Løbegård.

Stedet hvor du kan komme med fiduser til glæde for marsvinet. Det kan være erfaringer du har gjort dig, ideer til sjovt legetøj, hjemmelavede bure osv.

Redaktør: Redaktører

Løbegård.

Indlægaf Anonymous skrevet fre 5. jan 2007 01:39

Jeg ved ikke om dette er det rigtig sted at spørge!? Men kender i nogle steder man kan få en tilpas stor, og ikke vanvittig dyr løbegård til marsvinene? Gerne en der kan foldes sammen når den ikke bruges.
Anonymous

Indlægaf Næsedyret skrevet fre 5. jan 2007 02:50

Øhh...jeg plejer faktisk at bruge sådan noget plastik-trådhegn jeg har købt i Silvan. Det ligger en meter højt når man køber det men det kan let klippes ned til en 30-40 cm. Det koster ikke ret meget og mine mutter har ikke maset sig ud under det -selvom de sagtens kunne gøre det hvis de ville.

Om sommeren bruger jeg det også, så sætter jeg det op ude på græs-engen med teltplykker. Så er det stabilt nok og de kan ikke bryde ud hvis man har plykker nok i kanten.

Hegnet er jo ikke så stabilt indenfor, som rigtige hegn men tilgængæld er det billigt og man kan lave MEGET stor løbegårde med det -og så fylder det ikke meget rullet sammen og det vejer ingen ting hvis man tager det med ud i naturen.

Se hegnet på "skovtursbillederne" her: http://www.arvenogskarven.dk/mutter.htm
Næsedyret

Indlægaf Anonymous skrevet fre 5. jan 2007 12:28

Smart. Jeg må snart en tur i Silvan. Skønne billeder iøvrigt. Mine har desværre kun mulighed for at komme ud når jeg har dem med hjemme hos min far om sommeren. For vi må slet ikke have dyr hvor vi bor. :oops: Så jeg kan ikke så godt sætte dem ud på græsset. Men jeg tror da helt klart jeg vil skaffe sådan en løbegård til uden for hjemme hos min far. Før hen har jeg altid bare taget overdelen af burene og sat dem ud under, men det ville være dejligt hvis de kunne få mere plads.
Anonymous

Indlægaf Næsedyret skrevet fre 5. jan 2007 12:36

Jeg lufter heller aldrig mutter her hvor jeg bor. Man må vist godt have dem men der er ikke meget ved at sidde på de velfriserede Round-up-plæner og lade sig overbeglo. Så jeg pakker grise, indhegning, kaffe, puder og bøger og tager ud hvor der er bedre plads. Da jeg ikke havde bil pakkede jeg det hele på en trækvogn og sjoskede op i botanisk have -der er kun ca. en km. herfra.

Man skal bare holde øje med katte, hunde og rovfugle for den er jo svær at overdække sådan en indhegning.
Næsedyret

Indlægaf Fionias skrevet fre 5. jan 2007 20:19

Jeg har købt en hamster løbegård til mine mutter.

Man kan få dem mange steder men jeg fandt den billigste i Bonnie til 99 kr andre steder har jeg set dem op til 129 kr.

En er lige lille nok til at fremkalde de helt store popcorn men man kan sætte flere sammen så de bliver større.

Hvis den bruges udenfor skal man dog holde skarpt øje med dem da den ikke er så høj.
Fionias

Indlægaf Lina skrevet fre 5. jan 2007 20:34

Vi har osse de der hamsterting.. og indtil videre er det kun abyer/hvirvelkryds der er deserteret ud af dem ;-)
Billede Billede Billede Billede Billede
Save the earth - it's the only planet with chocolate!
Brugeravatar
Lina
Administrator
Administrator

Geografisk sted: Vestegnen

Indlægaf Anonymous skrevet fre 5. jan 2007 23:33

Lina skrev:Vi har osse de der hamsterting.. og indtil videre er det kun abyer/hvirvelkryds der er deserteret ud af dem ;-)

:lol: :lol: Jeg har også en hvivelkryds jeg kunne have mistænk for at ville forsøge. Hun er meget hittepå som. Og er væk så snart man efter udmugning løfter overdelen til buret som de går i på gulvet mens deres kasser gøres rene. Og hun er hurtig. Det er nu lidt sødt når de der små ben løber hen over gulvet. :D
Anonymous

Indlægaf Lina skrevet fre 5. jan 2007 23:43

Ja de der hvirvelnumser, de er fyldt med gode ideer til at lave ulykker :roll:
Brugeravatar
Lina
Administrator
Administrator

Indlægaf Anonymous skrevet lør 6. jan 2007 00:45

Lina skrev:Ja de der hvirvelnumser, de er fyldt med gode ideer til at lave ulykker :roll:

Jeps. Det er de. De er ret så hittepåsomme. :lol: Og har meget personlighed. Min går sammen med en stor tyk teddy et eller andet (hun er vist egentlig ikke teddy har jeg fundet ud af, men hvad hun så er, er forsat en gåde) Men fed og doven, og ikke ret hittepåsom. Men de er enormt gode venner, og jeg tror det er modsætningerne der er med til at gøre dem så fine venner. Der skal en som den til at holde hvirvlens konstante og trælse dominering på alt og alle ud. Madskål, huse, hø, vandfalske, når der er muget ud... Det hele skal domineres jævnligt for at det kender sin plads. :roll:
Anonymous

Indlægaf Von Caboyé skrevet lør 6. jan 2007 09:46

Jeg havde en rosette hun som var en udbryder dronning... jeg havde hende til at gå sammen med en anden hun (havde kun 4 marsvin dengang), og i buret ved siden af gik to hanner... Burene er i plastic og har kun en åbning foroven hvor der er gitter over.... hannernes bur stod altid åbent, men hunnernes det skulle jeg godt nok huske at lukke, for Pus, som rosetten hed, synes altså at hannerne var meget sjovere end den hun hun gik sammen med.. så hun sprang da bare op og over i deres bur.. og der er altså 30-35 cm fra bunden og op til kanten af åbningen
:shock:
Von Caboyé
Vild med mutterne :-)

Geografisk sted: Aalborg

Indlægaf Anonymous skrevet lør 6. jan 2007 21:20

Slemme pige, der ville ind og lege med dregne. :shock:
Anonymous

Indlægaf Von Caboyé skrevet tors 11. jan 2007 07:57

ja... drengene ville skam også gerne hoppe hende i møde, men de var for tunge i numsen :P
Von Caboyé

Geografisk sted: Aalborg

Indlægaf Saturn skrevet tors 11. jan 2007 09:47

Lina skrev:Vi har osse de der hamsterting.. og indtil videre er det kun abyer/hvirvelkryds der er deserteret ud af dem ;-)
Min ene teddy-dame har altså også let og elefant hoppet over - med den store mås hun har :roll:
-
Billede
Lene og Frederik.
Teddyer, kæledyr og 1 ensfarvet sort
http://saturn.savstrup.dk
Saturn
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)

Geografisk sted: Tune/Roskilde

Indlægaf Lina skrevet tors 11. jan 2007 10:47

Saturn skrev:
Min ene teddy-dame har altså også let og elefant hoppet over - med den store mås hun har :roll:

Det er fysikkens love... når først svingningerne går igang, så forstærkes de, og blæwer bliver til fjeder-effekt.
Brugeravatar
Lina
Administrator
Administrator

Re: Løbegård.

Indlægaf Terpsmarsvin skrevet lør 24. mar 2007 13:40

ulv skrev:Jeg ved ikke om dette er det rigtig sted at spørge!? Men kender i nogle steder man kan få en tilpas stor, og ikke vanvittig dyr løbegård til marsvinene? Gerne en der kan foldes sammen når den ikke bruges.
hos en dyrehandler eller over nettet :lol:
Terpsmarsvin

Næste

Tilbage til Tips & Tricks