Låge / Afskærming til Pax-skab?

Stedet hvor du kan komme med fiduser til glæde for marsvinet. Det kan være erfaringer du har gjort dig, ideer til sjovt legetøj, hjemmelavede bure osv.

Redaktør: Redaktører

Rollo

Låge / Afskærming til Pax-skab?

Indlæg af Rollo »

Får måske (forhåbenligt) hund på tirsdag, - men mangler en id├â┬® til en god afskærming til et pax skab.

Er jo ikke sikker på d├â┬®n forstår at marsvin er no go, ligesom hunden hjemme fra min mor, som fint kan være alene med et par marsvin og et pax skab.

Havde overvejet en låge, men problemet er at så bliver den 1m bred, og er bare RIGTIG ufedt i et værelse at stå med en låge på 1m og åbne :/

Så id├â┬®er søges, - gerne nogle "hurtige" og nogle mere langvarige :)
- Gerne med billeder til :tilbed

Mutti
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 1064
Tilmeldt: fre 22. jun 2007 17:14
Geografisk sted: Haderslev
Kontakt:

Indlæg af Mutti »

Kan godt se det ikke er smart med en låge der skal kunne åbnes ud i værelset, men kunne du ikke lave en låge der skal hænge på kroge i siderne så du kan løfte den af og stille til side..
Det var lige hvad jeg kunne foreslå :D
Billede
Med muttehilsner fra Rita

Næsedyret

Indlæg af Næsedyret »

Den hurtige løsning....

Jeg ville nok gå igang med en rulle plast-have hegn. -Det kan købes i Bauhaus for 69 kr. -Det er let at klippe til i størrelsen. -Måler ved køb 1 x 5 meter. Man kan få det i flere forskellige maske-størrelser. Det ville jeg sætte fast på skabets kant med mine nye vidunder-klemmer.

Her har jeg faktisk gjort det samme nede i højre hjørne af buret har jeg brugt plastik-trådhegn og "wonder-klemmer".
Billede

Jeg fandt mine klemmer billigt i Netto -men de kan vist købes i alle byggemarkeder -og de er RIGTIGT gode!
Billede

En mere holdbar løsning.....

Det ville jeg jo nok gå og tænke lidt længere over, men måske ville jeg undersøge muligheden for at have to låger, -eller evt. skydelåger. Man kan vist nok købe færdige skydelåger til Pax-skabe med plast-fronter (let at skære ud og erstatte med tråd-net) -men man kan også selv købe skyde-låge hængsler....

Rollo

Indlæg af Rollo »

Må hjem og høre "håndværker onklen" om forslag.

Har selv overvejet den med trådnettet men, - problemet er jo at hvis hunden vil ind, så tror jeg ikke noget trådnet sat fast med klemmer holder ham ude :/

Og tør ikke satse noget.

Drejer sig primært om de 2-3 nederste bedrollers... En låge der skal løftes af kunne faktisk være et godt bud.
- Så kan man bare løfte den af når man er hjemme, eller evt. ha' vandflasker hængende.

Problemet er bare, får det ikke lavet denne weekend :P Overvejer at lave en grim løsning med noget plexi glas vi har derhjemme på en eller anden måde.

Næsedyret

Indlæg af Næsedyret »

Det er da vildt at du skal ha' hund!

Hvad er det for en model? -Husk at sætte søde hunde-billeder ind til os :D

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Indlæg af Lina »

Før pixel havde jeg jo monster-ayla.. og hun gik da osse i marsvinene... eller retter hun stjal med arme og ben fra dem når de havde grønt. Mine dyr er derfor som regel super hundetamme :oops:
Da pixel kom der gik hun osse i marsvinene... hun rørte dem ikke, men hun gravede huller inde i deres spåner - der blev de altså lidt rædde :oops: Nåmen det løste jeg med at sætte noget for, sådan at var jeg ikke hjemme, så kunne hun være i min entre og på badeværelset. Og så håbede jeg at hun voksede fra den ide... hvilket hun osse gjorde.

Jeg ville nok osse finde på en afskærmning, ihvertfald når vuffen ikke er under opsyn... det ER fristende for en hvalp med alle de fine legebamser.
Det lyder som en fin ide med noget bare for de nederste, og som kan løftes af i en ruf :)

Indtil det bliver lavet, så kan I gøre som jeg, med at vuffen ikke kan komme ind i rummet når I ikke er der osse. Jeg har så ingen dør på, men jeg havde en vægspejl (som jeg efterfølgende baldrede, suk), som jeg lagde ned, sådan at det stod i spænd med væg og en kommode. Det havde en højde som hun ikke var fristet til at hoppe over.
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

Pavon

Indlæg af Pavon »

I Biltema (├âÔǪlborg & Næstved) har de en "kompostbeholder" i samlesæt og jeg har hørt rygter om at de enkelte sider passer på Paxskabene. De kan vist hænges på med nogle kroge eller noget.

Næsedyret

Indlæg af Næsedyret »

....Hvad med de der tråd-kurve der passer til pax-skabene? -Jeg har set et sted at man kan vende sådan en tråd kurv -på hovedet -henover hver pax-skuffe -så det faktsik bliver til små tremme-bure....

...Giver det nogen mening?

Lidt svært at forklare men måske du alligevel forstår det...Det er i hvert fald ret så hunde-sikkert.

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Indlæg af Lina »

Altså første gang jeg hørte den ide, så var min umiddelbare reaktion at hold kæft det bliver for besværligt for dovne mig, hehe.
Der er vist osse nogen stykker som har prøvet det... men hvis jeg husker helt rigtigt, så var der vist en, hvor der skete et eller andet ik-så-godt i forbindelse med de der trådkurve ovenpå.. kan så ik lige huske hvad.
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

mariah

Indlæg af mariah »

Lina skrev:Altså første gang jeg hørte den ide, så var min umiddelbare reaktion at hold kæft det bliver for besværligt for dovne mig, hehe.
Der er vist osse nogen stykker som har prøvet det... men hvis jeg husker helt rigtigt, så var der vist en, hvor der skete et eller andet ik-så-godt i forbindelse med de der trådkurve ovenpå.. kan så ik lige huske hvad.
Tror det var en bebse, der sad fast og var ved at dø :? Så trådkurvene bør kun bruges til voksne dyr, vil jeg mene..

Anonymous

Indlæg af Anonymous »

dus kal bare ha sådan nogle lister, sådan nogle billige træ nogen, så save dem af så de passer i højden, bare sådan nogle tynde nogen, og så noget trådnet, og så kan du faktisk med en klipsemaskine skyder en, skyde nettet på listerne, og så kan du jo bare lave to sådan så de bliver 50 cm :)

Det havde jeg i mit gamle rottebur, det tog ca ├é┬¢ time at lave, og det holdt rotterne inde, og Freddie kom altså ikke derind... han ville heller ikke, men eh han kunne heller ikke :D

von sortfod

Indlæg af von sortfod »

du kunne jo også dele lågen på skabet i 2, sådan så der bliver 2 låger som samles på midten. Det giver 2 låger på ├é┬¢ meter i bredden. Det giver en del mere plads og er lettere end 1 stor låge.


Christina

Anonymous

Indlæg af Anonymous »

det var også det jeg mente ;)

von sortfod

Indlæg af von sortfod »

Minemarsvin.dk skrev:det var også det jeg mente ;)
hehe lol ok *S*

Christina

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Indlæg af Lina »

I forbindelse med jeanets forslag, så kunne man vel i princippet nøjes med 2 'pæle' hvor der var spændt net imellem - de ku så sættes på skabet med små kroge eller noget, og når man tager dem af, rulles det sammen og fylder ingenting.
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

Besvar