Løbegård

Spørgsmål og svar om pasning af marsvin.

Redaktør: Redaktører

Besvar
Nala-og-molly

Løbegård

Indlæg af Nala-og-molly »

Hej.
Jeg leder efter en løbegård til mine marsvin (2) så de kan komme ind i stuen om dagen når jeg er hjemme og få lov til at løbe lidt rundt.

Ville gerne gøre det så billigt som muligt, så hvis nogen har et tricks til hvordan man selv kan lave et er det også meget velkommen.
Eller hvis i kender et sted (omkring vestegnen) hvor man kan få et ville jeg sætte stor pris på det :)

Jeg ville helst undgå at købe noget over nettet :-) men hvis i har en hjemmeside vil jeg gerne kigge på den :-)

Mikkedulle

Re: Løbegård

Indlæg af Mikkedulle »

Jeg har set at mange (nogle) opdrættere bruger hamsterløbegård og sætter gerne flere sammen. Det ser ud til at være godt og lyder også sådan når jeg har skrevet med dem om det. Sådan nogle har jeg set i Maxi zoo, mener jeg. De var vidst ikke så dyre alligevel. Jeg ville ihvertfald betale den pris :)

http://katalog.maxizoo.dk/shop/ (du kan også på siden se om der er en butik i nærheden af dig.)

Så er der om du har andre dyr. For hvis man har kat osv. eller også gerne vil kunne bruge den udenfor til sommer, kan man købe nogle til det behov. Her har jeg bla. set sådan en på Luxshoppen. Den skulle også være god og jeg er selv ved at spare op til sådan en :mrgreen:

www.lux-shoppen.dk

Du kan sikkert finde flere slags i dyrehandlere osv. Det er bare at kigge lidt omkring :wink:

Tuntenut

Re: Løbegård

Indlæg af Tuntenut »

Jeg så på et tidspunkt en ide med at lave en løbegård af roll border bedkanter. Jeg har ikke selv afprøvet den, men jeg synes det virker smart. Man sætter et par stykker samen til en cirkel med noget plastik og/eller fleece som underlag og vupti har man en løbegård. De koster så vidt jeg ved ikke alverden i f.eks. Silvan. Man skal bare sørge for at de er brede nok til at være stabile.

Billede

von sortfod

Re: Løbegård

Indlæg af von sortfod »

De der roll border eller bedafgrænser som de også kaldes skulle være geniale.

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Re: Løbegård

Indlæg af Lina »

Løbegården til hamster ville jeg IKKE bruge udendørs, medmindre man som os har en have der er 100% lukket. Højden er nemlig ikke så dyrene ikke kan hoppe over - hvis de virkelig vil.

Så er de løbegårde med højere hegn, beregnet til f.ex. kaniner, bedre til udendørsbrug. Her skal man dog være obs på at unger og ungdyr evt. vil kunne løbe ud mellem tremmerne, og at man måske så skal have noget extra trådhegn på de her elementer. Jeg taler af erfaring... de små KAN og VIL kunne komme ud mellem tremmerne.
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

Mikkedulle

Re: Løbegård

Indlæg af Mikkedulle »

Lina skrev:Løbegården til hamster ville jeg IKKE bruge udendørs, medmindre man som os har en have der er 100% lukket. Højden er nemlig ikke så dyrene ikke kan hoppe over - hvis de virkelig vil.

Så er de løbegårde med højere hegn, beregnet til f.ex. kaniner, bedre til udendørsbrug. Her skal man dog være obs på at unger og ungdyr evt. vil kunne løbe ud mellem tremmerne, og at man måske så skal have noget extra trådhegn på de her elementer. Jeg taler af erfaring... de små KAN og VIL kunne komme ud mellem tremmerne.
Jeg ved ikke om det var til mig, men jeg vil alligevel godt lige vise, hvad jeg mente til udendørs:

http://www.lux-shoppen.dk/loebegaard-ka ... p-397.html

Har skrevet med nogle andre der har marsvin og den skulle være rigtig god :)

Nala-og-molly

Re: Løbegård

Indlæg af Nala-og-molly »

Super ide med de der bedkanter :-) tror faktisk mine forældre har nogle til overs fra i sommers da de lavede deres have om.

Men det er kun til indendørs.. Bor i lejlighed så har ingen have, men til sommer kommer de ud i mine forældres have så de kan få lidt frisk luft :-)

Men mine forældre har kanin, der har en løbegård + hus i haven som den går i om sommeren og når det ikke regner.
Er sikker på han ikke har noget i mod at forlade sin løbegård lidt for at mine piger kan blive luftet.

Den er både tildækket og det hele, mine forældre har nemlig også katte :-)

Anna
Godt igang med mutterne :-)
Godt igang med mutterne :-)
Indlæg: 98
Tilmeldt: lør 4. sep 2010 08:55
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Løbegård

Indlæg af Anna »

Jeg bor selv i lejlighed og mine dyr har tidligere haft to hamsterindhegningerne og hoppede aldrig ud. Jeg har så lige købt denne:
http://www.zooplus.com/shop/rodents/cag ... cks/136960
som jeg synes fungerer fint.

von sortfod

Re: Løbegård

Indlæg af von sortfod »

Dem til hamstere har jeg også. Og dem kan de altså godt vælte og komme ud af hvis de vil.

Bente

Re: Løbegård

Indlæg af Bente »

Jeg synes også, at de bedafgrænsninger virker helt fine, man skal bare lige være obs på, at de er temmelig tunge at slæbe rundt på

Besvar