Dyrlæge

Stedet hvor du kan komme med fiduser til glæde for marsvinet. Det kan være erfaringer du har gjort dig, ideer til sjovt legetøj, hjemmelavede bure osv.

Redaktør: Redaktører

Besvar
Danmakine

Dyrlæge

Indlæg af Danmakine »

Gå til Dyrlæge i Tyskland!

I sidste uge havde jeg 5 marsvin med pga. mistanke om skab, og de blev alle indgående undersøgt af op til to dyrlæger der havde et rigtigt godt tag om de små kræ og udviste en indgående viden. Vi kom frem til at der evtl. var en svampeinfektion, så der er blevet taget en podning.

Hvad jeg betalte? 150 kr,- alt i alt, inkl. podning. I februar havde alle grisene skab (Sellnick?) hvor jeg fik udleveret medicin for ca. 100 kr,- der skulle dryppes på dem i nakken (ingen sprøjter og andet underligt, wee), hvor undersøgelse mm. gik ind under hunden...

En kastration koster bl. a. ca. 230 kr,- alt inklusive.

Så når behovet for dyrlæge er der kan det betale sig at køre til Tyskland - min dyrlæge hedder Eger og ligger lige syd for Padborg i Harrislee. Det kan betale sig når man i DK skal betale f. eks. 6-700 kr,- for en kastration - og dyrene er i vældigt gode hænder nede ved Eger, jeg er 100% tryg ved at overlade dyrene til ham.

/Lene

Jeanogkevin

Indlæg af Jeanogkevin »

dejligt at finde en så billig:) hvis man så boede tæt på så det ku svare sig at køre dertil tihi:)

Rollo

Indlæg af Rollo »

Lyder vel nok godt, - og billigt :)

Jeg er nu tilfreds med min dyrlæge, hun skal kun have for medicin udgifterne :lol: Betaler sig med en tante som er dyrlæge, hæhæ...

Heidi_1_ben

Indlæg af Heidi_1_ben »

det var godt nok billigt, men vist lidt langt at køre når man bor helt her oppe.....ggg....nåe ja og ikke snakker tysk

Næsedyret

Indlæg af Næsedyret »

Krogens skrev:Lyder vel nok godt, - og billigt :)

Jeg er nu tilfreds med min dyrlæge, hun skal kun have for medicin udgifterne :lol: Betaler sig med en tante som er dyrlæge, hæhæ...
Er den tante ikke interesseret i lidt ekstra "ved-siden-af-kunder" ? -Jeg syntes snart jeg er træt af skyhøje dyrlægeregninger. Især i øjeblikket hvor der er flere der går og små-skrænter er det næsten helt uoverskueligt. Sidder netop nu og overvejer om jeg skal få en tid i eftermiddag eller i morgen, -min Thorbjørn er igen begyndt at ralle :( Mie er ikke kommet af med sin øjenbetændelse og Lines Baloo kunne godt trænge til at få sine sår (læbesår) kigget grundigt efter.

tzinck

Medicin mod sellnick

Indlæg af tzinck »

Hej

Kan du huske hvad det medicin til at dryppe i nakken hedder ?

Charlie

Re: Dyrlæge

Indlæg af Charlie »

Neeeej, min dyrlæge tager 730 kr. stykket! #-o Og jeg der selv har kastreret over 1000 rigtige grissebasser, da jeg var fodermester! Ikke et morsomt job, det med at smutte mandler! :cry:

Charlie

Re: Dyrlæge

Indlæg af Charlie »

How, det var godt nok en gammel tråd jeg fik svaret på der!!!

Websol

Re: Dyrlæge

Indlæg af Websol »

Jag gav 640 kr her i onsdags.. og det med medesin m.m flodt arbejde.. eneste problem. manglende efter kontakt med operende dyrelæge.. da det er en skole i københavn... men man kan ringe og snakke med en sygeplejsek hvis problemer.. :mrgreen: jeg var glad for indgrebet men her 4 dage efter er han ikke frisk endu.. :roll: og det finder jeg ikke trygt da jeg bad om hendes mail, og sendte en mail til hende.. og hun nu er på ferie.. så vil nok tro at en dyrelæge der kan ringes til bagefter ved problemer må fortrækkes...

Igen dygtige mennesker derude.. men tror at det er nemmere at forholde sig til pågældende indgreb hvis man har lavet det..

marlose

Re: Dyrlæge

Indlæg af marlose »

Danmakine skrev:Gå til Dyrlæge i Tyskland!

I sidste uge havde jeg 5 marsvin med pga. mistanke om skab, og de blev alle indgående undersøgt af op til to dyrlæger der havde et rigtigt godt tag om de små kræ og udviste en indgående viden. Vi kom frem til at der evtl. var en svampeinfektion, så der er blevet taget en podning.

Hvad jeg betalte? 150 kr,- alt i alt, inkl. podning. I februar havde alle grisene skab (Sellnick?) hvor jeg fik udleveret medicin for ca. 100 kr,- der skulle dryppes på dem i nakken (ingen sprøjter og andet underligt, wee), hvor undersøgelse mm. gik ind under hunden...

En kastration koster bl. a. ca. 230 kr,- alt inklusive.

Så når behovet for dyrlæge er der kan det betale sig at køre til Tyskland - min dyrlæge hedder Eger og ligger lige syd for Padborg i Harrislee. Det kan betale sig når man i DK skal betale f. eks. 6-700 kr,- for en kastration - og dyrene er i vældigt gode hænder nede ved Eger, jeg er 100% tryg ved at overlade dyrene til ham.

/Lene
Hvad med sproget?, jeg forstår tysk rimeligt, men at udtrykke mig er ikke min stærke side. Det er da sørme penge at spare, hvis bare der ikke spares på kvaliteten.
Det kan sørme godt løbe op, hvis man er inde i en stime af uheld og sygdom.
jeg gav i forgårs 785 for en kastration af Tot, underligt at det er dyrere at kastrere et marsvin end en kat feks.
Så har man mere end et enkelt dyr, tror jeg da godt det kan svare sig at tage til tyskland.

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Re: Dyrlæge

Indlæg af Lina »

Der er flere risici ved marsvin, nok derfor prisen er højere. Man skal så osse være obs på at skal man køre virkeligt langt med marsvinene bagefter, så er tyskland måske heller ikke det optimale. Og så igen, går der noget galt, så er der dælme langt til den dyrlæge som har opereret.

Men helt klart, boede jeg i en bedre distance fra Tyskland, så ville det her scenarie absolut være med i mine kastrationsovervejelser. Desværre bor jeg jo så lige udenfor hovedstaden, så med transporten tror jeg ikke der er noget sparet.. .plus der godt nok er meget lang vej hjem med toget.
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

marlose

Re: Dyrlæge

Indlæg af marlose »

Lina skrev:Der er flere risici ved marsvin, nok derfor prisen er højere.
Det det nok, prisen er generelt højere ved smådyrene, også ildere, rotter mv.
Men helt klart, boede jeg i en bedre distance fra Tyskland, så ville det her scenarie absolut være med i mine kastrationsovervejelser. Desværre bor jeg jo så lige udenfor hovedstaden, så med transporten tror jeg ikke der er noget sparet.. .plus der godt nok er meget lang vej hjem med toget.
Jeg ville nok heller ikke turde, hvis det kom til stykket, synes nu det er meget rart, bare at kunne gribe røret og ringe, eller bare poppe forbi dyrlægen, som kender en selv, ens dyr ved navn og det hele, det er ret trygt. Også selv om man føler sig flået til tider.

alt i alt har vi nu ikke haft de store udgifter i lange tider, der var lige Mads, som vi mistede, men 305kr, to konsultationer incl medicin og grundig undersøgelse og tandretning -det er da røverbilligt!. så lige kastrationen af den røde komet med hækspoileren, men sådan er det bare.

Jeg ser det sådan, at det er altså noget man må tage med når man har dyr.
Ofte falder sådanne regninger uheldigt, og jeg må da også erkende, at jeg har måttet få en afdragsordning med en dyrlæge en gang, og en anden gang har måttet søge fonde om hjælp til en afsindig stor regning i forbindelse med en dødssyg hund. (hun overlevede og lever i bedste velgående).
Det bedste man kan gøre, er at have en opsparing til formålet, især hvis pengene i forvejen er små. Men hvor er det rart, at når og hvis man får brug for akut dyrlægehjælp, at man så har lidt at tage af.

ohmann

Re: Dyrlæge

Indlæg af ohmann »

Er det muligt at få en mail/pb med navn, andresse og tlf på den dyrlæge i tyskland???
Jeg bor nemlig ik så langt fra tyskland.. og om jeg kører til min egen eller til den i tyskland, tjaa for mig vil det tage lige så lang tid..

Brugeravatar
Marsvin
Administrator
Administrator
Indlæg: 4891
Tilmeldt: man 19. jan 2004 12:58
Geografisk sted: Albertslund
Kontakt:

Re: Dyrlæge

Indlæg af Marsvin »

ohmann skrev:Er det muligt at få en mail/pb med navn, andresse og tlf på den dyrlæge i tyskland???
Jeg bor nemlig ik så langt fra tyskland.. og om jeg kører til min egen eller til den i tyskland, tjaa for mig vil det tage lige så lang tid..
Se det øverste indlæg. Danmakine kommer med de fleste oplysninger. Sender lige resten på PB.
Venlig hilsen

Johnny Ramm - Tidligere @marsvin.dk opdræt af Abyssinier
Over-Gnaverhjernen ;-)
OverAdmin & Ejer af Forum.

http://mutterne.dk
admin@mutterne.dk

Alle mine Abyssinere er efter rene Sydamerikanske linier. Alle der er født her, er danske mutter ;-)
Billede

Rollo

Re: Dyrlæge

Indlæg af Rollo »

Min kære tante som er dyrlæge, har pænt forklaret mig grunden til at prisen på et marsvin er dyrere end f.eks. en kat.
- Jeg blev nemlig noget chokeret da jeg spurgte dyrlægen her i byen om prisen på en kasteration af en gris, 940kr :shock:

Men hun har jo ret, - en operation på et marsvin er en hel del mere kompliceret end på en kat.
- En kat er snipsnip færdig, et marsvin er langt mere kompliceret og risikabelt.

Så et eller sted er det jo fair nok at prisen så også er derefter.

Og så er det jeg priser mig lykkeligt for den kasteration jeg har bestilt til Norbert i efterårsferien, - pris 0,-
(Arh mon ikke jeg lige køber sådan en biograf-pakke til 199kr og lover en gang babysitning!?)

Besvar