Tage på..

Spørgsmål og svar om pasning af marsvin.

Redaktør: Redaktører

Besvar
DinoBambino

Tage på..

Indlæg af DinoBambino »

Hejsa, jeg har købt en super flot Kastrat ved navn My Man Von Horn, kalder ham Monti.. Og jeg synes han har tabt sig, jeg har dog ikke vejet ham da jeg fik ham - det skulle jeg måske have gjort.
Men det er når jeg aer ham kan jeg mærke alle bulerne på hans rygsøjle..
Jeg fodre ham hver aften, med hånden, med Majs.. Da det er det eneste han vil spise som jeg ved feder. Han gider ikke bananer, og heller ikke noget baby grød jeg havde da de små skulle fødes...
Han spiser også det grønt de andre får samt aftensmad. Han fiser rundt i buret og virker faktisk glad og tilfreds...
Jeg ved ikke helt om jeg kan give ham noget andet der feder mere, eller hvordan jeg skal bære mig ad?

Håber der er nogle der kan hjælpe mig hurtigst muligt!

von sortfod

Re: Tage på..

Indlæg af von sortfod »

Eventuelt find noget tørfoder som feder også og give det som suplement.

Jeg vil ikke anbefale grød til voksne medmindre de er syge eller lign. Det er trods alt ikke marsvine foder.

Hvor mange hunner går han med? Det kan være han bruger for meget krudt på damerne.

DinoBambino

Re: Tage på..

Indlæg af DinoBambino »

Altså jeg købte ham for at han kunne få nogenlunde styr på 3 damer jeg har, som kan være ret så stride.. Hunnerne er dog ikke efter ham, men han er god til at hoppe ind i midten hvis der lige er 2 hunner da får et flip..
Men lige da jeg havde købt ham boede han en uges tid alene i et bur, indtil at jeg lige fik det hele på plads..
Og der sad han bare, altså han gjorte slet ikke noget overhovedet, men han virker som sagt bare så glad sammen med de andre tøser...
Men hvis jeg køber noget foder der feder, så spiser de andre hunner det vel fra ham? eller ihvertfald noget af det, og de trænger ikke ;)

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Re: Tage på..

Indlæg af Lina »

hvor gammel er han?
hvad vejede han ved ankomst, og hvad vejer han nu?
hvad fodrer du med?
bliver han kuet af damerne?
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

DinoBambino

Re: Tage på..

Indlæg af DinoBambino »

Lina skrev:hvor gammel er han?
hvad vejede han ved ankomst, og hvad vejer han nu?
hvad fodrer du med?
bliver han kuet af damerne?
han er 3 år
vejede ham ikke, som jeg også skrev længere oppe.
Jeg fodre med noget blandings foder, kan ikke huske navnet., Men det er uden C vitamin ( putter det i vandet )
Og nej det gør han ikke, de vasker ham skifte vis ;)

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Re: Tage på..

Indlæg af Lina »

det er en god ide at veje med jævne mellemrum - det er ofte her man får en indikator på om noget er galt, og hvor galt det er, for marsvinet selv vil skjule symptomer på at være skidt.

Blandingsfoder uden c-vitamin... altså lige ud af posen, så i skraldespanden med det og få købt noget ordentligt foder. Det svarer til at du skal leve af toastbrød med 3-stjernet rød salami på.
C-vitamin i vandet... igen lige ud af posen, så er det som at tisse i bukserne for at få varmen.. altså en kortsigtet og ikke særlig praktisk fornøjelse. C-vitamin nedbrydes i lys, og netop den flydende nedbrydes over ganske få timer. Så ved at du putter det i vandet møder du flere problemer... får alle drukket NOK til at være dækket, og får de drukket det indenfor de første 2 timer.

Så du må altså ud i byen og få købt noget ordentligt foder. Muligvis kan det være årsagen til at han har tabt sig... fordi han måske er vant til at få noget mere mandhaftigt, og derfor absolut ikke synes kosten er helt vildt god.
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

Ren

Re: Tage på..

Indlæg af Ren »

Enig Lina om foderet.
Jeg vejer mine omkring d. 1. Så er det rimelig nemt at holde øje med om teeangerne vokser som de skal og de store holder vægten.
Hvor meget vejer han nu?

Besvar