Dominans eller hvad foregår der ??

Spørgsmål og svar om pasning af marsvin.

Redaktør: Redaktører

Besvar
Tobiasmor

Dominans eller hvad foregår der ??

Indlæg af Tobiasmor »

Nu har Frisbee jo fået en lille dameven Sofie, og som jeg ser det så går det rigtig fint, men jeg vil lige tjekke om jeg tolker signalerne korrekt hos jer mere erfarne.

Frisbee er macho og går jævnligt og små brummer (lyder lidt som en spætte) skal han blive ved med det ?

Sofie reagere så med at sige næste lige som en høne altså små klukke og hvis han bliver for voldsom så sætter hun i et hyl, så viger han straks.

Når de er i løbegård sammen futter hun lige i måsen af ham hele tiden, så han kan føre an i det ukendte. Da jeg tog hende op i går aftes hylede hun højt efter Frisbee og han stod og hang ud af buret for at se hvor hun blev af, da hun blev sat ned igen små snusede han til hende og slikkede hende på siden, hun har også fået vasket øre.

I dag da Frisbee så luntede brummende efter hende og hun løb ind i røret som skjulested for at være i fred, så jeg at hun strintede ham lige i hovedet :shock:
er det almindeligt at de gør det ??

El┬┤Propsi

Re: Dominans eller hvad foregår der ??

Indlæg af El┬┤Propsi »

Du er vidne til den helt store kærlighedsaffærde...
Når de har gået sammen noget tid, så vil de dæmpe sig...dog vil det nok blusse op igen når din hun er i brunst...

Tobiasmor

Re: Dominans eller hvad foregår der ??

Indlæg af Tobiasmor »

Det lyder godt at jeg har tolket det korrekt, de har kun gået sammen i knap en uge nu, så det er jo stadig rimelig nyt for dem.

Det undrede mig bare at hun lige strintede ham lige i hovedet, det havde jeg godt nok ikke hørt om før. :lol:

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Re: Dominans eller hvad foregår der ??

Indlæg af Lina »

get used to it!

Specielt med kastrater hvor der er hvidt på.. der kan man stå med en 'gulstribet' før en udstilling, fordi damerne lige skal afrette ham, hehe
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

Rikke Breiner Kazoos
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 3780
Tilmeldt: søn 18. okt 2009 23:33

Re: Dominans eller hvad foregår der ??

Indlæg af Rikke Breiner Kazoos »

:lol: Når hannen bliver lidt for nærgående, og ikke forstår et nej på den pæne måde, så strinter hunnen ham i snudeskaftet. Han kan også finde på at strinte på hende, eller køre numse af på hende, for at markere, og give hende hans "duft"
Dejligt, at de er glade for hinanden :D
Billede

Brugeravatar
alatind
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 4748
Tilmeldt: man 2. apr 2007 22:11
Geografisk sted: Køge

Re: Dominans eller hvad foregår der ??

Indlæg af alatind »

Lol... ja, det med strintning er ikke et emne som bliver nævnt så ofte...

De kloge hanner lærer med tiden at undvige damernes våde afvisninger :D
Dine to mutter vil med tiden lære hinanden at kende og blive gode til at forstå hinanden...nogle hanner vil altid være pågående, men jeg synes at de par jeg har haft gående til parring samt de kastrater jeg har med en eller flere hunner, har lært hinanden rigtig godt at kende, så hunnerne kan nøjes med at brokke sig lidt for at få ham til at forstå deres hint :wink:
Hilsen Line Tind

Besvar