Drikkeflaske i paxskabe?

Stedet hvor du kan komme med fiduser til glæde for marsvinet. Det kan være erfaringer du har gjort dig, ideer til sjovt legetøj, hjemmelavede bure osv.

Redaktør: Redaktører

Rollo

Drikkeflaske i paxskabe?

Indlæg af Rollo »

Nu skulle mit paxskab jo gerne snart komme op og stå, - men hvordan har I med paxskabe, sat jeres drikkeflasker op?

Jeg har overvejet noget med noget piberensere, og kroge og noget men der må vel være andre måder!?

Connie

Indlæg af Connie »

Nu er det ikke fordi jeg selv har paxskabe, men overvejer det - men jeg ville personligt gøre dette: på sidestykkerne - bore huller så de passer til tuden på flasken, skrue små kroge i på ydersiden, og så den wire/ståltråd der er med flasken - den sætter man bare fast i krogene...... jeg tror altså ikke det er nemmere gjort.. mener der er en herinde, der allerede har gjort det.. :wink:

Brugeravatar
Anne
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 2521
Tilmeldt: tirs 18. okt 2005 20:11
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

Indlæg af Anne »

Nu har jeg godt nok ikke selv paxskab, men Kejlins Opdræt sælger flaskeholdere, ved at Jeanett bruger dem i sine paxskabe.

http://www.123hjemmeside.dk/malenemorsing
VH Anne
Den aller bedste Bare Anne, men på den gode måde :D

Billede

Heidi_1_ben

Indlæg af Heidi_1_ben »

dem fra malene er super smarte, har set dem hos jeanett

jeg har på mit pax skab, sat låger på med voliere net, og der hænger flaskerne så på lågerne....det hænger så også sammen med valg af drikkedunke, mine er 4 kantede og fyldes i toppen, så skal ikke pilles ned hver gang de skal fyldes

MacDuff

Indlæg af MacDuff »

Herhjemme har vi de firkantede flasker der hænger inde i burene.
Du kan se dem andre steder herinde, da jeg ved Ida har brugt dem i sit skabsbur.
Der er så to måder at sætte dem op på. med de medfølgende sugekopper eller skrue holderen fast i siden af skabet.
Jeg foretrækker den sidste løsning, da de nogen gange ellers falder ned og dyrene begynder at gnave sugekopperne i stykker.

Lemut

Indlæg af Lemut »

Jeg har 4 store paxskabe....

Nogle af mine drikkedunke er sat fast med Cable Ties og andre med lange / tykke piberensere, som jeg har købt billigt i Søstrene Grene ...

Så nu er det dejligt let at tage drikkeflaskerne af og på igen :D

Se fotos :


Dette foto er desværre blevet meget lys, der findes et bedre på min hp, hvor de også er sat fast med Cable Ties :

Billede



Her er drikkeflasken sat fat med en Piberenser :

Billede



Piberensere fra Søstrene Grene til 7 kr.:

Billede

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Indlæg af Lina »

jeg har bare skruet et par øskner i de huller som allerede er der, og så sat en strip i hver... en til at balancere tutten og en til at holde selve flasken.
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

Brugeravatar
Marsvin
Administrator
Administrator
Indlæg: 4891
Tilmeldt: man 19. jan 2004 12:58
Geografisk sted: Albertslund
Kontakt:

Indlæg af Marsvin »

Sådan her har jeg monteret vores:

Billede

Måske lidt mere holdbart :lol:
Venlig hilsen

Johnny Ramm - Tidligere @marsvin.dk opdræt af Abyssinier
Over-Gnaverhjernen ;-)
OverAdmin & Ejer af Forum.

http://mutterne.dk
admin@mutterne.dk

Alle mine Abyssinere er efter rene Sydamerikanske linier. Alle der er født her, er danske mutter ;-)
Billede

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Indlæg af Lina »

Jeg har osse overvejet noget lignende.. hvad hedder det der metalbånd?

For 'noooogen' af mine, har det med at hyssebide i mine strips omkring fodertid....
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

Brugeravatar
Marsvin
Administrator
Administrator
Indlæg: 4891
Tilmeldt: man 19. jan 2004 12:58
Geografisk sted: Albertslund
Kontakt:

Indlæg af Marsvin »

Det hedder patentbånd. Kan købes i flere størrelser. Bl.a. I Harald Nyborg til 59,50 for 10 meter. http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp ... 0&KundeID=

Det nederste er noget metaltråd.
Venlig hilsen

Johnny Ramm - Tidligere @marsvin.dk opdræt af Abyssinier
Over-Gnaverhjernen ;-)
OverAdmin & Ejer af Forum.

http://mutterne.dk
admin@mutterne.dk

Alle mine Abyssinere er efter rene Sydamerikanske linier. Alle der er født her, er danske mutter ;-)
Billede

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Indlæg af Lina »

Supert - så kommer det på min 'vil-købe'-liste, hehe
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

Næsedyret

Indlæg af Næsedyret »

Tekst og billede lånt uden tilladelse fra siden Anne også henviser til. håber det går. http://www.123hjemmeside.dk/malenemorsing

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Billede

Min vanddunk-holder. Lavet og designet af min morfar. Spørg endelig ved interresse.
Vanddunken bliver på sin plads, men er samtidigt meget nem at tage ud og sætte i.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Den var da også lidt fiks.

Anonymous

Indlæg af Anonymous »

Næsedyret skrev:Tekst og billede lånt uden tilladelse fra siden Anne også henviser til. håber det går. http://www.123hjemmeside.dk/malenemorsing

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Billede

Min vanddunk-holder. Lavet og designet af min morfar. Spørg endelig ved interresse.
Vanddunken bliver på sin plads, men er samtidigt meget nem at tage ud og sætte i.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Den var da også lidt fiks.

Ja det er dem jeg har i mit pax skab :) de er super smarte, og de holder altså bare :)

*smack*

Indlæg af *smack* »

Jeg har nogle holdere fra dyrehandlen som er skruet i de huller der allerede er i skabssiden - kan tage billede senere (er på job nu)

Susanne Alb├®r

Indlæg af Susanne Alb├®r »

Jeg har købt nogle hvide holdere ( egentlig til kloakrør ) i Silvan.

De passer perfekt til drikke flasker m 320 ml.

De fleste bure har så 2 flasker.

De sidder godt fast så grisen ikke kan hive i flasken. Den lyd kan jeg nemlig ikke li, slet ikke om natten.

Besvar