Hjælp søges, til pelsproblem...

Stedet hvor du kan komme med fiduser til glæde for marsvinet. Det kan være erfaringer du har gjort dig, ideer til sjovt legetøj, hjemmelavede bure osv.

Redaktør: Redaktører

Besvar
Websol

Hjælp søges, til pelsproblem...

Indlæg af Websol »

For tiden søger jeg en løsning på at Anna fælder så meget...

Så ligger du inde med et godt råd vil jeg blive glad for at høre fra dig...

Vil lige at de får en god marsvine blanding..

friske grøntsager, og frisk eng hø hver dag...

Der er inge pletter i pelsen... og intet utøj.. at se...
Hun er en blanding af roset og angore.. m.m har nu en meget vattet pels..

Pavon

Indlæg af Pavon »

Findes der en god marsvineblanding?

Websol

:-))

Indlæg af Websol »

Den er nok svær...

køber marsvine piller m. c-vitaminer fra maxø... og da det ikke er faldet i god jord hos mine tøser.. får de det blandet op med maxø luksus marsvine blanding m. c-vitamin.. det er en blanding med korn nøder.. tørrede skaller.. m.m meget groft at se på..

gullerøder, salat, eller baby spinat.. æbler,pære, vindruer.. vindruger som specielt anna er glad for.. kan ses på min hjemmeside under annas billedbog...

Håber der er et eller andet jeg kan gtve som tilskud til pelsen.. har tænkt på ølgær.. men ved ik om de kan tåle det..

Pavon

Indlæg af Pavon »

Jeg ville ikke blande noget i pillerne, hvis ikke de har anden mulighed skal de nok lære at spise dem. Intet rask marsvin vælger "sultedøden" frivilligt, men det er til gengæld normalt at marsvin har brug for en "tilvænningsperiode", når de bliver introduceret for nye foderemner. Lige netop "kornblandinger" kan give anledning til hud/pelsproblemer. Om det er årsagen kan jeg selvfølgelig ikke svare på.

Websol

Takk..

Indlæg af Websol »

Tak for dit svar...

Har prøvet at kun køre på marsvine foder, så bliver hun rimilig tynd.. og meget tikende.. og vil have del i alt jeg indtager.. hun er i stuen... så de følger med i hvad vi spiser...

vil give uden korn tak for dit råd...

Terpsmarsvin

Indlæg af Terpsmarsvin »

Ja, jeg giver også mine kun pillerne - men de kan stadig godt fælde vil jeg lige side :7.himmel jeg tror ikke at man 100% kan gøre sådan så marsvin ikke fælder... :hva

Websol

Lang tid sider..

Indlæg af Websol »

Hej :- Lang tid siden jeg skrev dette.. En ting der er godt for mine tøser er at jeg har vænnet mig til at gå lange ture i naturen, og hjembringe en stor pose blandet grønt.. jeg skyller og lægger i en grønt beholder med rist jeg har købt i Ikea til ca 40 kr..
De får en flodt pels.. Men fælder sku stadigvæk.. Så jeg indrømmer støvsurer Anna.. Heldigvis er hun rolig..

Besvar