kastrat + hunner

Spørgsmål og svar om pasning af marsvin.

Redaktør: Redaktører

Besvar
famlarsen
Helt ny med mutterne
Helt ny med mutterne
Indlæg: 41
Tilmeldt: man 20. dec 2010 23:34

kastrat + hunner

Indlæg af famlarsen »

hej

vi har fået kontakt til noiabell herinde fra forum for at købe nemo, som hun vil lade kastrere. vi har nu 2 marsvinepiger på hhv 4 år og 14 mdr, som går i et bur på 70 x 140 cm. vi har før haft 3 marsvinepiger, men måtte desværre aflive den ene lige før jul pga noget lammelse i bagkroppen, så vi har snakket om at få en kastrat som nr 3 marsvin.

vores spørgsmål er: hvordan er "rytmen" el. "stemmingen" i et marsvinebur med 1 kastrat + 2 piger ift et bur med 3 piger??

og hvordan sætter man dem bedst sammen??..........skal de helst være adskilt i buret de første par dage, hvor de lige skal vende sig til hinandens lugte, eller kan man bare "smide" manden ind til damerne, og så holde øje med dem??

håber på nogle positive svar

mvh

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Re: kastrat + hunner

Indlæg af Lina »

jeg elsker kastratgrupper - synes dynamikken er helt fantastisk :)
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

Brugeravatar
alatind
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 4748
Tilmeldt: man 2. apr 2007 22:11
Geografisk sted: Køge

Re: kastrat + hunner

Indlæg af alatind »

enig med lina...en kastrat med to hunner er noget af det bedste...og der er meget sjældent problemer med sådan en gruppe fordi "manden" ofte passer sine koner med en kærlig pote og går imellem og udligner hvis der er konefnidder...

og ja, det nok en af de nemmeste sammensætninger at få til at gå...så jeg ville bare smutte ham ned til damerne og give noget guf og så sørge for at være tilstede en lille dags tid, så man lige kan se om det hele forløber uden komplikationer..
Hilsen Line Tind

Houmann

Re: kastrat + hunner

Indlæg af Houmann »

En kastrat og 2 hunner burde ikke give problemer mht. sammenføring. Jeg plejer altid at give masser af lækkert grønt, når mine grise bliver sat sammen med nye burkammerater, så er der ligesom "lagt en god stemning" fra starten :D

von sortfod

Re: kastrat + hunner

Indlæg af von sortfod »

Jeg har lagt dit indlæg om at du søger en kastrat rigtige sted nemlig under marsvin købes :D

Besvar