt fint, synes dog ikke du skal bruge penge på gnavergræs. Det er meget lettere og billigere at plukke græs og andre planter i naturen :)

Mine dyr får daglig grønt, her i sommerhalvåret hvor der er masser af græs plukker jeg ca. hver 2.-3. dag(dyrene elsker det, det er rigtig godt for deres velbefindende og min tegnebog forbliver helt urørt, hehe), men ellers kan man købe grøntsager som hvidkål, spidskål, broccoli, peberfrugt, gulerødder, ærter, hele majs kobler osv osv osc. Der er selvfølgelig forskel på indholdet af vitaminer, mineraler, mm. og derfor er det smart at variere det grønne hvis man fodrer med købegrønt/grøntsager.

Strøelse kan du helt sikkert også finde billigere - mange dyrehandlere og foderstof forretninger har spåner i store baller, det kræver dog en bil da en balle veje ca. 22-28 kg alt efter mærket.
Hø er også meget vigtigt - det kan fåes mange steder, og det er vigtigt at det dufter friskt.
/Malene Kjelin Morsing
Kjelins Opdræt af Sheltier
Billede

Brugeravatar
Kjelin
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 6946
Tilmeldt: lør 9. jun 2007 21:43
Geografisk sted: Roskilde, Sjælland
Kontakt:

Re: Zooplus indkøb, hjælp!

Indlæg af Kjelin »

Ang. madskål så kan det være at du får brug for en tungere keramik skål. Dyrene stiller sig nemlig med forbenene på kanten når de spiser og hvis skålen er for let, så tipper den. Men vent evt. og se hvordan det går med den du har fået med buret.
/Malene Kjelin Morsing
Kjelins Opdræt af Sheltier
Billede

Tiina

Re: Zooplus indkøb, hjælp!

Indlæg af Tiina »

Jeg er under 18, og har ingen bil, alt skal være på mit værelse! så en balle spåner er ikke rigtigt mig :D! spånerne er billigere af det er 60l, der hvor ejg bor, kan jeg faktisk ikke få billigere, og skal jeg betale for at få hentet ting 50-100-150km væk, så kommer der jo også et smæk på med benzin priserne.. og Gnavergræs er fordi at jeg har det til når mine søskende bliver nød til at passe dem, så er det jo fantastisk at de dovne køer ikke behover at bevæge benene ud:-) og se ved jeg at de ihverfald får lidt græs...
Hø, det skaffer min kæreste mig fra en landmand :-) -- Som også avler marsvin, til salg, og af race, men han vil ikke dele fodder, men det er også okay:-) Han har nemlig rigtigt mange muttere!
Men alt i alt, hvor længe tror i min bestilling holder?
mht. maden? hvor meget spiser sådan en to om månedet?

Houmann

Re: Zooplus indkøb, hjælp!

Indlæg af Houmann »

Det er umuligt at svare på hvor meget dine nye marsvin spiser, da det helt afhænger af hvor meget grønt og hø de spiser ved siden af. Desuden afhænger det også af størrelse og til dels race på dine dyr (skinny spiser en del mere end andre marsvin). Så du er nød til at vente og se.

Besvar