Hun parre hun

Spørgsmål og svar om pasning af marsvin.

Redaktør: Redaktører

Besvar
DinoBambino

Hun parre hun

Indlæg af DinoBambino »

Hejsa! jeg har prøvet at søge på nettet, men fandt ikke noget..
hvad betyder det når 2 hunner bare hinanden? Det er moderen der har hoppet på sin unge 2 gange nu her..
Er det ligesom med hunde, med at vise dominans? Og hvad hvis hunnen også hopper på kastraten?

Ja hun er noget fjollet må man sige :D Hun er heldt vild, hun plejer bare at ligge og dovne den - hun må have spist søm :D!

Brugeravatar
alatind
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 4748
Tilmeldt: man 2. apr 2007 22:11
Geografisk sted: Køge

Re: Hun parre hun

Indlæg af alatind »

Ja det er normalt...hunner kan godt parre andre hunner, hvis de er i brunst og der ikke er en han i nærheden.
Det kan også være tegn på dominans, men altså typisk i den/de dage hunnen er i brunst :)
Hilsen Line Tind

DinoBambino

Re: Hun parre hun

Indlæg af DinoBambino »

jamen så hold da helt op hvor må hun være i brunst XD hun går helt amok ovre i buret, og hunnen piver bare helt vildt når hun hopper på hende..
Hannen er dog ligeglad =P

Brugeravatar
alatind
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 4748
Tilmeldt: man 2. apr 2007 22:11
Geografisk sted: Køge

Re: Hun parre hun

Indlæg af alatind »

Går de sammen med en han? For så burde han jo nok være på dupperne og ville parre hende, hvis det er en brunst.
Er han kastrat kan han godt opføre sig lidt mere ligeglad hvis han er vant til hunner i brunst...der er stor forskel på kastrater og hvor meget de bliver påvirket af deres hunner i brunst.

Men hvis hun er så vild kan jeg da godt komme i tvivl, og synes du skal holde et godt øje med hende...evt lade hende gå alene en dag eller to, så den anden hun får ro til at spise og hvile, hvis det står på hele tiden...
Hilsen Line Tind

DinoBambino

Re: Hun parre hun

Indlæg af DinoBambino »

altså de har gået sammen siden jul.. og det ligner altså ikke at det er noget problem ;)

von_fancy

Re: Hun parre hun

Indlæg af von_fancy »

Ja højst sandsynligt dominans så.

Jeg har en hun der lige for tiden render rundt og voldparrer de andre i poolen, selv om der er en kastrat til stede.
Heldigvis kun i perioder, men ser meget morsomt ud :lol:

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Re: Hun parre hun

Indlæg af Lina »

jeg synes hunnerne mest gør det når de selv er i brunst, og der ikke er en kastrat i flokken.
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

DinoBambino

Re: Hun parre hun

Indlæg af DinoBambino »

hende her går sammen med sin unge, og en kastrart.. og hun gik helt amok det da jeg skrev emnet :) men hun ligger og slapper af nu :P .

Det var godt nok underligt, sådan har jeg ikke set hende før!

Brugeravatar
alatind
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 4748
Tilmeldt: man 2. apr 2007 22:11
Geografisk sted: Køge

Re: Hun parre hun

Indlæg af alatind »

Nå okay, så er det nok bare fordi hun har været i brunst, som jeg skrev :wink: jeg blev bare pludselig nervøs for om de gik med han (til parring), samt at den anden hun selvfølgelig ikke skulle pive så meget at det blev synd for hende...det med kraftig brunst er også noget jeg kan se hos de lidt ældre hunner...de kan få længere brunstperioder, altså de kan brunste i flere dage, gå rundt og brumme og vrikke, og så kan der gå lang tid til næste gang.
Hilsen Line Tind

Stenild

Re: Hun parre hun

Indlæg af Stenild »

Det helt normalt som de andre siger, mine kaniner gør det hele tiden :D Især mor kanin hopper på sine kastrat unger (store unger på 1,5 år nu) for at vise at hun bestemmer, så ja det ganske ufarligt :P

Besvar