Tak til Arno

Stedet hvor du kan komme med fiduser til glæde for marsvinet. Det kan være erfaringer du har gjort dig, ideer til sjovt legetøj, hjemmelavede bure osv.

Redaktør: Redaktører

Besvar
Svataben

Tak til Arno

Indlæg af Svataben »

Tak Arno, for den strålende id├â┬® med foder-nettet.
Jeg har kun kunnet finde en kugle til mejse-bolde, men hold op, hvor de morer sig med den.
Har hængt den fra "loftet" med salat i, så den dingler frit. Troede måske, det ville være for svært for dem, men de styrer den med hård pote :lol:
Pio tager det nærmest personligt, at den ikke vil makke ret, og blev så ophidset, at hun hoppede lige op i luften af arrigskab, for så at kaste sig over den igen.
1000 tak for en strålende id├â┬®, der får mig til at grine og underholder mutterne!!!

arno

Indlæg af arno »

Jamen det var da så lidt!! Det ER også en SUPER id├â┬® (når jeg selv skal sige det... :wink: ). Mine møffehoveder har STOR glæde af begge "fodernet".

De var også ret "øøøøøøøøøøøøøhhhhh - hvad F... er det??" i starten, og det så ikke rigtig ud som om at de vidste hvad de skulle gøre med det/dem. Men de lærte det LYNHURTIGT, og så blev der guflet!

Det fede ved fodernettene er, at de netop bliver UDFORDRET; de kommer ikke bare nemt til grøntfoderet, og skal arbejde for at få fat i det lækre.

Derudover er det også rart at grøntfoderet ikke ligger på bunden, synes jeg...

- - -

Jeg vil omvendt sige tak for dine "marsvine-sprog-indlæg". Jeg ligger stadigvæk flad over det som står sidst i hvert af dine indlæg -
Marsvin: "Ui?.... ui ui ui... yyiiiiiii! *gnave/ruske tremmer* Yyyiiiiiii!!!"
Oversat: "Har du mad med?.. Kom nuuu... Du HAR mad med! *Vild spændt/dør snart af sult* Giiiv mig det!!!"

- helt ligesom MINE møffer kunne have sagt det!! Det er bare S├âÔǪ hyggeligt!

Isa/De La Creme
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 1461
Tilmeldt: fre 26. aug 2005 15:41
Geografisk sted: KBH

Indlæg af Isa/De La Creme »

Jeg skal også prøve :D
Marsvinene Ymtig, Rita, Springer, Marie, Sorte og Diva.

Anonymous

Indlæg af Anonymous »

PRØØØØØV det!!
Det ER nemlig ski.. godt fundet på. Mine er også blevet begavet med fodernet. (Købte to så jeg har et i reserve...) :)
De fandt lynhurtigt ud af hvad princippet var. Dejlig udfordring og tidsfordriv.
Hvorfor finder man ikke selv på sådan noget... :roll:

Hilsen Henriette.

Anonymous

Indlæg af Anonymous »

Hej

Nu har jeg kigget efter de der "net" hver gang jeg er kommet ind i en forretning (Rema 1000, kvickly, føtex, fakta osv), siden jeg læste om den geniale ide! :?
Det er endnu ikke lykkedes mig at finde nogen! Er der nogen der ved, HVOR man kan købe dem?

Hilsen Karoline

meyer

Indlæg af meyer »

Du kan købe dem i SuperBest forretninger. Se efter dem ved vildfuglefrø o. lign.

Anonymous

Indlæg af Anonymous »

Hmmm..... ja, tænkte jeg det ikke nok! Det er nok noget nær den eneste forretning i hele byen jeg ikke har kigget i :roll: :wink:

Jeg vil kigge derind på mandag.

Tak for svaret!

Karoline

arno

Indlæg af arno »

Jeg har også været heldig at finde nettet i BILKA - men ellers er Jaco/Super Best sikkert leveringsdygtige... Jeg har fundet dem til 10kr/stk i Jaco - og købte lige to med det samme :wink:

Svataben

Indlæg af Svataben »

Jeg fandt mit gemt godt væk på en hylde i en dyrehandler.
Det er jo udenfor sæsonen endnu, men er sikker på, at når det bliver koldere og folk virkeligt begynder at tænke på fuglefodring, så dukker de op alle vegne.
Hvis I ikke kan finde nogen nu, så vent et par måneder.
Den Bilka jeg arbejder i, har dem ikke endnu, men der er lige sat et par mand fra kasselinjen fra til at sortere julenisser i to dage, så mon ikke resten af vinter-varerne snart kommer på gaden?!

Svataben

Indlæg af Svataben »

Forreste, så er der endnu en måde at underholde de små kræ.
Jeg køber færdigpakket hø, da jeg bor inde i byen og ikke lige kan få fat på det gode land-hø.
Fordelen ved det færdigpakkede (portionspakkede) er, at jeg lægger det ned i buret som en fast klump istedet for at løsne det.
Mine marsvin kan bruge timer på at klatre på klumpen, hive strå frem, grave i klumpen, mase sig om bag ved den, vælte den og selv vælte ned fra den. :lol:
Desuden bliver høet heller ikke spredt så hurtigt over det hele og tisset på. Det tager i hvert fald ca 24 timer længere :roll: :)

Urteheksen

Indlæg af Urteheksen »

Jeg købte en salatholder (kugle til ophæng) hos Plantorama, jeg tror de sælger dem året rundt.

Besvar