Fantastisk Trimning!

Stedet hvor du kan komme med fiduser til glæde for marsvinet. Det kan være erfaringer du har gjort dig, ideer til sjovt legetøj, hjemmelavede bure osv.

Redaktør: Redaktører

Besvar
meyer

Indlæg af meyer »

Jeg skrev også lige at jeg IKKE udstiller, jeg trimmer ham kun fordi han ikke smider død pels så hurtigt og børsten ikke kan få bund i det.

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Indlæg af Lina »

... nu ved jeg ikke... men er der nogen her i tråden, der har prøvet at være et marsvin under trimning?
Hvis ja, så ka vi få opklaret om det gør nas eller ej.... hvis nej, så er vi tilbage ved hvad man personligt tror på.
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

von_fancy

Indlæg af von_fancy »

Pavon skrev:Det er nødvendigt for nogle af os at udstille fordi vi skal styrke vores ego :roll: :wink:
Lol ja netop :lol:

von_fancy

Indlæg af von_fancy »

Lina skrev:... nu ved jeg ikke... men er der nogen her i tråden, der har prøvet at være et marsvin under trimning?
Hvis ja, så ka vi få opklaret om det gør nas eller ej.... hvis nej, så er vi tilbage ved hvad man personligt tror på.
Tror problemet ligger i at folk forsøger at sætte sig i marsvinets sted ved hvordan de selv ville opleve ved at få trimmet hår væk.....
Fakta er at ingen af os ved hvordan marsvinene opfatter det, vi kan kun gisne ud fra hvordan marsvinet opfører sig ved det. Når mit marsvin sidder stille og roligt og får trimmet hår væk uden at pive eller hoppe eller lignende, så kan jeg ikke opfatte det anderledes end at marsvinet ikke opfatter nogen særlig smerte ved det. Opfattede jeg at jeg gjorde mit marsvin ondt, røg jeg nok også i klubben "trimmer-ikke-mine-dyr" men det gør jeg altså ikke... ;)

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Indlæg af Lina »

Jeg ka osse huske tilbage til nogen af mine første langhårede. Specielt den ene var min favorit, og nøj hvor jeg gerne ville ha haft udstillet ham... der var bare det ved det, at han gik bacardi når man pillede ham i pelsen, så wrapning kom ikke på tale. Og klipning skulle man være 2 til... 1 til at fiksere ham og 1 med saksen, og så var alle klar til at få snitterne fra ham samtidigt i en fart, for han var GAL når man var færdig.
Jeg fik på et tidspunkt et smuuuuukt hul i hånden, fordi det ikke passede herren at få pagehår :roll:
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

von_fancy

Indlæg af von_fancy »

Jeg har også flere gange valgt at opgive udstilling med nogle i fuld pels.. Så sent som min Bhavini - hun ville bide når jeg skulle wrappe hende op - det ville jeg ikke byde hende så hun kom ud af udstilling da jeg ikke synes det er det værd når dyrene ikke er glade længere.... ;)

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Indlæg af Lina »

hvis ik de gider mere, så ka man osse lisså godt lade være.. for ellers piller de da bare wrapperen ud og ødelægger håret alligevel :roll:
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

von_fancy

Indlæg af von_fancy »

Lina skrev:hvis ik de gider mere, så ka man osse lisså godt lade være.. for ellers piller de da bare wrapperen ud og ødelægger håret alligevel :roll:
Og så er pelsen da i hvert fald ødelagt ;)

von sortfod

Indlæg af von sortfod »

Cookiecat skrev:
von_sortfods_opdræt skrev:
Cookiecat skrev: Hahahaha tak for et godt grin - jeg har haft marsvin i 11 år, så er ikke så ny på det område. :lol:
Skal jeg forstå din udtalelse sådan, at hvis man ikke trækker hår ud på sit marsvin og samtidig er i den tro at det ikke gør ondt på dyret, så har man ingen forstand på marsvin?
Bare fordi jeg ikke har styr på udstilling og på at trække hår ud af et dyr, betyder det vel ikke at jeg ikke kan have en mening.

Det gode grin er skam helt på min side. Jeg må sige min respekt for dine udtalelser og dine påstande kan ligge på et meget lille sted. Og for mig og se er dine udtalelser rent til grin.

Du kender åbenbart jo intet til det at udstille. Og kender ikke til de primisser dyrene dømmes på. Og kender ikke til standarderne for marsvinene.

Du har selvfølgelig din ret til din mening. Men dte har vi andre også, og at du har haft marsvin i 11 år gør ikke dig til ekspert. Og tro mig mange herinde har haft marsvin i flere år end dig og flere marsvin.

Og der er jo ikke tale om at man plukker marsvinene helt skallet med et pinset. Eller plukker dem til blods.
Det du åbenbart mener du laver er helt uden at proprotion i forhold til virkeligheden.

Marsvinene vænner sig til det, og det er virkelig de færreste der hyler over det. Og nu er det jo som regl også kun kort hårs marsvin der skal trimmes. De langhåret klipper man, medmindre det er i cresten på dem.

Og de korthåret kan man sgi ikke bare klippe de længere hår af, det ville da efterlade takker osv. i pelsen. Det kan man sgi ikke.

Christina
Hvis du synes mine udtalelser er så til grin, hvorfor bruger du så din tid på at svare mig?
Hvornår har jeg sagt jeg er ekspert i marsvin? Det er jeg ikke, men jeg plukker dem ikke. Derfor kan jeg vel godt ha' forstand på dem? På dig lyder det som om, at bare fordi jeg er imod at man plukker hår af dem, har jeg ikke forstand på dem..
Nej jeg kender ikke til udstillingsvilkårene.. Og hvad skal jeg bruge dem til? Som du nok har opfattet, er jeg imod udstilling, hvis det indebærer at man SKAL plukke hår af sit marsvin først. Men det skal man jo ikke ved alle marsvin. :)
Jeg ved godt det kun drejer sig om at hive enkelte hår ud! Hvis det drejede sig om at plukke dem fuldstændig, ville de da også stikke af! :D
Jeg mente at hvis det drejede sig om enkelte hår der var for lange, kunne man vel klippe dem ned ├â┬®n efter ├â┬®n i den længde de bør være. Selvfølgelig ved jeg godt det kan ses hvis man bare klipper en masse af gangen.
Man kan vel sammenligne det med at nogen vælger og plukke deres øjenbryn selvom det gør ondt, bare for at se godt ud. Det er for nogen premisserne for at se godt ud. Men ingen forarger sig der.

Der hvor jeg mener du er ude at proprotion er at du kommer ind som nyt medlem, post kun i 1 tråd. Den her, du præsentere dig ikke, du skriver ikke i nogen af de andre tråde, men du falder og den her tråd og kommer ind og er fordømmende over for os andre.

En ting er at have erfaring med marsvin en anden ting er at have arfaring med udstilling af marsvin, og have erfaring med et større marsvine hold. Der er altså en forskel på at have 1 marsvin og have 30 marsvin.

Og der er forskel på at vide hvordan de lever og deres sygdomme osv. og så på at vide hvordan en udstilling forløber, hvordan man gør dyrene klar, hvordan de trimmes osv. En ting er at nogen trimmer deres dyr. Men du har vel ikke set nogen sidde og trimme marsvin. Så du kan jo ikke vide hvordan vi gør. En ting er at lyder som man man sidder og plukker tilfældig i pelsen. Men der er altså en form for teknik. Og er dine mutter trykke ved dig, og vant til udstilling så røre de sig altså ikke.
Jeg har flere af mine langhåret hvor jeg trimmer cresten fordi den vokser vild. Hvis jeg sætter mig ved bordet foran tv'et og placere dem på mit udstillings brædt og begynder og trimme cresten på dem, ja så sidde de stille og rolig og "snakker" i mens. Eller hvis jeg giver dem et stykke agurk, så sidde de og gumler på det i mens. Og det er ikke fordi de ihar opgivet og flygte eller fordi de ikke tør løbe. Men fordi de kender mig og er trygge ved mig.
De sidder på samme måde som hvis jegbare sad og nussende dem.

Christina

von sortfod

Indlæg af von sortfod »

Pavon skrev:Det er nødvendigt for nogle af os at udstille fordi vi skal styrke vores ego :roll: :wink:
Ja og fordi vi elsker de små dyr og gerne vil vise vore smukke dyr frem.

Christina

Brugeravatar
Marsvin
Administrator
Administrator
Indlæg: 4891
Tilmeldt: man 19. jan 2004 12:58
Geografisk sted: Albertslund
Kontakt:

Indlæg af Marsvin »

Cookiecat skrev:Jeg ved godt det kun drejer sig om at hive enkelte hår ud! Hvis det drejede sig om at plukke dem fuldstændig, ville de da også stikke af!
Sad og så Formel 1, og det var et meget spændende løb, da jeg trimmede og mutten sagde intet til det. Her er resultatet:
Billede
Venlig hilsen

Johnny Ramm - Tidligere @marsvin.dk opdræt af Abyssinier
Over-Gnaverhjernen ;-)
OverAdmin & Ejer af Forum.

http://mutterne.dk
admin@mutterne.dk

Alle mine Abyssinere er efter rene Sydamerikanske linier. Alle der er født her, er danske mutter ;-)
Billede

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Indlæg af Lina »

:rofl johnny for hævlede :rofl
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

Stald Tobo

Indlæg af Stald Tobo »

LOOOOL Johnny.
Stakkels gris,hehehe

Brugeravatar
Marsvin
Administrator
Administrator
Indlæg: 4891
Tilmeldt: man 19. jan 2004 12:58
Geografisk sted: Albertslund
Kontakt:

Indlæg af Marsvin »

Jamen den går altså i et bur ca. 2 meter foran min skærm (inde i stuen), så jeg er sikker på at hun ser sådan ud endnu. Må have gjort det meget grundigt her i søndags (10/6) da der var Canada's Grand Prix.
Venlig hilsen

Johnny Ramm - Tidligere @marsvin.dk opdræt af Abyssinier
Over-Gnaverhjernen ;-)
OverAdmin & Ejer af Forum.

http://mutterne.dk
admin@mutterne.dk

Alle mine Abyssinere er efter rene Sydamerikanske linier. Alle der er født her, er danske mutter ;-)
Billede

Brugeravatar
Anne
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 2521
Tilmeldt: tirs 18. okt 2005 20:11
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

Indlæg af Anne »

Lina skrev::rofl johnny for hævlede :rofl
Enig med Lina :rofl
VH Anne
Den aller bedste Bare Anne, men på den gode måde :D

Billede

Besvar