hjælp til indretning af bur til to marsvin

Stedet hvor du kan komme med fiduser til glæde for marsvinet. Det kan være erfaringer du har gjort dig, ideer til sjovt legetøj, hjemmelavede bure osv.

Redaktør: Redaktører

Besvar
Anonymous

hjælp til indretning af bur til to marsvin

Indlæg af Anonymous »

hej, jeg vil gerne have hjælp til at indrette et godt bur til to marsvin. Altså med hø og hvad der skal være under høet osv. Har nemlig hørt at man skal gøre det på en bestemt måde? :D


MVH Nadia

Jeanogkevin

Indlæg af Jeanogkevin »

du kommer spåner i bunden og så hø i et hjørne de kan spise og gemme sig i.

von_fancy

Indlæg af von_fancy »

Det kommer jo an på hvad man vil, der er mange forskellige slags materialer man kan bruge i buret... Herhjemme går de på spåner og får så bare hø ned oveni så de kan rende og lege og gemme sig i det... ;)

Luna

Indlæg af Luna »

ja jeg bruger spåner, hø og af og til halm og lucerne.

Brugeravatar
Kjelin
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 6946
Tilmeldt: lør 9. jun 2007 21:43
Geografisk sted: Roskilde, Sjælland
Kontakt:

Indlæg af Kjelin »

Hvis du kun har de to marsvin, så ville det nok være sjovt at lave et stort bur med en masse forskellige ting i. Det kan være huler, huse, broer, træstykker(af en træsort der ikke er skadelig for dem selvfølgelig), grene, store sten mm. Du kan evt lave det i to etager med trappe imellem. Bunden skal dækkes af et tykt lag spåner. høet ville jeg nok sætte en høhæk op til, så holder det lidt længere da de ikke tramper det ned og tisser på det. du kan også ligge lidt halm i buret som andre har foreslået. Det kan de gemme sig i. Det er jo et hav af muligheder og kun fantasien sætter grænser. :D
/Malene Kjelin Morsing
Kjelins Opdræt af Sheltier
Billede

Besvar