mad net

Stedet hvor du kan komme med fiduser til glæde for marsvinet. Det kan være erfaringer du har gjort dig, ideer til sjovt legetøj, hjemmelavede bure osv.

Redaktør: Redaktører

Besvar
Ninakaroline

mad net

Indlæg af Ninakaroline »

Ja noget så billigt som en toilet rulle kan laves om til et ''mad net'' Find en toilet rulle, lav to huller i den for oven (evt. med en hulle maskine) kør en snor i gennem begge huller. hæng det op i buret så kan du proppe alt op i den f.eks. græs hø salat - der spare man lige 30 - 40 kr. mine muttere elsker den! :)

Terpsmarsvin

Indlæg af Terpsmarsvin »

gnaver de ikke i rullen??? lyder ellers som en god id├â┬® :lol:

MacDuff

Indlæg af MacDuff »

Her ville mine da i hvert fald begynde at gnave i rullen også. Men på den anden side, så får man vel ofte en ny rulle til overs, så den gamle kan skiftes ud og på den måde får man genbrugt mange af de ting man bare smider ud. og da rullerne er "restaffald" så koster det jo rent faktisk ikke andet end den snor du hænger det op med.

Ninakaroline

hehe

Indlæg af Ninakaroline »

jojo, de gnaver da i den, men ikke vildt meget, (:

Terpsmarsvin

Re: hehe

Indlæg af Terpsmarsvin »

Ninakaroline skrev:jojo, de gnaver da i den, men ikke vildt meget, (:
ok, jeg har ellers en 'jern' kugle dinge not nede fra dyrehandleren til at hænge op i buret...

Pavon

Indlæg af Pavon »

Herhjemme samler vi ligefrem på toiletruller og når der er fyldt op bag radiatorrøret, bliver paprullerne fordelt i burene. I bure med små unger bliver rullen dog sprættet op, så de små ikke kan sidde fast i den. Grisene synes det er god beskæftigelse at splitte rullerne ad/æde dem.

cujo

Indlæg af cujo »

Man kan også bruge tobaks dåser :D
Dem bruger jeg også som hængekøje og især de små er vilde med dem.

Besvar