Overbevisning: Ude eller inde?

Spørgsmål og svar om pasning af marsvin.

Redaktør: Redaktører

Cillecc
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 1208
Tilmeldt: søn 20. jun 2010 17:48
Geografisk sted: Nordsjælland, hovedstadsområdet
Kontakt:

Re: Overbevisning: Ude eller inde?

Indlæg af Cillecc »

ærgeligt du ikke må købe det marsvin i havde aftalt, men du kan nu trøste dig med, at dine andre marsvin må være indendørs.
Ved godt det er rigtig trist. Jeg har en rigtig stædig kæreste, som ikke vil lade mig købe et marsvin jeg har forelsket mig fuldstændig i.
Men altså jeg må trøste mig med at jeg har 4 skønne dejlige marsvin, og at de overhoved får lov til at være hos min kæreste :)
Håber at hun giver dig lov. Du kan jo sige til hende, at de kommer udenfor lige så snart, at det bliver varmt nok igen.
Billede

Tobiasmor

Re: Overbevisning: Ude eller inde?

Indlæg af Tobiasmor »

Hvor er det bare dejligt at de er kommet indenfor og at din mor har rykket sig og skiftet mening :D

Jeg syntes så du skal respektere at din mor ikke syntes at du skal afskaffe dig flere dyr, selvom du først havde fået lov, så har virkeligheden jo også rykket sig for hende i kraft af at hun ikke forventede at dyrene skulle være indenfor.

Så jeg syntes du skulle give din mor en krammer for at have ændret mening og så glemme alt om nye dyr foreløbig. :wink:

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Re: Overbevisning: Ude eller inde?

Indlæg af Lina »

Enig med tobiasmor.

Der er jo desværre nogen år før du har muligheden for at flytte hjemmefra og så gøre som du har helt lyst til.
Og indtil da, så er ansvaret for dyrene juridisk din mors (eller dine forældres, hvis begge er der) - osse selvom du måske selv passer 110% og betaler alle regninger på dem. Så på det punkt er man desværre nødt til at rette ind efter husreglerne uanset om man mener det er fair eller ej.
Kan godt selv huske det... min mor ville kun lade mig holde undulat.. og woohoo... :roll:
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

Cillecc
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 1208
Tilmeldt: søn 20. jun 2010 17:48
Geografisk sted: Nordsjælland, hovedstadsområdet
Kontakt:

Re: Overbevisning: Ude eller inde?

Indlæg af Cillecc »

helt enig :D
Billede

Mikkedulle

Re: Overbevisning: Ude eller inde?

Indlæg af Mikkedulle »

Jamen, hun vil ikke skrive til opdrætteren at vi ikke kommer, og vi skal være der kl. 17. Så det kommer til at gå ud over mig, når hun så skriver/spørger hvorfor vi ikke kom.

2 ud af de 6 marsvin er helt mine. De andre er min lillebrors, mors og storesøsters. De vil bare ikke passe deres egne så de er "mine". De (min lillebror og storesøster') skulle rigtig også passe dem, men nej nej, det var mig der kom til det.
Min storesøster og lillebror må stadig få flere dyr - selvom det er mig der kommer til at passe dem. Men jeg må ikke få nogen, når jeg rent faktisk passer mine dyr. Så synes det er ret så unfair at jeg ikke må få ├®t marsvin, når de må få mange dyr som de ikke passer!

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Re: Overbevisning: Ude eller inde?

Indlæg af Lina »

du har ik selv en email eller noget at kontakte opdrætter på?
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

Brugeravatar
Marsvin
Administrator
Administrator
Indlæg: 4891
Tilmeldt: man 19. jan 2004 12:58
Geografisk sted: Albertslund
Kontakt:

Re: Overbevisning: Ude eller inde?

Indlæg af Marsvin »

Det er godt at dyrene er kommet indenfor. Du har gjort det rigtige og ANSVARLIGE. Det er godt du trodsede din mor denne gang, for dyrenes skyld. Ikke at man normalt skal trodse sine forældre, det kommer der normalt ikke noget godt ud af.

Du bør tage en snak med din mor og fortælle hende at hun stadig bør læse hele denne tråd sammen med dig, så hun kan se at det du har gjort er for dyrenes skyld og vi er mange som har samme mening som dig.

Rigtigt mange af os har mange års erfaring som vi med glæde deler ud af, det er jo bl.a. derfor vi er her. Vi er en stor blanding af børn, unge og voksne herinde. Der er faktisk en del der er over 40 år gamle, fortæller jeg selvom man ikke må omtale damers alder :twisted: Er selv en 44 årig mand.

Jeg har netop oprettet dette forum for at vi kan dele vores viden og interesse om marsvin og hjælpe hinanden med alle de spørgsmål der kan opstå.

Du skriver ikke noget om hvor i landet du bor (ikke din adresse, kun BY/nærmeste større by). Mange vil være villige til at tage en snak med din mor, vise deres egne dyr og forklare om dem. Din mor må da også gerne kontakte mig, hvis hun vil lære mere om marsvin og deres trivsel.
Venlig hilsen

Johnny Ramm - Tidligere @marsvin.dk opdræt af Abyssinier
Over-Gnaverhjernen ;-)
OverAdmin & Ejer af Forum.

http://mutterne.dk
admin@mutterne.dk

Alle mine Abyssinere er efter rene Sydamerikanske linier. Alle der er født her, er danske mutter ;-)
Billede

Besvar