Hvor ofte?

Spørgsmål og svar om pasning af marsvin.

Redaktør: Redaktører

hosea

Re: Hvor ofte?

Indlæg af hosea »

[kommer også list an på om den lige har spist, når du vejer den eller ej, for det kan oz gi udsving..

[/quote]

Jeps, det tænkte jeg også på, vær opmærksom på om du vejer før eller efter fodring.

Jeg vejer mine ca. 1 gang om måneden, men har jeg en der ser ud til ikke at trives eller ikke opfører sig helt som den plejer ( f.eks. sover mere, ikke kommer og tigger mad, eller bare virker mindre interesseret i maden, virker nedtrygt, lugter anderledes), så kontrolvejer jeg den hver dag indtil jeg kan se om vægttabet fortsætter, eller om vægten er stabil.

claus

Re: Hvor ofte?

Indlæg af claus »

Jeg vejer mine mutter, 1 gang om ugen

Cillecc
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 1208
Tilmeldt: søn 20. jun 2010 17:48
Geografisk sted: Nordsjælland, hovedstadsområdet
Kontakt:

Re: Hvor ofte?

Indlæg af Cillecc »

Jeg vejede ham i går, og hans vægt var steget op til 940 g, så det går da den rigtige vej :D
Mht. at veje før eller efter fodring, så har de jo hele tiden en madskål med mad, som de kan gå og spise af, så jeg kan ikke rigtig kontrollere om de har spist eller ikke har spist. Men synes at mutterne er en del lettere, når de ikke har spist, og sådan var han, da jeg vejede ham i går, så tror jeg har vejet ham rigtigt :D Og er lykkelig for at vægten går den rigtige vej.
Tror sellnicken to rigtig hårdt på ham :doubt:
Billede

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Re: Hvor ofte?

Indlæg af Lina »

jeg plejer at veje mine i cirka det samme tidspunkt på dagen... sådan formiddag/frokost. Ikke for tæt på før/efter grøntfodring... for der synes jeg godt den kan snyde en del.
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

Saturn
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 4555
Tilmeldt: fre 16. dec 2005 13:21
Geografisk sted: Tune/Roskilde
Kontakt:

Re: Hvor ofte?

Indlæg af Saturn »

Altså mine beskedne madglade teddyer kan godt svinge ret meget i løbet af den dag. Deres vægt afhænger af, tidspunkt for fodring (som godt kan veksle lidt), mængden af foder, lidt deres humør osv.
Jeg vejer stort set ikke mine mutter, men tjekker dem helbredsmæssigt godt igennem hver 14 dag ala indtjek, hvor jeg klipper kløer mv., og så følger jeg dem naturligvis dagligt, men ikke så grundigt.
-
Billede
Lene og Frederik.
Teddyer, kæledyr og 1 ensfarvet sort
http://saturn.savstrup.dk

Cillecc
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 1208
Tilmeldt: søn 20. jun 2010 17:48
Geografisk sted: Nordsjælland, hovedstadsområdet
Kontakt:

Re: Hvor ofte?

Indlæg af Cillecc »

Lina skrev:jeg plejer at veje mine i cirka det samme tidspunkt på dagen... sådan formiddag/frokost. Ikke for tæt på før/efter grøntfodring... for der synes jeg godt den kan snyde en del.
nåå ja det kunne der vidst være noget om :D
Saturn skrev:Altså mine beskedne madglade teddyer kan godt svinge ret meget i løbet af den dag. Deres vægt afhænger af, tidspunkt for fodring (som godt kan veksle lidt), mængden af foder, lidt deres humør osv.
Jeg vejer stort set ikke mine mutter, men tjekker dem helbredsmæssigt godt igennem hver 14 dag ala indtjek, hvor jeg klipper kløer mv., og så følger jeg dem naturligvis dagligt, men ikke så grundigt.
jeg tjekker ham også grundigt, men jeg vil ikke sige jeg har så meget erfaring, at jeg vil bedømme deres helbredstilstand direkte ud fra udseende og jeg har hørt man kan vurderer deres helbred ud fra vægt så den vil jeg også kigge lidt på når jeg vil se om de er syge
Billede

Besvar