om at udnytte pladsen..

Stedet hvor du kan komme med fiduser til glæde for marsvinet. Det kan være erfaringer du har gjort dig, ideer til sjovt legetøj, hjemmelavede bure osv.

Redaktør: Redaktører

Mutti
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 1064
Tilmeldt: fre 22. jun 2007 17:14
Geografisk sted: Haderslev
Kontakt:

om at udnytte pladsen..

Indlæg af Mutti »

Jeg har 2 søde tøser i et bur på ca. 100 gange 50 cm. for at giv dem lidt mere plads har jeg købt hus med fladt tag og selv konstrueret en bro, også med flad ovenpå, for at de så kunne komme lidt i højden også.. Men nej, nu har de haft dem i 2 mdr. og ikke en gang har nogen af dem været deroppe, selv om jeg har lagt lækkerbidder derop.. :roll: nogen der har en ide til at lokke dem til at bruge den ekstra plads ?
Billede
Med muttehilsner fra Rita

meyer

Indlæg af meyer »

Jeg har samme problem. Mine bruger heller ikke muligheden for at hoppe op på de flade tage og nyde udsigten, jeg tror ærlig talt de er bedøvende ligeglade med at kikke ud :roll: Bare der er MAD i buret, hvad skal man så med mere :?: :lol:
Det eneste der kan få mine piger til at hoppe op er når min kastrat glemmer at han er intetkøn :roll: og jagter dem rundt fordi de dufter sååååååååååå godt :wink:

Næsedyret

Indlæg af Næsedyret »

Jeg har tage og platforme i alle mine bure -netop fordi det giver ekstra plads. Men jeg har også oplevet at grisene ikke vil sidde der hvis der er for åbent. -Prøv at hænge et stykke stof rundt om buret så platformen et et beskyttet og huleagtigt sted at sidde. Du kan også prøve at hjælpe dem lidt ved at lave et lille trin så de har lettere ved at komme op. Send evt. et billede til mig -jeg er sikker på, at jeg kan komme med forslag til hvordan du får mutterne op på deres hylder :wink:

Jeanogkevin

Indlæg af Jeanogkevin »

jeg har oplevet, at mine bedst kan li at hoppe op hvis der ikke er så meget plads deroppe, og det står i hjørnet, så det kan godt være som Ida siger med at det skal være hule agtigt:) småt mørkt og hygsomt...

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Indlæg af Lina »

Der er osse bare marsvin, hvor det ikke falder dem ind, at man kan gå/hoppe op på noget :roll:

Jeg har dyr, som selv hvis de bor med nogen der hopper på hustage, bare aldrig gør det. Det er lissom at når de når over en vis alder, så bliver de lidt konservative i deres tankegang og er ikke rigtigt motiveret til at prøve noget helt nyt.
Lige nu har jeg 2 med huse. I det ene hus, bor 2 hanner - det er konsekvent kun den yngre han, der benytter hustaget, den gamle har aldrig så meget som sat forpoterne op. I det andet går en kastrat, en avlshun og en bebs. Kastraten hopper elegant op og ned, avlshunnen gør ikke.. men bebsen var spoinket derop igår (altid imponeret at så lille en plut ka hoppe så højt).
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

Rikke H

Indlæg af Rikke H »

Mine brugte heller ikke toppen af huse før, jeg lagde noget blød derop, nu slås de næsten om det :lol:

- der kan også hjælpe lige at vise dem det, ved at sætte dem der op.

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Indlæg af Lina »

Rikke H skrev:- der kan også hjælpe lige at vise dem det, ved at sætte dem der op.
Og den kan så godt gi bagslag :roll:
Jeg har haft nogen som panikkede og ikke turde hoppe ned igen :oops:
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

Anonymous

Indlæg af Anonymous »

Jeg har deres madskåle til at stå deroppe.
Jeg kan ikke huske hvordan mine var omkring deres hus til at begynde med. Men i mine to bure er det forskelligt hvad taget bliver brugt til. I det lille bur med to dyr, bruges deres huse til at sove og dase på. Hvorimod de i det store bur kun spiser og tigger fra deres huse.

Næsedyret

Indlæg af Næsedyret »

Fandt lige nogle gamle billeder som måske kan være inspiration til at lave hyggelige platforme i buret. Du kan se at jeg har skærmet af omkring platformene så grisene ikke føler sig udsatte deroppe. Jeg har også -som "Ulv" også skriver, -lagt mad og hø på hylderne.

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Mutti
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 1064
Tilmeldt: fre 22. jun 2007 17:14
Geografisk sted: Haderslev
Kontakt:

Indlæg af Mutti »

tak for alle jeres gode ideer og de flotte billeder, jeg tror jeg vil prøve at polstre taget på huset og se hvordan det går.. :D
Billede
Med muttehilsner fra Rita

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Indlæg af Lina »

Tror det er en god ide, hvis det polstrede er til at fjerne igen.. altså hvis man nu har nogen møgsvin :roll:

Men kom til at tænke på, at det kunne være en løsning at tage noget velcro, sy den ene side på polstringen og lime den anden halvdel på hustaget.
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

Næsedyret

Indlæg af Næsedyret »

Nåe-ja det ville være smart. -Jeg har bare sat tørklæder op omkring ydersiden af buret med klemmer.

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Indlæg af Lina »

ku faktisk være jeg selv skulle gøre det... siden de få jeg har som hopper op, ikke tisser på taget (Lis har sådan nogen hanner :roll: )
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

Danmakine

Indlæg af Danmakine »

Jeg har en bro som jeg har bøjet og sat med den ene side imod burvæggen - det er hus og fodersted i ├â┬®t! Deres madskål står oppe, for ellers kommer der spåner og l*rt ind i det. De sidder også gerne deroppe og kigger på mig :)

Så hvis du vil have dem op på platforme - serv├â┬®r maden d├â┬®r.

/Lene

julia

Indlæg af julia »

Danmakine skrev:Jeg har en bro som jeg har bøjet og sat med den ene side imod burvæggen - det er hus og fodersted i ├â┬®t! Deres madskål står oppe, for ellers kommer der spåner og l*rt ind i det. De sidder også gerne deroppe og kigger på mig :)

Så hvis du vil have dem op på platforme - serv├â┬®r maden d├â┬®r.

/Lene
Hmmmm..... Det kunne være, jeg skulle prøve det?
Mine tre mutter er nemlig overbevist om, at de ikke kan komme derop! :lol: - Utroligt, når man tager i betragtning, hvor højt de kan pop-corne! - Men det er nok ligesom med humlebien, som ikke ved, at den ikke kan flyve! :rofl

Besvar