C-vitamin pulver!!

Stedet hvor du kan komme med fiduser til glæde for marsvinet. Det kan være erfaringer du har gjort dig, ideer til sjovt legetøj, hjemmelavede bure osv.

Redaktør: Redaktører

Besvar
Littlefeet

C-vitamin pulver!!

Indlæg af Littlefeet »

Vi har købt et glas c-vitaminer og knust pillerne til pulver, som vi drysser ud over marsvine pillerne, det er ligesom det man køber hos dyrehandleren, dog er det noget billigere. Vi bruger det specielt til drægtige hunner og forkølede dyr, og det hjelper rigtig godt vi bruger det meget

Det er i sådan et lille glas og kan købes i mange forskellige butikker
her er et billede af det:
Billede

Pavon

Indlæg af Pavon »

Vi har også altid sådanne piller i huset. Man bør dog ikke knuse dem før de skal bruges, da tabletterne er beskyttet af en "skal", der hindrer nedbrydning af vitaminet.

Lemut

Indlæg af Lemut »

Ok - smart ! Jeg har indtil videre brugt c - vitaminpulver fra dyrehandleren ( det koster kassen ). Men nu er jeg gået over til Hybenpulver fra Netto, det er billigt og fyldt med c - vitamin :D

Men altid rart med en ny ide :wink:

Littlefeet

Indlæg af Littlefeet »

Pavon skrev:Vi har også altid sådanne piller i huset. Man bør dog ikke knuse dem før de skal bruges, da tabletterne er beskyttet af en "skal", der hindrer nedbrydning af vitaminet.
ok det vidste jeg ikke lige, men det har virket fint nok på de dyr som har fået det
men tak! :D

Anonymous

Indlæg af Anonymous »

Lemut skrev:Ok - smart ! Jeg har indtil videre brugt c - vitaminpulver fra dyrehandleren ( det koster kassen ). Men nu er jeg gået over til Hybenpulver fra Netto, det er billigt og fyldt med c - vitamin :D

Men altid rart med en ny ide :wink:
Det er også en god ide med hybenpulver, du skal bare lige være opmærksom på at der ikke må være knuste hybenkerner i det, for det gør det til kløpulver ;)

Lemut

Indlæg af Lemut »

Minemarsvin.dk skrev:
Lemut skrev:Ok - smart ! Jeg har indtil videre brugt c - vitaminpulver fra dyrehandleren ( det koster kassen ). Men nu er jeg gået over til Hybenpulver fra Netto, det er billigt og fyldt med c - vitamin :D

Men altid rart med en ny ide :wink:
Det er også en god ide med hybenpulver, du skal bare lige være opmærksom på at der ikke må være knuste hybenkerner i det, for det gør det til kløpulver ;)
Puha - Godt du siger det ! Det vidste jeg ikke - takker :wink:

Møllersminde

Indlæg af Møllersminde »

vi bruger også kalk i pille form. det er super efiktiv

kh lene
www.mollersminde.webbyen.dk

Jeanogkevin

Indlæg af Jeanogkevin »

hvordan ved i at det har virket??

hvis man nu bare giver alle drægtige det kan man jo ikke se om det har virket, eller om de slet ik havde brug for det.. bare lidt undrene tanker herfra:)

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Indlæg af Lina »

Minemarsvin.dk skrev:
Lemut skrev:Ok - smart ! Jeg har indtil videre brugt c - vitaminpulver fra dyrehandleren ( det koster kassen ). Men nu er jeg gået over til Hybenpulver fra Netto, det er billigt og fyldt med c - vitamin :D

Men altid rart med en ny ide :wink:
Det er også en god ide med hybenpulver, du skal bare lige være opmærksom på at der ikke må være knuste hybenkerner i det, for det gør det til kløpulver ;)
Og dagens dumme spørgsmål.. hvordan sikrer man sig så det?
Står der på etiketterene at der er hybenkerner i eller ikke er???
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

Anonymous

Indlæg af Anonymous »

Lina skrev:
Minemarsvin.dk skrev:
Lemut skrev:Ok - smart ! Jeg har indtil videre brugt c - vitaminpulver fra dyrehandleren ( det koster kassen ). Men nu er jeg gået over til Hybenpulver fra Netto, det er billigt og fyldt med c - vitamin :D

Men altid rart med en ny ide :wink:
Det er også en god ide med hybenpulver, du skal bare lige være opmærksom på at der ikke må være knuste hybenkerner i det, for det gør det til kløpulver ;)
Og dagens dumme spørgsmål.. hvordan sikrer man sig så det?
Står der på etiketterene at der er hybenkerner i eller ikke er???
Ja der gør ;) Og hvis ikke der gør, så lad være med at købe det hehe..

Littlefeet

Indlæg af Littlefeet »

Jeanogkevin skrev:hvordan ved i at det har virket??

hvis man nu bare giver alle drægtige det kan man jo ikke se om det har virket, eller om de slet ik havde brug for det.. bare lidt undrene tanker herfra:)
Vi har set at de spiser det og deres forkølelse er gået hurtigere væk end når vi ikke har givet det, :D

Pavon

Indlæg af Pavon »

Littlefeet skrev:
Jeanogkevin skrev:hvordan ved i at det har virket??

hvis man nu bare giver alle drægtige det kan man jo ikke se om det har virket, eller om de slet ik havde brug for det.. bare lidt undrene tanker herfra:)
Vi har set at de spiser det og deres forkølelse er gået hurtigere væk end når vi ikke har givet det, :D
Marsvin bliver nu ikke "forkølede" pga. C vitamin mangel, de dør i værste tilfælde. Marsvin bliver i det hele taget ikke forkølede (virus) :-)

Littlefeet

Indlæg af Littlefeet »

Pavon skrev:
Littlefeet skrev:
Jeanogkevin skrev:hvordan ved i at det har virket??

hvis man nu bare giver alle drægtige det kan man jo ikke se om det har virket, eller om de slet ik havde brug for det.. bare lidt undrene tanker herfra:)
Vi har set at de spiser det og deres forkølelse er gået hurtigere væk end når vi ikke har givet det, :D
Marsvin bliver nu ikke "forkølede" pga. C vitamin mangel, de dør i værste tilfælde. Marsvin bliver i det hele taget ikke forkølede (virus) :-)
ved ikke lige hvad det hedder når de nyser lidt
er ikke lige så klog på det her :D

Anonymous

Indlæg af Anonymous »

smager det ikk rigtigt dårligt når du knuser de piller.. :shock:

Besvar