Udendørsbur

Spørgsmål og svar om pasning af marsvin.

Redaktør: Redaktører

Besvar
Anonymous

Udendørsbur

Indlæg af Anonymous »

Jeg har fået anskaffet mig to marsvin og nu vil jeg gerne bygge et udendørsbur til dem, som de kan gå i om sommeren. Jeg vil bygge det, så der er en løbegård, men også så de kan gå ind i et hus, hvis det skulle regne eller der kom en nysgerrig hund/kat/ræv forbi. Er der nogen der ved hvor man kan finde tegninger på udendørsbure til marsvin?

På forhånd tak

Betina

Luna

Indlæg af Luna »

Hey. Altså der er jo mange måder at lave bure på..den mest klassiske er den aflange trekant med et hus i den ene ende..Men det er nok billigere at købe sådan et. Det jeg her har vist koster 298 kr.

Billede

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Indlæg af Lina »

Buret, som Luna viser, ville jeg personligt kun bruge som græsningsbur. Det er slet ikke stabilt/solidt nok hvis der kommer en hund/kat/ræv forbi som fik lyst til marsvinesteg.
En anden ting er at jeg slet ikke har nerver til at de skal overnatte direkte på jorden.
Hvis det var mig, ville jeg anskaffe mig et af de solide udendørs kaninbure på ben som de kan være i, og så have en solid indhegning de kan gå ud i.. evt. kun når jeg var hjemme og kunne holde opsyn.

Luna

Indlæg af Luna »

nu opfattede jeg det også som om det kun var græsningsbur...

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Indlæg af Lina »

Nåeh.. kan da godt være det var mig der misforstod det :)

Til græsning om dagen, så er det helt fint med det 3-kantede. Men hvis det er i et område hvor man risikeret at fremmede hunde og katte kommer hen, så ville jeg nok stadig sikre det med teltpløkker el. lign. Mere så man kan rende til købmanden uden at få dårlige nerver over at de er ude :)

Besvar