Tyk?

Spørgsmål og svar om pasning af marsvin.

Redaktør: Redaktører

Besvar
DinoBambino

Tyk?

Indlæg af DinoBambino »

Hejsa, jeg har et marsvin som er ved at være et halv år gammel. Jeg tog hende op her i dag, eller sidder faktisk med hende nu, og synes hendes mave ser ret stor ud. Det skal lige siges at hun IKKE går sammen med hanner, jo en men han er kastreret. Jeg har andre svin som er sådan godt buttede, men jeg synes hendes mave virker hård?
Det er ligesom om at den bare buler ud på begge sider af hende og er ikke blød ligesom de andre svins. Hun er også MEGET større end sin søster.
Billede; det fanger måske ikke maven så godt, men er bagdelen meget større end resten?
Billede
Billede
Billede

Brugeravatar
alatind
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 4748
Tilmeldt: man 2. apr 2007 22:11
Geografisk sted: Køge

Re: Tyk?

Indlæg af alatind »

Umiddelbart ser hun ganske fin ud, mange hunner bliver lidt pæreformede med alderen, det er helt normalt.
At maven føles hård...ja, skal der nok flere ting til før man kan sige at der er noget galt i det..hun kan være blød i morgen og at det bare er lidt fyldte tarme nu, ingen grund til panik hvis hun ellers er glad og rask. Nogle svin er fastere end andre som kan være ret så bløde om maven.
Selvom man har to søskende så kan de også falde helt forskelligt ud, så heller ikke der er der grund til bekymring.
Hilsen Line Tind

DinoBambino

Re: Tyk?

Indlæg af DinoBambino »

alatind skrev:Umiddelbart ser hun ganske fin ud, mange hunner bliver lidt pæreformede med alderen, det er helt normalt.
At maven føles hård...ja, skal der nok flere ting til før man kan sige at der er noget galt i det..hun kan være blød i morgen og at det bare er lidt fyldte tarme nu, ingen grund til panik hvis hun ellers er glad og rask. Nogle svin er fastere end andre som kan være ret så bløde om maven.
Selvom man har to søskende så kan de også falde helt forskelligt ud, så heller ikke der er der grund til bekymring.

Mange tak for det hurtige svar! Jamen jeg vil tage det helt roligt så, for hun virker både frisk og glad :) .. Jeg vil nok holde øje med at hun ikke spiser al maden fra de andre, for det har hun nemlig tendens til... hehe
men mange tak igen :D!

Cillecc
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 1208
Tilmeldt: søn 20. jun 2010 17:48
Geografisk sted: Nordsjælland, hovedstadsområdet
Kontakt:

Re: Tyk?

Indlæg af Cillecc »

sikke et flot marsvin :D
Billede

DinoBambino

Re: Tyk?

Indlæg af DinoBambino »

Cillecc skrev:sikke et flot marsvin :D
Orgh, mange tak skal du have :D! Ja hun er rigtig smuk, hun ligner næsten guld når hun er ude i solen =)

Brugeravatar
Kjelin
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 6946
Tilmeldt: lør 9. jun 2007 21:43
Geografisk sted: Roskilde, Sjælland
Kontakt:

Re: Tyk?

Indlæg af Kjelin »

Hun ser ud til at være i helt fin form synes jeg :) og hun er bestemt rigtig køn
/Malene Kjelin Morsing
Kjelins Opdræt af Sheltier
Billede

Brugeravatar
alatind
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 4748
Tilmeldt: man 2. apr 2007 22:11
Geografisk sted: Køge

Re: Tyk?

Indlæg af alatind »

DinoBambino skrev:
Cillecc skrev:sikke et flot marsvin :D
Orgh, mange tak skal du have :D! Ja hun er rigtig smuk, hun ligner næsten guld når hun er ude i solen =)
Hun skinner fordi hun er satin...og ja, en rigtig fin pige :)
Hilsen Line Tind

Besvar