Tør tissemand

Spørgsmål og svar om pasning af marsvin.

Redaktør: Redaktører

Besvar
Myrina

Tør tissemand

Indlæg af Myrina »

Dexters tisser hang ca 3 cm ud og var beskidt og tør. Jeg har vasket den i lunkent vand og proppet den ind igen, men enten kan han lide den slæber hen af bunden eller også har han ikke helt styr på den, for jeg synes at hver gang jeg kigger til den, så er den ude igen og virker meget tør.

Kan jeg smøre med noget så huden bliver mere smidig, så den måske er lettere at holde inde?

Cougar

Re: Tør tissemand

Indlæg af Cougar »

Er han langhåret?

Jeg klipper gerne drengene lidt foran tissegøjen, så der ikke kan ryge hår med ind - det er nemlig ofte skyld i, at de ikke kan trække den bette ind igen :wink:

Brugeravatar
Kjelin
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 6946
Tilmeldt: lør 9. jun 2007 21:43
Geografisk sted: Roskilde, Sjælland
Kontakt:

Re: Tør tissemand

Indlæg af Kjelin »

Danatekt har en intim creme til sådanne sarte steder.
/Malene Kjelin Morsing
Kjelins Opdræt af Sheltier
Billede

Myrina

Re: Tør tissemand

Indlæg af Myrina »

Cougar skrev:Er han langhåret?

Jeg klipper gerne drengene lidt foran tissegøjen, så der ikke kan ryge hår med ind - det er nemlig ofte skyld i, at de ikke kan trække den bette ind igen :wink:

Ja og der er ikke viklet pels omkring :wink:

Myrina

Re: Tør tissemand

Indlæg af Myrina »

Kjelin skrev:Danatekt har en intim creme til sådanne sarte steder.
Tak Malle, apotek here I come :D

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Re: Tør tissemand

Indlæg af Lina »

husk at bede om det i en høj tone, og sige at det er til dit marsvin :bgrin:
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

Myrina

Re: Tør tissemand

Indlæg af Myrina »

Det kan ikke rage mig mindre end at købe den slags ting :lol: For ikke så længe siden købte jeg kondomer med min søn og svarede højlydt på hans spørgsmål om de fandtes i flere størrelser :bgrin:

Drengen er 15 og ikke særligt stolt af hans mor :mrgreen:

Brugeravatar
alatind
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 4748
Tilmeldt: man 2. apr 2007 22:11
Geografisk sted: Køge

Re: Tør tissemand

Indlæg af alatind »

Almindelig eksplorationscreme (glidecreme) kan også gøre det...det har jeg brugt, og ved at andre også har brugt det til udhængende tissetrolde..

Men jeg var så til gengæld lidt beklemt ved at stå og spørge efter det på apoteket :oops: :lol:
Hilsen Line Tind

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Re: Tør tissemand

Indlæg af Lina »

.. og tilføje at det ikke var til dig selv, men til dit marsvin :rofl
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

Annetten
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 2344
Tilmeldt: tors 4. aug 2005 19:11
Geografisk sted: Slagelse
Kontakt:

Re: Tør tissemand

Indlæg af Annetten »

Lina skrev:.. og tilføje at det ikke var til dig selv, men til dit marsvin :rofl
Hold da k*ft, kan lige se Line stå der.......helt rød i kammen :rofl :rofl :t1 .

Myrina

Re: Tør tissemand

Indlæg af Myrina »

Jamen det har jeg hjemme, så det afprøves fluks :D

Brugeravatar
alatind
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 4748
Tilmeldt: man 2. apr 2007 22:11
Geografisk sted: Køge

Re: Tør tissemand

Indlæg af alatind »

Annetten skrev:Hold da k*ft, kan lige se Line stå der.......helt rød i kammen :rofl :rofl :t1
jamen det har jeg skam prøvet to gange, for jeg har også været på apoteket, hvor jeg fik forviklet mig udi at stå og fortælle at jeg havde et marsvin med en tør diller...hans forhud vendte lissom vrangen ud og rullede rundt, så der blev helt tørt...prøv lige at stå at forklare det..jeg havde ellers besluttet mig for at jeg bare ville købe en fed creme, men hvorfor skal de også altid spørge hvad man skal bruge det til på apoteket?
men godt så...jeg kom hjem med en phentatenol creme til bl.a. ømme brystvorter...flot...(den er nu rigtig god, og jeg mener IKKE til brystvorter, for det har jeg så ikke liiige haft brug for...hehe)

skal lige sige at forhuden kom sig, og blev efter et par uger helt normal igen efter daglig smøring med fede cremer...

Henriette: Du kan godt komme ud for at dilleren bliver ved og ved med at falde ud, men giv ikke op, og smør og nulr den ind på plads flere gange om dagen...så kan du være heldig at den til sidst bliver hvor den skal.
Hilsen Line Tind

Brugeravatar
alatind
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 4748
Tilmeldt: man 2. apr 2007 22:11
Geografisk sted: Køge

Re: Tør tissemand

Indlæg af alatind »

Lina skrev:.. og tilføje at det ikke var til dig selv, men til dit marsvin :rofl
tror bare jeg skyndte mig ud af butikken, mens jeg forsøgte at se ud som om at det var da heeeeelt i orden at købe den slags....hvilket det jo også er, men hvorfor skal det så være så piiinligt :lol:
Hilsen Line Tind

Myrina

Re: Tør tissemand

Indlæg af Myrina »

alatind skrev:
Annetten skrev:
Henriette: Du kan godt komme ud for at dilleren bliver ved og ved med at falde ud, men giv ikke op, og smør og nulr den ind på plads flere gange om dagen...så kan du være heldig at den til sidst bliver hvor den skal.
Jamen jeg nulrer og nulrer og han brokker sig ikke :lol:

Wonders

Re: Tør tissemand

Indlæg af Wonders »

Jeg hadde en familie som kjøpte en kjæledyrshann fra meg for mange år siden. Etter en tid fik han det slik som din hann, hans tissemand ville ikke holde sig inne og hang bare ut hele tiden. De forsøkte meget forskjellig, men bortsett fra å holde den fuktig med krem slik du har fået tips om var der ikke meget å gjøre. Man kunne forsøke en operasjon, men det ville være risikofylt for dyret og dyrlegen kunne ikke gi nogle garantier for at det ville hjelpe.
De lot det være som det var, smurte med krem indimellom og hannen levde et tilsynelatende godt og langt liv hos dem uten å virke som han hadde ubehag :wink:

Besvar