Hjemmelavet legetøj...?

Stedet hvor du kan komme med fiduser til glæde for marsvinet. Det kan være erfaringer du har gjort dig, ideer til sjovt legetøj, hjemmelavede bure osv.

Redaktør: Redaktører

Hjemmelavet legetøj...?

Indlægaf Katrine_y skrevet lør 11. aug 2007 10:46

Er der noget der har tips, tricks og ideer til legetøj der selv kan laves til mutternes løbegård? Det må meget gerne være noget som for alvor kan få sat skub i legen, for jeg har et par stykker der har alvorligt brug for motionen... :shock:
Jeg ved af erfaring at kloakrør er et sikkert hit at spæne igennem, men jeg nægter simpelthen at give 200 kr for et plastikrør. Nogen der har mødt billigere plastikrør på sin vej end jeg har? Skal man bare gå ud og charmere et par håndværkere, eller er det mon hurtigere at blive tyv?
Katrine_y

Indlægaf von_fancy skrevet lør 11. aug 2007 13:44

Kender du nogen der ryger og ruller selv? Rørene (pap) fra tobak er rigtig gode - bunden skal bare lige presses ud, og så kan de løbe igennem, skubbe, flytte og spise dem.... ;)
Mvh. Benedikte

Billede
Brugeravatar
von_fancy
Mutteforumjunkie :-)

Geografisk sted: Randers

Indlægaf Katrine_y skrevet lør 11. aug 2007 14:12

Takker, det må jeg prøve :-)
Katrine_y

Indlægaf Jeanogkevin skrevet lør 11. aug 2007 20:03

gå ned til den nærmeste tæppe handel de giver gerne rullerne fra tæpper væk når de er tomme , husk at tage en sav med, for de er ofte mere end 2 meter jo:)

Jeg har selv syet en "tunnel" ud af lyserødt filt det koster ca 15kr pr meter og så købt to ringe i en hobby handel som jeg syet stoffet om så det er en dejlig blød tunnel:)

Jeg har os købt sådan en katte kugle jeg kommer foder i eller smøre saft på fra fx en banan eller vandmelon så render de efter den og slikker på den, dem der gider tihi..

Mursten eller grene der laver forhindringer giver også mortion når de skal op over for at komme forbi.
Jeanogkevin

Indlægaf Katrine_y skrevet lør 11. aug 2007 21:52

Takker :D Jeg fik selv lige det tip at skære en halvanden liters sodavandsflaske over - har nogen prøvet det? Synes det var VILDT smart, og jeg undrer mig over at jeg ikke selv er kommet på det :roll:
Katrine_y

Indlægaf von_fancy skrevet lør 11. aug 2007 21:57

Katrine_y skrev:Takker :D Jeg fik selv lige det tip at skære en halvanden liters sodavandsflaske over - har nogen prøvet det? Synes det var VILDT smart, og jeg undrer mig over at jeg ikke selv er kommet på det :roll:

Hvad skal de bruge det til? ;)
Mvh. Benedikte

Billede
Brugeravatar
von_fancy

Indlægaf Katrine_y skrevet lør 11. aug 2007 22:10

Til at løbe igennem. Havde engang nogle kloakrør som nogen på mystisk vis smed ud, men marsvinene elskede dem bare. De drønede igennem og endte nogle gange med at komme ind i røret fra hver sin ende, og så var der en ballade uden lige om hvem der så skulle bakke ud af røret igen (ja det er sodavandsflasker nok liiige korte nok til :D )
Men altså - ligesom med paprørene bare i plastik så de ikke bliver tisset i småstykker, men kan vaskes.
Katrine_y

Indlægaf Katrine_y skrevet lør 11. aug 2007 22:11

Altså, jeg mente at man kunne skære bunden og toppen af flaskerne selvfølgelig - ikke så godt formuleret før.... sorry
Katrine_y

Indlægaf von_fancy skrevet lør 11. aug 2007 22:12

Aaah jeg troede du mente du bare ville klippe en flaske midt over - så var den jo lukket i den ene ende *GG*
Mvh. Benedikte

Billede
Brugeravatar
von_fancy

Indlægaf Katrine_y skrevet lør 11. aug 2007 22:46

Jeg jeg ku godt lige selv se det da jeg læste det igen :roll: :lol:
Katrine_y

Indlægaf Luna skrevet lør 11. aug 2007 23:15

Ellers bruger jeg kloak rør fra Silvan. De kan nemlig vaskes.
Luna

Indlægaf Katrine_y skrevet lør 11. aug 2007 23:34

ja det ville jeg også helst, har godt nok ikke lige været i Silvan, men i Center Byg er de mega dyre....
Katrine_y

Indlægaf mariah skrevet søn 12. aug 2007 09:42

Katrine_y skrev:ja det ville jeg også helst, har godt nok ikke lige været i Silvan, men i Center Byg er de mega dyre....

Jeg ville gå ned i tæppehandleren og spørge om du kan få lov at få eller købe deres tæpperør. De er af plastik og helt fine til formålet. Tror jeg fik 6 meter for 30 kr :D

Og ja de er altså dyre i byggemarkeder :wink:
mariah

Indlægaf Jeanogkevin skrevet søn 12. aug 2007 09:55

mariah skrev:
Katrine_y skrev:ja det ville jeg også helst, har godt nok ikke lige været i Silvan, men i Center Byg er de mega dyre....

Jeg ville gå ned i tæppehandleren og spørge om du kan få lov at få eller købe deres tæpperør. De er af plastik og helt fine til formålet. Tror jeg fik 6 meter for 30 kr :D

prøv at læs mit første indlæg, det var samme råd..
Jeanogkevin

Indlægaf mariah skrevet søn 12. aug 2007 09:56

Jeanogkevin skrev:
mariah skrev:

prøv at læs mit første indlæg, det var samme råd..

Ja Jean, det så jeg godt :wink: Men da der stadig var snak om byggemarkeder, så ville jeg pointere at de var BILLIGE hos en tæppehandler :wink:
mariah

Næste

Tilbage til Tips & Tricks