Det her sker der....

Spørgsmål og svar om pasning af marsvin.

Redaktør: Redaktører

Lunte

Det her sker der....

Indlæg af Lunte »

Når du ikke klipper negle på dine dyr :(

Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede

Nogle af neglene er vokset ind i sig selv som man kan se, mens andre "bare" er skæve...
Skal jeg bare klippe dem helt korte, eller skal jeg tage dem bid for bid, altså tvinge blodåren tilbage?


Her er lige de 2 ellers smukke drenge Nulle og Basse

Billede
Billede
Billede

Hvem der er hvem aner jeg ikke, men den uden crest har mislyde og lyder som en kaffemaskine, hvor lang tid han har lydt sårn ved jeg heller ikk da vi næsten blev skyndt ud af døren med dem, de SKULLE bare af med dem, og det kunne kun gå for langsomt :(

De gik i et bur på 70x50-60 stykker, avis i bunden og ellers hø for resten af pengene...

Øv hvor kan man blive ærgelig over sådanne mennesker :evil:

Mutti
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 1064
Tilmeldt: fre 22. jun 2007 17:14
Geografisk sted: Haderslev
Kontakt:

Re: Det her sker der....

Indlæg af Mutti »

Nååhhhh, altså de små fusser.. hvor må det være smertefuldt for dem at gå på... :(
Godt du har fået dem med, så de kan få en ordenlig behandling..
Disse mennesker må da ha` kunne se der var noget galt.......... hvorfor pokker handler de så ikke ??
Blir`så edder tosset over sådan noget :evil:
Billede
Med muttehilsner fra Rita

Lunte

Re: Det her sker der....

Indlæg af Lunte »

Ja, kan man ikke finde ud af det med negle tager man dem til dyrlæge ELLER får en kyndig til og komme og klippe dem, det andet er sq synd :(

Foderstandsmæssigt er de lidt flommede, men de levede os af kornblanding....

Brugeravatar
Ups
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 1324
Tilmeldt: tirs 23. sep 2008 20:02
Geografisk sted: Viborg Kommune
Kontakt:

Re: Det her sker der....

Indlæg af Ups »

Hvor er jeg glad for, at vi handlede på det Lunte :wink: Nu får de ihvertfald den rette mad m.v. og jeg glæder mig til at se dem snart :D
Sagde Nanna
Mutternes ærbødige slave

Cillecc
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 1208
Tilmeldt: søn 20. jun 2010 17:48
Geografisk sted: Nordsjælland, hovedstadsområdet
Kontakt:

Re: Det her sker der....

Indlæg af Cillecc »

årh de små stakler :(
Godt de er kommet hjem til dig :D
Billede

Ren

Re: Det her sker der....

Indlæg af Ren »

Ej hvor de ser ud :shock:
At ejerne ikke selv har kunnet regne ud at der var noget galt, er da en gåde for mig.

Lunte

Re: Det her sker der....

Indlæg af Lunte »

Ja det er ret skidt, både mht negle og mislyde :(

Men nogle folk ved bare ikke bedre, desværre...

Men de spiser helt fint, så tænderne fejler vist ikke noget :)

cavies

Re: Det her sker der....

Indlæg af cavies »

Stakkels dyr :(
Den med mislyde bør du tage til dyrlæge, så du kan finde ud af om den har lundebetændelse, for så skal den jo i behandling.

Lunte

Re: Det her sker der....

Indlæg af Lunte »

Jeg tror han har haft det i noget tid, for den er ikke mærket af det... :)

cavies

Re: Det her sker der....

Indlæg af cavies »

Han bør da komme til dyrlægen uanset hvor længe han har sagt sådan.
Hvis man tager dyr til sig, er man også nød til at få dem behandlet, hvis de er syge.
Og det er ikke normalt at et marsvin lyder som en "kaffemaskine"

Har man ikke mulighed for at tage et dyr til dyrlægen, skal man ikke tage dyret til sig.

von_fancy

Re: Det her sker der....

Indlæg af von_fancy »

cavies skrev:Han bør da komme til dyrlægen uanset hvor længe han har sagt sådan.
Hvis man tager dyr til sig, er man også nød til at få dem behandlet, hvis de er syge.
Og det er ikke normalt at et marsvin lyder som en "kaffemaskine"

Har man ikke mulighed for at tage et dyr til dyrlægen, skal man ikke tage dyret til sig.
Enig. Der bør undersøges om det kan behandles.

Tesser

Re: Det her sker der....

Indlæg af Tesser »

Stakkelst mutter da! Også dem der stadig er derinde! Det er jo mutte produktion! :( Bliver helt ked af at hører at der stadig findes mennesker som har dyr, når de ikke engang kan passe dem ordentligt.. :cry:

Brugeravatar
Ups
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 1324
Tilmeldt: tirs 23. sep 2008 20:02
Geografisk sted: Viborg Kommune
Kontakt:

Re: Det her sker der....

Indlæg af Ups »

Rolig nu alle sammen. De to mutter er mine ( de befinder sig pt hos lunte, til jeg kan få dem hjem til jylland) - og jeg har snakket med egen dyrlæge i dag, og har også skrevet til Lunte. Så hvis i skal dunke nogen i hovedet, så er det mig.
Sagde Nanna
Mutternes ærbødige slave

von_fancy

Re: Det her sker der....

Indlæg af von_fancy »

Der er da ingen der dunker nogen som helst nogen steder - så læser du det da mellem linjerne. :roll:
Så vidt jeg kan læse er vi bare to der skriver at vi mener dyret bør tages til dyrlæge under alle omstændigheder uanset om dyret er mærket af det eller ej.

von sortfod

Re: Det her sker der....

Indlæg af von sortfod »

Ups skrev:Rolig nu alle sammen. De to mutter er mine ( de befinder sig pt hos lunte, til jeg kan få dem hjem til jylland) - og jeg har snakket med egen dyrlæge i dag, og har også skrevet til Lunte. Så hvis i skal dunke nogen i hovedet, så er det mig.
Der er ikke nogen der dunker nogen.

Men når det tilsyneladende er uvis hvornår dyrene kan komme til dig, så synes jeg IKKE det er iorden at dyret skal gå med en mislyd som kan være lungebetændelse.
For hvis det kan behandles skal det behandles og ikke vente til når der kommer transport mulighed.

Og selvom dyret ikke viser tegn på at være mærket af det, kan det altså sagtens være skidt for mutten. Mutter er jo som bekendt mester til at skjule når de har det skidt.

Så jeg synes ikke det er iorden at vente med dyrlæge til der kommer transport, som det lyder til er meningen.

Låst