marsvinelydene

Spørgsmål og svar om pasning af marsvin.

Redaktør: Redaktører

Besvar
Anonymous

marsvinelydene

Indlæg af Anonymous »

Den rullende rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr lyd mit marsvin laver mens jeg kæler med den troede jeg altid var velbehag, nu fortæller nogen mig at det er en lyd der betyder:"lad mig være i fred" dvs ubehag. Hvad er rigtig??????????

Pavon

Indlæg af Pavon »

Marsvinet har flere af disse rrrrrrrrrrrrrrr lyde. Hannerne kan tit komme med sådan en lyd, når man rører dem bag på. Det kan både betyde, at han er "opstemt", men kan også være en "dominans" lyd. Så altså ikke nemt at svare på :-)

Anonymous

Indlæg af Anonymous »

Hej.
Ja jeg har også hørt begge ting, men hælder altså mest til, at det er en "god" lyd. Mine siger det når de bliver nusset og hvis de får noget RIGTIG god mad - som feks. mælkebøtter. Jeg kalder det "maskingevær"-lyden. :lol:
Men de siger det også hvis de bliver forskrækkede over en høj lyd som feks en dør, der smækker eller hvis min hund gør. Så måske er det også en "æv" lyd. Måske er det lidt ligesom katte, som spinder når de har det godt, men som også kan spinde hvis de har meget ondt.

Hilsen Henriette -Lucky, Rosmarin, Salvie & Safran. Og plejebørnene Mulle, Ib & Leif.

Anonymous

Re: marsvinelydene

Indlæg af Anonymous »

Mange tak for jeres svar-er rigtig glad for at høre om erfaringerne fra andre marsvineelskere.

Besvar