livsfarlig høkugle.

Stedet hvor du kan komme med fiduser til glæde for marsvinet. Det kan være erfaringer du har gjort dig, ideer til sjovt legetøj, hjemmelavede bure osv.

Redaktør: Redaktører

Laila Petersen

Sæt låg på høhækken!

Indlæg af Laila Petersen »

Lina, du kan lave et "låg" til høhækken, så svinene ikke kan hoppe op i den. Har læst nogle bitre historier om mutter, der kom af dage på den måde. Jeg skaffer høhække til mine, når jeg har fået lavet det nye bur (muligvis dem fra IKEA - alt. hjemmebyg) og LUKKER dem foroven ... - Og så kan svinene da iøvrigt hoppe lige så tosset de vil :hoppehoppe , men "en tur i høet" - d├â┬®t får de altså ikke! =;

/laila

Laila Petersen

Re: livsfarlig høkugle.

Indlæg af Laila Petersen »

├âÔǪh ja, og hvad angår høhække-eller-ej spørgsmålet sådan i det hele taget: Hvis tremmeafstanden iøvrigt er max 2 cm, ikke har nogen "kiler" - eller "spidser" som nu i det grimme tilfælde med høhækken, der kom i munden på et marsvin - og der iøvrigt er tale om et "lukket arrangement" :( (låg på lortet) kan jeg slet ikke få øje på faren? Tremmer i sig selv er vel komplet ufarlige - eller hur? Ellers må jeg hellere skynde mig fluks at få mine mutter hevet ud af buret .. :fløjt ... Skal jeg bygge selv bliver det nok en "kasse" med træ på 2 af siderne = uden kiler og så tremmer af et gammelt bur og igen - låg på.

/laila

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Re: livsfarlig høkugle.

Indlæg af Lina »

Jeg nægter altså at bure mine høhække inde - der er slet ikke stor afstand nok til at de kan sidde fast, og så må de sgu altså bare selv hoppe ned.
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

klejnstrup1

Re: livsfarlig høkugle.

Indlæg af klejnstrup1 »

Laila Petersen skrev:├âÔǪh ja, og hvad angår høhække-eller-ej spørgsmålet sådan i det hele taget: Hvis tremmeafstanden iøvrigt er max 2 cm, ikke har nogen "kiler" - eller "spidser" som nu i det grimme tilfælde med høhækken, der kom i munden på et marsvin - og der iøvrigt er tale om et "lukket arrangement" :( (låg på lortet) kan jeg slet ikke få øje på faren? Tremmer i sig selv er vel komplet ufarlige - eller hur? Ellers må jeg hellere skynde mig fluks at få mine mutter hevet ud af buret .. :fløjt ... Skal jeg bygge selv bliver det nok en "kasse" med træ på 2 af siderne = uden kiler og så tremmer af et gammelt bur og igen - låg på.

/laila
Hvis tremmerne sidder rimelig tætte kan jeg ik se noget problem i det. Har bare ik selv set noget me tætte tremmer.

Laila Petersen

Re: livsfarlig høkugle.

Indlæg af Laila Petersen »

klejnstrup1 skrev: Hvis tremmerne sidder rimelig tætte kan jeg ik se noget problem i det. Har bare ik selv set noget me tætte tremmer.
Camilla, de IKEA-kurve, Lina taler om, kan du se her: http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/00092957" onclick="window.open(this.href);return false; = passende afstand imellem tremmerne og ingen kileformede huller. En super løsning, tror jeg.

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Re: livsfarlig høkugle.

Indlæg af Lina »

Det er så ikke lige dem jeg bruger - mine hedder Bygel.
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

Laila Petersen

Re: livsfarlig høkugle.

Indlæg af Laila Petersen »

- ser da heller ikke tosset ud .. :wink:

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Re: livsfarlig høkugle.

Indlæg af Lina »

Problemet er at hvis man har skuffer i paxskabe, så er der begrænset højde at få skruet en kurv på, og er den for høj, så bliver det rædsomt besværligt at få puttet hø i - og at lave en høhæk man tager af og på ødelægger lissom konceptet, da dyrene så osse vil bonke rundt med den mod væggen.
Bygel har så en høj trådkurv, lissom til stående bestik, hvor bundfladen ikke er så stor. Den går fint til skufferne, fordi man bare kan skrue den i helt ude ved kanten. Men den er jo ikke ret stor til flere dyr... og der vil man hellere have en der har lidt længde på. Der har bygel en lang en, der ikke er så høj i kanterne - og den virker supert, plus at den passer fint i højden til at det stadig er nemt at fylde op.
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

klejnstrup1

Re: livsfarlig høkugle.

Indlæg af klejnstrup1 »

Laila Petersen skrev:
klejnstrup1 skrev: Hvis tremmerne sidder rimelig tætte kan jeg ik se noget problem i det. Har bare ik selv set noget me tætte tremmer.
Camilla, de IKEA-kurve, Lina taler om, kan du se her: http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/00092957" onclick="window.open(this.href);return false; = passende afstand imellem tremmerne og ingen kileformede huller. En super løsning, tror jeg.
De ser godt nok smarte ude. Men tvivler på om de vil kunne sidde fast på en bedroller :)

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Re: livsfarlig høkugle.

Indlæg af Lina »

næh, men de sidder fint fast i skabsvæggen jo
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

klejnstrup1

Re: livsfarlig høkugle.

Indlæg af klejnstrup1 »

Ja der siger du noget. Men er ik sikker på de små gider strække sig efter det :)

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Re: livsfarlig høkugle.

Indlæg af Lina »

Det gider de faktisk godt. Men indtil de når en vis størrelse så har de lidt svært ved det, og der lægger jeg så nedenunder høhækken til dem osse.
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

Laila Petersen

Re: livsfarlig høkugle.

Indlæg af Laila Petersen »

Weeee, se, hvad jeg fandt!! - Høhække præcis som jeg selv ville have lavet dem. :D De ser liiiige små nok ud, men det er sg├é┬┤ da helt nøjagtigt d├â┬®t design, jeg havde i tankerne. Måske kan man også få dem større. Vil i hvert fald spørge ..

Billede

/laila

Luna

Re: livsfarlig høkugle.

Indlæg af Luna »

Jeg har en mange flere tremmer i end den du viser på billedet. De kan kun lige få mulen ind.

Laila Petersen

Re: livsfarlig høkugle.

Indlæg af Laila Petersen »

├âÔÇ░n ├â┬í la den viste, Luna? Hvor kan man få dem?

/laila

Besvar