2 hanner + 1? God id├®???

Spørgsmål og svar om pasning af marsvin.

Redaktør: Redaktører

Besvar
kama7

2 hanner + 1? God id├®???

Indlæg af kama7 »

Nu har jeg lige fået 2 hanner - voksne...
Kunne godt tænke mig en unge.. (Self. en han)
Kan jeg sætte en unge ned til 2 voksne hanner? - Ved at der sjældent er problemer når det er 1 voksen og 1 unge.. Men er der forskel med 2 voksne og en unge?

Kan godt være at det er dumt at spørge... Men vil jo gerne være sikker før jeg gør noget... (:

Agurken

Re: 2 hanner + 1? God id├®???

Indlæg af Agurken »

Det er svært at få 3 hanner til at gå sammen..

Det kan sagtens lykkedes, og der vil det bedste være at sætte en unge ind som den sidste..
Men du skal være forberedt på, at det vil skabe splid, så dine 2 voksne hanner ikke længere vil kunne enes..

Brugeravatar
alatind
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 4748
Tilmeldt: man 2. apr 2007 22:11
Geografisk sted: Køge

Re: 2 hanner + 1? God id├®???

Indlæg af alatind »

Det er overhovedet ikke dumt at spørge, det er et helt relevant spørgsmål, og godt at du tænker over det inden du bare gør det :wink:

Jeg vil sige som Agurken...de to voksne vil sandsynligvis forsøge at parre ungen, hvilket er ok, hvis det stilner af i løbet af nogle dage...men i værste fald vil de to voksne slås om ungen, fordi den dufter af hun, og så kan det ende knap så heldigt.

...og så skal de nok have meget plads for at kunne trives.
Hilsen Line Tind

Isa/De La Creme
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 1461
Tilmeldt: fre 26. aug 2005 15:41
Geografisk sted: KBH

Re: 2 hanner + 1? God id├®???

Indlæg af Isa/De La Creme »

Jeg havde selv aldrig risikeret det. At du har to voksne hanner gående sammen er super fantastisk men risikoen for du får deres forhold ødelagt ved bare at PRØVE en 3 er rigtig høj (til modsætning for de fleste hunner). Og så står du med 3 enlige voksne hanner,- og det ville da være øv bøv både for dig og for dyrene.
Marsvinene Ymtig, Rita, Springer, Marie, Sorte og Diva.

kama7

Re: 2 hanner + 1? God id├®???

Indlæg af kama7 »

Ok... Mange tak.. Så tror jeg at jeg lader være...
Det er bare svært - De er jo nogle fantastiske dyr!

Jeg har lige fået de 2 hanner , og deres negle er UTROLIGT lange....
Den første dag jeg fik dem, (få uger siden) klippede jeg en lille smule af neglene...
Og så lidt igen i dag.. Jeg er bange for at tage for meget af, og kan ikke rigtig se hvor meget jeg kan tage, da neglene er mørke over det hele... Nogle gode råd?

Milkshake

Re: 2 hanner + 1? God id├®???

Indlæg af Milkshake »

Jeg havde engang 3 hanner gående sammen.
Det startede med at være 2 voksne, og så kom der er sidste der var ca. 2 måneder gammel.
Ungen og den ene han fulgtes overalt, og hvergang nummer 3 prøvede at nærme sig blev han bidt.
Så han lå altid alene i sit telt. Synes det det var synd, så jeg splittede dem op igen. Heldigvis blev de to voksne hanner som ying og yang igen. Ungen var hurtigt glemt :P

Milkshake

Re: 2 hanner + 1? God id├®???

Indlæg af Milkshake »

kama7 skrev:Ok... Mange tak.. Så tror jeg at jeg lader være...
Det er bare svært - De er jo nogle fantastiske dyr!

Jeg har lige fået de 2 hanner , og deres negle er UTROLIGT lange....
Den første dag jeg fik dem, (få uger siden) klippede jeg en lille smule af neglene...
Og så lidt igen i dag.. Jeg er bange for at tage for meget af, og kan ikke rigtig se hvor meget jeg kan tage, da neglene er mørke over det hele... Nogle gode råd?
Du kan lyse under neglen med en lille lommelygte. Der hvor der er rødt, er der blod. Bare klip et stykke under det :)
Det virker ihvertfald på min sort tær gris xD

kama7

Re: 2 hanner + 1? God id├®???

Indlæg af kama7 »

Milkshake skrev:
Du kan lyse under neglen med en lille lommelygte. Der hvor der er rødt, er der blod. Bare klip et stykke under det :)
Det virker ihvertfald på min sort tær gris xD
Tak! - Det vil jeg prøve.. :)

Cillecc
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 1208
Tilmeldt: søn 20. jun 2010 17:48
Geografisk sted: Nordsjælland, hovedstadsområdet
Kontakt:

Re: 2 hanner + 1? God id├®???

Indlæg af Cillecc »

jeg har nu ellers også læst herinde om en der har ført to gamle marsvin og en unge sammen uden problemer.
Billede

Besvar