Billig og smaart høhæk

Stedet hvor du kan komme med fiduser til glæde for marsvinet. Det kan være erfaringer du har gjort dig, ideer til sjovt legetøj, hjemmelavede bure osv.

Redaktør: Redaktører

Danmakine

Billig og smaart høhæk

Indlæg af Danmakine »

Jeg var i IKEA i weekenden, hvor jeg i køkkenafdelingen fandt sådan nogen kurve som man kan hænge op på en pind i køkkenet, til f. eks. krydderier osv.

De hedder "BYGEL", og er intet mindre end geniale, og så er de også billige. Jeg gav omregnet 12 kroner for sådan en fætter. De kan fåes i helt lille til meget stor, så der burde være en både til enkeltbure og til storkollektiver :lol:

http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/s ... ctId=42736

De er megageniale til tremmebure med deres hank, som lige kan hænges over en tremme, men de kan også monteres alle mulige andre steder, da man kan afmontere hanken helt uden problemer. Samtidigt sparer man en masse plads i buret, når der ikke skal ligge en klat hø et sted, eller stå en stor høhæk.

/Lene

Pavon

Indlæg af Pavon »

Jeg kan bare ikke se billedet af dem på Ikeas side

Klokholm

bygel

Indlæg af Klokholm »

Sådan nogen må jeg have fat i er ude efter nogle høhække til mine skabsbure paxskabe med plastskuffer :D

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Indlæg af Lina »

jeg er ret sikker på at det er dem, som Anne (som den første) viste frem herinde for noget tid siden ;-)
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

Anonymous

Indlæg af Anonymous »

ej hvor smart. Jeg må snart en tur i Ikea tror jeg.

julia

Indlæg af julia »

*SUK*
Jeg har for længst opgivet ordet høhæk! Mine boinkede hele tiden hovedet op i den, så den skvattede ned.- Nu får de i stedet en ekstra klat hø oveni hovedet hver morgen,- det er de til gengæld glade for! :lol:

Jeanogkevin

Indlæg af Jeanogkevin »

Lina skrev:jeg er ret sikker på at det er dem, som Anne (som den første) viste frem herinde for noget tid siden ;-)
Var det mon ikke dem til 15 kr vist der er suge kopper på? de er rigtig smarte, dem købte jeg nemlig, for så ku de sidde på skufferne(hvis man husker at vaske dem rene tihi) eller har flere vist ikea "hø hække"

Brugeravatar
Anne
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 2521
Tilmeldt: tirs 18. okt 2005 20:11
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

Indlæg af Anne »

Lina skrev:jeg er ret sikker på at det er dem, som Anne (som den første) viste frem herinde for noget tid siden ;-)
Du har helt ret Lina og de er super geniale ideen fik jeg fra Dias som også bruger dem :D
VH Anne
Den aller bedste Bare Anne, men på den gode måde :D

Billede

majadina

smaaaaart

Indlæg af majadina »

dem må jeg købe- Da jeg har smidt mine livsfarlige høkugler i skraldespanden. Og monter jeg høhækken der passer til buret hopper de op i den og bruger den som toilet :lol:

Danmakine

Indlæg af Danmakine »

Det er ikke dem til 15 kr fra Ikea, de her koster 12 kroner i den lille str, prøv en gang at lave en søgning på IKEAS hjemmeside efter BYGEL. De har ikke sugekopper, men en hank der superfint kan hænge - og den er næsten u-ned-pillelig!

Der er en løs bund i dem der bare kan pilles ud (og f. eks. bruges til skillevæg i et træhus... hehe)

/Lene

MutteMoar

Indlæg af MutteMoar »

nej hvor smart!

hvorfor kan man ikke købe dem på siden - vi bor helt nede i Korsør og har ikke bil så vi lige kan smutte i Ikea :(

ØV :!:

Anonymous

Indlæg af Anonymous »

Måske du kan få en det bor i nærheden af en Ikea eller lign. til at købe nogle til dig, og tage med på udstilling hvis du kommer der.

Brugeravatar
Anne
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 2521
Tilmeldt: tirs 18. okt 2005 20:11
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

Indlæg af Anne »

Danmakine skrev:Det er ikke dem til 15 kr fra Ikea, de her koster 12 kroner i den lille str, prøv en gang at lave en søgning på IKEAS hjemmeside efter BYGEL. De har ikke sugekopper, men en hank der superfint kan hænge - og den er næsten u-ned-pillelig!
Det med at pille hankene af er lige et spørgsmål om at finde tricket så er det ik så svært :D

Og de store af dem koster 18 kr. :D
VH Anne
Den aller bedste Bare Anne, men på den gode måde :D

Billede

Jeanogkevin

Indlæg af Jeanogkevin »

MutteMoar skrev:nej hvor smart!

hvorfor kan man ikke købe dem på siden - vi bor helt nede i Korsør og har ikke bil så vi lige kan smutte i Ikea :(

ØV :!:
Næsten gang vi skal i IKEA kan jeg da lige skrive en PB til dig hvis det er?? så kan vi se om du har brug for dem der, jeg aner ikke hvornår vi skal det igen, for mangler ikke noget derinde lige nu, men bare et tilbud..?

Websol

Skønt..

Indlæg af Websol »

Sad lige her og ville lade mig inspriere, og så kom dette indlæg frem.. det er jo ligw det jeg har brugfor, og til hvilken pris skøndt.. takker for tipset...

Besvar