HA! Prøv om I ka dunke med dem nu!

Stedet hvor du kan komme med fiduser til glæde for marsvinet. Det kan være erfaringer du har gjort dig, ideer til sjovt legetøj, hjemmelavede bure osv.

Redaktør: Redaktører

Besvar
Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

HA! Prøv om I ka dunke med dem nu!

Indlæg af Lina »

Jeg har nogen der synes det er umanerligt morsomt, at tage fat i tutten på drikkeflasken og så bonke rundt med dem. Det giver en heeeeeeeeeeelt fantastisk lyd... hvis man er marsvin altså. Er man mig, klokken lort om natten, så er det altså knapt så fantastisk :?

Så har gået og spekuleret over hvad jeg kunne hitte på. Mine flasker har hængt i to øskner med en strip i hver... en til tutten og en til at støtte flasken med.
Først har jeg kigget på de flaskedimmere som malle sælger på sin hjemmeside. Hmmm, der tror jeg altså snildt mine kan dunke videre.
Så har jeg stærkt overvejet susanne albers løsning, med en plastikholder beregnet på kloakrør - her skulle de bare være super fikseret. Men ulempe... ca. 30 kr stykket... ganget med ihvertfald 14... lig med ret mange penge fra mit budget :?

Tænkeriet er så gået videre på om der kunne hittes en billig løsning - og det ku der så.

Vi bukker og nejer så til tak til Lene (saturns), som er den største bidragsyder til at det virker :danmark

Nu har jeg gjort sådan her.
Skruet to øskner i med 1 strip i, som støtter flasken, og en øsken længere nede med 1 strip i, som lige akkurat går rundt om proppen.
Note: løsningen er til føtexflasker, men kan virke på alle flasker hvor proppen har mindre diameter end flasken.

Det ser sådan her ud
Billede

Og de sidder bare fast, skulle jeg hilse og sige. Det at prop-delen er holdt stramt gør at resten af flasken ikke kan dunkes rundt med.
Jeg tror så ikke at det vil være lissågodt med mindre og blødere strips. De her er store og kraftige, og har langt mindre flexibilitet... det øger så hele systemets stabilitet.
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

Anonymous

Indlæg af Anonymous »

det ser smart ud men nå jeg godt lige spørge hvor træls det så er at få flaskerne af og fylddt op?? :lol:

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Indlæg af Lina »

nej faktisk ikke. altså jeg ka ik nøjes med ├â┬®n hånd, hehe

jeg tager fat i flasken med den ene hånd, og med den anden hånd skubber jeg prop-strippen ned - så er tutten fri og flasken ka komme afs
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

Lemut

Indlæg af Lemut »

Smart :D

Websol

Indlæg af Websol »

:shock: Det var altså smart.. men jeg har ikke den muglighed desvære, brug et trammebur.. og Anna smidder drikke flasken ned på gukvet ca. 1 gang om dagen.. den sidder med den hvide metal tråd som fuldte med ved køb af flasken..

Bare jeg kunne bruge dit system..

Brugeravatar
Marsvin
Administrator
Administrator
Indlæg: 4891
Tilmeldt: man 19. jan 2004 12:58
Geografisk sted: Albertslund
Kontakt:

Indlæg af Marsvin »

Websol skrev::shock: Det var altså smart.. men jeg har ikke den muglighed desvære, brug et trammebur.. og Anna smidder drikke flasken ned på gukvet ca. 1 gang om dagen.. den sidder med den hvide metal tråd som fuldte med ved køb af flasken..

Bare jeg kunne bruge dit system..
Du kunne prøve at sætte en ekstra på længere nede, så hun ikke kan skubbe vandflasken ud.
Venlig hilsen

Johnny Ramm - Tidligere @marsvin.dk opdræt af Abyssinier
Over-Gnaverhjernen ;-)
OverAdmin & Ejer af Forum.

http://mutterne.dk
admin@mutterne.dk

Alle mine Abyssinere er efter rene Sydamerikanske linier. Alle der er født her, er danske mutter ;-)
Billede

Websol

Indlæg af Websol »

Marsvin skrev:
Websol skrev::shock: Det var altså smart.. men jeg har ikke den muglighed desvære, brug et trammebur.. og Anna smidder drikke flasken ned på gukvet ca. 1 gang om dagen.. den sidder med den hvide metal tråd som fuldte med ved køb af flasken..

Bare jeg kunne bruge dit system..
Du kunne prøve at sætte en ekstra på længere nede, så hun ikke kan skubbe vandflasken ud.
Nå du mener sætte en ekstre metal ting på.. det vil jeg prøve.. Har prøvet alle muglige måder med den enklte tråd hun er for kvik..

Takker for rådet :-)

Klokholm

Indlæg af Klokholm »

velcrobånd er genialt til drikkeflasker på tremmebure :o)

Heidi_1_ben

Indlæg af Heidi_1_ben »

synes nu det er synd for mutterne at de ikke må lege.....ggg

Brugeravatar
Marsvin
Administrator
Administrator
Indlæg: 4891
Tilmeldt: man 19. jan 2004 12:58
Geografisk sted: Albertslund
Kontakt:

Indlæg af Marsvin »

Klokholm skrev:velcrobånd er genialt til drikkeflasker på tremmebure :o)
Det synes Abyssiniere og hvirvelkryds også. De er så sjove at bide i :twisted:
Venlig hilsen

Johnny Ramm - Tidligere @marsvin.dk opdræt af Abyssinier
Over-Gnaverhjernen ;-)
OverAdmin & Ejer af Forum.

http://mutterne.dk
admin@mutterne.dk

Alle mine Abyssinere er efter rene Sydamerikanske linier. Alle der er født her, er danske mutter ;-)
Billede

Besvar