Nysser?

Spørgsmål og svar om pasning af marsvin.

Redaktør: Redaktører

Besvar
Basse0204

Nysser?

Indlæg af Basse0204 »

Hejsa alle Mutte-ejere :D

Mit marsvin har på det seneste gået og "nysset" lidt det lyder som om den Nysser men ved det ik den gør det rigtig meget men den har tør næse og blank pels... er det er noget jeg bør være bekymret over?
Håber i Vil hjælpe mig :wink:
Knus Den bekymrede :(

Basse0204

Re: Nysser?

Indlæg af Basse0204 »

Basse0204 skrev:Hejsa alle Mutte-ejere :D

Mit marsvin har på det seneste gået og "nysset" lidt det lyder som om den Nysser men ved det ik den gør det rigtig meget men den har tør næse og blank pels... er det er noget jeg bør være bekymret over?
Håber i Vil hjælpe mig :wink:
Knus Den bekymrede :(


Hun skriger meget af glæde når man kommer op ad trappen, men nu er hun også hæs? er det forkølelse eller på grund af skrigeriet er virkelig bekymret for hende men hun spiser sin mad og drikker?? håber virkelig i vil hjælpe mig...

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Re: Nysser?

Indlæg af Lina »

jeg forstår ikke hvad du mener med 'nysser'????
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

Ren

Re: Nysser?

Indlæg af Ren »

Nyser måske?
Mine laver ind i mellem en lyd der lyder som en mellemting af et nys og et hik. Det sker som regel når de får noget salat i den gale hals.
Mth til hylen så ændrer de sig meget. Især når ungerne bliver større kan man høre en stor forskel.
Så umiddelbart vil jeg ikke sige at du har grund til bekymring. Hvis det er forkølelse eller lungebetændelse der får den til at nyse, så vil du også kunne se at den trækker vejret mere besværet.

Basse0204

Re: Nysser?

Indlæg af Basse0204 »

Ren skrev:Nyser måske?
Mine laver ind i mellem en lyd der lyder som en mellemting af et nys og et hik. Det sker som regel når de får noget salat i den gale hals.
Mth til hylen så ændrer de sig meget. Især når ungerne bliver større kan man høre en stor forskel.
Så umiddelbart vil jeg ikke sige at du har grund til bekymring. Hvis det er forkølelse eller lungebetændelse der får den til at nyse, så vil du også kunne se at den trækker vejret mere besværet.

Mange tak B)

Thea1

Re: Nysser?

Indlæg af Thea1 »

Min ene pige, nyser også en gang imellem, men der er ikke rigtig noget andet galt. Selvom hun er lidt meget doven efter min mening :)

Besvar