Tips til alergikker

Stedet hvor du kan komme med fiduser til glæde for marsvinet. Det kan være erfaringer du har gjort dig, ideer til sjovt legetøj, hjemmelavede bure osv.

Redaktør: Redaktører

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Indlæg af Lina »

Det kan osse være noget så kringlet som en kombinations-ting.

Som at man er allergisk overfor X, men kun hvis der er Y, der virker som katalysator. Min ekssvoger havde vist noget i den retning. Men det må ihvertfald være sværere at prikteste sig frem til.
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

Danmakine

Indlæg af Danmakine »

Fordi jeg kan tåle deres spåner, hø mm. - men hvis de ikke er nyvaskede når jeg har dem mod hud mm. så slår jeg ud. Ergo er det enten deres sved eller afføring / det være sig tis eller pøller, nok mest tis.

De fleste folk der har allergi overfor marsvin har allergi overfor deres tis, nogen har overfor hårene mm, men ved at eliminiere ting en efter en har jeg efterhånden fundet ud af at det er deres tis / sved (??).
Nej, jeg er ikke priktestet for det - det gider jeg ikke, jeg er voksen nok (og har været ved nok læger) til at kunne handle det selv, og har meget langt hen ad vejen fået fjernet alle allergenerne ved at købe fornuftige varer og opbevare & handle mutternes ting på en forsvarlig måde.

/Lene

Anonymous

Indlæg af Anonymous »

Danmakine skrev:Fordi jeg kan tåle deres spåner, hø mm. - men hvis de ikke er nyvaskede når jeg har dem mod hud mm. så slår jeg ud. Ergo er det enten deres sved eller afføring / det være sig tis eller pøller, nok mest tis.
altså ikke for at være krakilsk...*S* men når du ikke er priktestet kunne det ligeså godt være hømiderne i deres pels som gir dig allergi... :D

Jeg har lige fået svar på min blodprøve forøvrigt... jeg er negativ overfor støvmider, skimmel og "husdyr"... ifølge min læge skulle både kat, undulater og marsvin bestemt høre under "husdyr" testen så det er jo jo super lykkelig for... nu skal jeg så til en special-læge i allergi for at finde ud af hvad jeg S├âÔǪ er allergisk overfor... for jeg kan sgu ike selv finde ud af det... kun at det er værst i hele vinterhalvåret... kan jo stadig godt være hø fx der støver ud fra burene... undrer mig bare over hvis det var hø, for jeg reagerer IKKE på når folk slår græs fx...

Elsker-Mine-Dyr

Indlæg af Elsker-Mine-Dyr »

Du kan selvfølgelig også prøve og passe et eller to marsvin i nogen dage.. feks hvis du eller din mor kender nogen som har marsvin så kan i jo prøve og spørge om i må havde dem hjem i nogen dage eller en uge for at se hvordan din mor reagere på det, og der efter kan i tage stilling om det er godt eller dårligt at i får marsvin :oops:

Besvar