Lille ny veninde, hvordan?

Spørgsmål og svar om pasning af marsvin.

Redaktør: Redaktører

Besvar
L0uiiise

Lille ny veninde, hvordan?

Indlæg af L0uiiise »

Heej alle sammen :)

Jeg købte for ca. 2 måneder siden et lille hunmarsvin, men nu har jeg fået dårlig samvittighed fordi hun går alene :( - Derfor har jeg bestemt mig for at købe en lille veninde til hende.. mit spørgsmål er så, hvordan gør jeg?

Skal jeg stille dem i hver sit bur lidt, eller kan de gå sammen fra starten af? jeg har tænkt mig at købe et lidt større bur til dem, så den nye kan vel bo alene der i starten hvis det er..

Håber i kan hjælpe en nybegynder :)

Brugeravatar
alatind
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 4748
Tilmeldt: man 2. apr 2007 22:11
Geografisk sted: Køge

Re: Lille ny veninde, hvordan?

Indlæg af alatind »

Dejligt at du har taget den beslutning, det er absolut det bedste for din gris at få en burveninde.
Hvis du køber en god sund hununge på 4-8 uger, så burde der ikke være de store problemer med at sætte dem sammen samme dag du kommer hjem med den nye. Du skal bare være ved dem de første timer, så du kan holde øje med om de kan enes...der vil måske være lidt renden-rundt hvor de skal lære hinanden at kende, men det er helt normalt. Det er også normalt at de bare hygger sig med det samme, fordi det er så unge dyr.
Du behøver ikke at lade dem gå hver for sig først.
Men en god ide med et stort bur til dem, og så et i reserve.
Hilsen Line Tind

Houmann

Re: Lille ny veninde, hvordan?

Indlæg af Houmann »

Rigtig god beslutning, marsvin trives nu en gang bedst med en kammerat :) Det burde ikke være et problem at sætte 2 piger sammen, men du gør det lettere ved samtidig at give noget lækkert grønt samt en bunke friskt hø, som de kan gemme sig i/løbe rundt om. Held og lykke med projektet.

L0uiiise

Re: Lille ny veninde, hvordan?

Indlæg af L0uiiise »

Tak for svarene :)

Jeg har fundet en sød lille en nu, og det går sån fint nok, de løber lidt efter hinanden og er ikke helt trygge endnu, men håber det bliver bedre når den nye falder lidt bedre til :P

Cillecc
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 1208
Tilmeldt: søn 20. jun 2010 17:48
Geografisk sted: Nordsjælland, hovedstadsområdet
Kontakt:

Re: Lille ny veninde, hvordan?

Indlæg af Cillecc »

dejligt at du har fundet en ven til din mut :D
Det lyder helt normalt, der vil altid være lidt rumsteren i buret til at starte med ;)
Billede

Besvar