Må jeg se billeder af bure til marsvin+kaniner

Stedet hvor du kan komme med fiduser til glæde for marsvinet. Det kan være erfaringer du har gjort dig, ideer til sjovt legetøj, hjemmelavede bure osv.

Redaktør: Redaktører

Metnil

Indlæg af Metnil »

De sidder som 2 artsfæller ville gøre og ordner hinanden og nusser. De 2 er ikke anderledes at se på en 2 marsvin ellers 2 kaniner som går sammen.

Det er alt for risikabelt at prøve at sætte to forskellige racer sammen. Sandsynligheden for at de vil komme til at enes så godt er meget lille!!

Man skal aldrig sætte to forskellige racer sammen hvis man har mulighed for at lade være!!! Synes det er synd.. Det er d├â┬®t samme problem med Marsvin og Kaniner som med Deguer og chinchillaer.. De har det heller ikke godt sammen med alligevel eksisterer denne skrøne.. Og det er altså synd for dyrene ! :?

Metnil

Indlæg af Metnil »

men hvorfor ville du gerne se de bure? havde du planer om at sætte dem sammen da ? :?:

Gumle

Indlæg af Gumle »

Jeg syntes at du skulle komme ud til mig og bruge nogle timer på at sidde rog kigge på mine 2 drenge og så sige at det er syndt for dem!! Jeg kunne ALDRIG finde på at gøre noget som var syndt for mine dyr!

Det ville være syndt for dem hvis de skulle gå alene hver for sig, det er min mening!

Som skrevet tidligere er jeg fuldt ud klar over at det ikke går med alle og at det kommer rigtig meget op til hver enkelt dyrs personlighed.

von_fancy

Indlæg af von_fancy »

Såså.... :D

Generelt ville jeg heller aldrig sætte to så forskellige dyrearter sammen pga. de førnævnte ting.. Vi har den roligste kanin herhjemme, men jeg har mine marsvin for kært at sætte dem sammen. Fakta er jo at marsvin og kaniner har vidt forskellige behov, både indenfor foder og lignende.. Marsvin er flokdyr mens kaniner er kolonidyr... Jeg ville aldrig gøre det. Jeg ved godt nogle har erfaringer hvor det er gået godt - men man kan vel aldrig være helt sikker på hvor længe det bliver ved med at gå godt? Jeg tror jeg ville bebrejde mig selv helt vildt hvis jeg en dag kom ud til mit bur og så at kaninen havde fået sparket marsvinet ihjel - det ville jeg ikke kunne bære, så heller lade være med at sætte dem sammen.

Gumle > der er ingen der laver personlige angreb på dig :D det er bare en debat mange har en mening om ;)

Gumle

Indlæg af Gumle »

Jeg skriver også bare min mening m debatten.. :wink:

Jeg har det bare sådan at du kan aldrig vide dig 1000% sikker på nogle som helst dyr. Man kan ligeså godt ha' en rigtigt godt fungerene drenge gruppe (marsvin) og så en dag er det altså bare gået galt.. Hvis man skal sikre sig 1000% så skal alle dyr gå hver for sig. Det samme med hunde, katte, høns..ovs. Jeg er sikker på at vi hver især gør hvad vi mener er bedst for vores dyr og det behøver jo ikke være ens fra person til person.
Min hankanin er meget meget rolig og nyder bare selskabet i fulde drag og det sammen med marsvin drengen. Jeg har også haft en dreng til at gå sammen med min ene hunkanin og de havde det os rigtig rigtig godt sammen, men blev skilt ad fordi hun mente at når hun nu rendte med sin lille "kæreste" til daglig, skulle hun bestemt ikke løbes med en hankanin HeHeHe... og ja, havde tænkt mig a skille dem ad når hun var blevet løbet, så homonerne ikke gik ud over drengen. Men han blev taget fra hende alligevel, så hun kunne koncentrerer sig om en kanin kæreste istedet HeHe

Metnil

Indlæg af Metnil »

Jeg syntes at du skulle komme ud til mig og bruge nogle timer på at sidde rog kigge på mine 2 drenge og så sige at det er syndt for dem!! Jeg kunne ALDRIG finde på at gøre noget som var syndt for mine dyr!


Kan godt se hvordan du kan have misforstået mit indlæg.. Citatet var egentlig ikke for at henvende min kommentar til dig.. Det var nu mere for at henføre til en god situation til min kommentar og fortælle vedkommende der startede denne tråd at det ikke er hver gang det går så godt som hos dig!

Det var slet ikke ment som en kommentar eller kritik til dig :)

Min fejl! Beklager :?

Synes det er fantastisk dejligt at de kan sammen og det er ikke første gang jeg har set at det kan lykkes! tvivler ikke på din omtanke til dine dyr overhoved..

Beklager misforståelsen :)

Pavon

Indlæg af Pavon »

Der er i min verden også stor forskel på et eksempel på at det kan gå godt og så til ligefrem at anbefale at man bare kan gøre det. Som vi alle vist er enige om, så kan det gå rivende galt og derfor må min anbefaling være, at man IKKE sætter kanin og marsvin sammen!

teak

Re: Må jeg se billeder af bure til marsvin+kaniner

Indlæg af teak »

Mit ene marsvin gik engang sammen med min kanin. Vi valgte at tage dem fra hinanden da kanin var gravid og var lidt grov mon marsvinet. Men ellers gik det fint. Billede

Brugeravatar
Marsvin
Administrator
Administrator
Indlæg: 4891
Tilmeldt: man 19. jan 2004 12:58
Geografisk sted: Albertslund
Kontakt:

Re: Må jeg se billeder af bure til marsvin+kaniner

Indlæg af Marsvin »

teak skrev:Mit ene marsvin gik engang sammen med min kanin. Vi valgte at tage dem fra hinanden da kanin var gravid og var lidt grov mon marsvinet. Men ellers gik det fint.
Det kan generelt ikke anbefales at have marsvin og kaniner i samme bur. Kaninen kan skade marsvinet (med døden til følge) og deres ernæringsbehov er meget forskellige.
Venlig hilsen

Johnny Ramm - Tidligere @marsvin.dk opdræt af Abyssinier
Over-Gnaverhjernen ;-)
OverAdmin & Ejer af Forum.

http://mutterne.dk
admin@mutterne.dk

Alle mine Abyssinere er efter rene Sydamerikanske linier. Alle der er født her, er danske mutter ;-)
Billede

mutte-mor

Re: Må jeg se billeder af bure til marsvin+kaniner

Indlæg af mutte-mor »

Jeg får sådan en hmmm føling ved at læse denne tråd...

Jeg har heller ikke den stor fidus, til det med at have kaniner og marsvin gående sammen, men ved også at det i nogle tilfælde går fint, men jeg er ikke den der har mod på at prøve..

Men så kommer jeg til at tænke på den dyrehandler jeg kommer hos...
der går kaniner og marsvin sammen..
nogle gange er det også mere blandet, så det er marsvin/hamstrer og nogle gange alle 3 slags sammen...

Jeg har ikke set nogle af dyrene slås, men jeg synes heller ikke at det er den bedste måde han har dyrene delt op på..

Mht. Bure... Tror ikke der findes bure specielt til kaniner og marsvin sammen, men i de tilfælde hvor folk har dem gående i samme bur er det vel noget med str. og indretning der spiller ind...
Jeg mener selv at de skal i hvert sit bur, men hvis ideen er at slippe for 2 bure, kan man jo hoppe ud i et byggeprojekt, hvor man bygger et stort opdelt bur, så dyrene kan se og snuse til hinanden, men ikke kan gøre skade på hinanden...

Mvh. Heidi

Mutti
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 1064
Tilmeldt: fre 22. jun 2007 17:14
Geografisk sted: Haderslev
Kontakt:

Re: Må jeg se billeder af bure til marsvin+kaniner

Indlæg af Mutti »

Sjovt at et indlæg der er over 4 år gammelt bliver taget op igen :D :D
Billede
Med muttehilsner fra Rita

Charlie

Re: Må jeg se billeder af bure til marsvin+kaniner

Indlæg af Charlie »

├âÔǪhhhhh... det er da hun 1├é┬¢ :wink: Men måske stadig aktuelt for nogen. Jeg har da fulgt med med interesse, for de putter også sammen hos min dyrhandler.

teak

Re: Må jeg se billeder af bure til marsvin+kaniner

Indlæg af teak »

jeg ved godt det ikke anbefales med viste vi ikke den gang. Og det gik heldigvis fint.

von_fancy

Re: Må jeg se billeder af bure til marsvin+kaniner

Indlæg af von_fancy »

Mutti skrev:Sjovt at et indlæg der er over 4 år gammelt bliver taget op igen :D :D
Hvad årstal er du i? :lol:

Mutti
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 1064
Tilmeldt: fre 22. jun 2007 17:14
Geografisk sted: Haderslev
Kontakt:

Re: Må jeg se billeder af bure til marsvin+kaniner

Indlæg af Mutti »

├âÔǪbenbart et årstal så jeg er meget gammel og ikke kan se ordentligt mere :oops: :oops: :oops: :D :D
Billede
Med muttehilsner fra Rita

Besvar