Hoppede ned fra bord!

Spørgsmål og svar om pasning af marsvin.

Redaktør: Redaktører

Besvar
Nala-og-molly

Hoppede ned fra bord!

Indlæg af Nala-og-molly »

Hej,

Mit marsvin hoppede ned fra boret her til aften (lidt over 1 meter). Normalt rande hun ikke rundt, men min telefon ringede og hun HADER når den ringer så hun blev rigtigt rigtigt bange så hun løb lige ud over kanten (hun landede på min taske så faldet har ikke været lige så hårdt som havde du ramt gulvet)...

Hun virker okay og har prøvet at mærke på hende om der var noget anderledes, men det er der ikke.
Da hun kom ind i buret igen, opførte hun sig også helt som hun plejer med at løbe rundt, spise, drikke o.s.v.

Men er der noget specielt jeg skal holde øje med? Hun virker ikke til at have ondt eller noget og hun snakker lige så meget med den anden som hun plejer?

Annetten
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 2344
Tilmeldt: tors 4. aug 2005 19:11
Geografisk sted: Slagelse
Kontakt:

Re: Hoppede ned fra bord!

Indlæg af Annetten »

Umiddelbart ville jeg lige kigge på hendes tænder. Hvis de er skadet skal du tage hensyn
til hendes kost.

Nala-og-molly

Re: Hoppede ned fra bord!

Indlæg af Nala-og-molly »

Har kigget på hende, men kan ikke se noget... hun spiser også ...

Annetten
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 2344
Tilmeldt: tors 4. aug 2005 19:11
Geografisk sted: Slagelse
Kontakt:

Re: Hoppede ned fra bord!

Indlæg af Annetten »

Så hold hende bare under observation. Nogle mutter klarer et fald på 2+ meter og der sker intet.
Andre bliver skadet af under 1/2 meter. Kommer helt an på hvordan de lander.

Jeg sad engang med en unge der blev håndopmadet. Den var placeret foran mig på en stol i bryggerset
hvor dyrene bor. Pludselig blev den panikken og faldt ned. Og jeg kunne ikke finde den.

Ledte og ledte indtil den tittede op af en rød gummistøvle :lol: .

Mikkedulle

Re: Hoppede ned fra bord!

Indlæg af Mikkedulle »

Hvad lavede marsvinet oppe på bordet? :hva

Men jeg tror bare du skal holde øje med hende, se om hun spiser, går normalt osv. Jeg håber ikke der er sket noget :)

von sortfod

Re: Hoppede ned fra bord!

Indlæg af von sortfod »

Mikkedulle skrev:Hvad lavede marsvinet oppe på bordet? :hva
Man kunne jo ha haft den til at stå på bordet af mange grunde. Det har jeg da også mine til at gøre en gang i mellem, hvis de skal klippes, vejes eller lign.

Mikkedulle

Re: Hoppede ned fra bord!

Indlæg af Mikkedulle »

Nå, ja. Det kan jo selvfølgelig godt være det :) Jeg plejer bare ikke have dem på bordet, så det tænkte jeg ikke lige på :)

Nala-og-molly

Re: Hoppede ned fra bord!

Indlæg af Nala-og-molly »

Hej,

Alt ser helt fint ud, så der er heldig vis ikke sket hende noget.

plejer heller ikke at have hende på bordet, satte hende der kort fordi hun var kravlet om i nakken på mig og skulle lige have ordenligt fat i hende igen :-)
Hun har fået en dårlig vane med at prøve at spise mit hår hehe så det var i en knold i nakken så hun prøvede bare at få fat på det :lol:

Brugeravatar
NannaJ
Godt igang med mutterne :-)
Godt igang med mutterne :-)
Indlæg: 288
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 18:29
Geografisk sted: Kolding

Re: Hoppede ned fra bord!

Indlæg af NannaJ »

Annetten skrev:Ledte og ledte indtil den tittede op af en rød gummistøvle :lol: .
Hahah! : D


.. Mine marsvin sidder faktisk tit på bordet som fx nu hvor jeg sidder ved computeren..
Så kan de sidde foran mig imens, hvilket jeg synes fungerer ret godt. (:

- Men ja, så længe hun opfører sig som hun plejer, bør der ikke være noget galt.

Besvar