Fantastisk Trimning!

Stedet hvor du kan komme med fiduser til glæde for marsvinet. Det kan være erfaringer du har gjort dig, ideer til sjovt legetøj, hjemmelavede bure osv.

Redaktør: Redaktører

Besvar
Annbritt

Indlæg af Annbritt »

von_fancy skrev:Jeg har også flere gange valgt at opgive udstilling med nogle i fuld pels.. Så sent som min Bhavini - hun ville bide når jeg skulle wrappe hende op - det ville jeg ikke byde hende så hun kom ud af udstilling da jeg ikke synes det er det værd når dyrene ikke er glade længere.... ;)
Lina skrev:hvis ik de gider mere, så ka man osse lisså godt lade være.. for ellers piller de da bare wrapperen ud og ødelægger håret alligevel :roll:
Det er nok bare mig, der er født mere stædig end mutten, men min Talis blev champion i Bonbonland. Til trods for, at han har bidt mig jeg ved ikke hvor mange gange under wrapningen. Ja, og under alt muligt andet når han lige kunne se sit snit til det.
Men det var ikke wrapningen, han var utilfreds med, når han bed, det var vist mere menneskelig kontakt generelt. Han kunne finde på at bide når man tog ham ud af buret eller når man hældte foder op i hans skål.
Så jeg er selv ret imponeret over, at min tålmodighed holdt så længe :lol:
Han pillede aldrig wrapperne ud af pelsen, heldigvis, og han snakkede løs når man satte dem i. Han var utilfreds med at blive børstet, og man skulle også passe på med at komme for tæt på hans mund med tænderne. Men selve det at få wrapperne sat i udløste altid en voldsom hyggepludren.

von_fancy

Indlæg af von_fancy »

Det er også noget andet, det var tilsyneladende ikke det at have wrappere i der gjorde ham sur - f.eks. min Bhavini, hun bed når man børstede hende, hun bed når man wrappede hende op - hun var ganske enkelt blevet en rigtig sur gris. Sådan en gris vil jeg ikke have i min bestand - jeg vil ikke have nogen dyr der bider når jeg tager dem ud eller vil nusse dem i pelsen... Så hun blev klippet, og er blevet den roligste og kærligste gris man kunne tænke sig......

Når det er en der t├â┬®r sig på den måde, kan jeg ikke nænne at holde dem i pels, for så trives de ikke med det (imo).. :wink:

Besvar