Aktivitetsbræt

Stedet hvor du kan komme med fiduser til glæde for marsvinet. Det kan være erfaringer du har gjort dig, ideer til sjovt legetøj, hjemmelavede bure osv.

Redaktør: Redaktører

Besvar
Brugeravatar
Mysteries
Har styr på mutterne :-)
Har styr på mutterne :-)
Indlæg: 677
Tilmeldt: man 18. jul 2011 21:53
Geografisk sted: Glostrup
Kontakt:

Aktivitetsbræt

Indlæg af Mysteries »

Jeg er blevet lidt lun på sådan et godbidsbræt som det nederst til højre her på siden: http://www.trixie.de/eBooks/ebookDK/#/532/
Har nogen prøvet det?
Christina

Bubbel
Helt ny med mutterne
Helt ny med mutterne
Indlæg: 8
Tilmeldt: søn 27. jan 2013 13:50

Re: Aktivitetsbræt

Indlæg af Bubbel »

Gider marsvin overhoved sådan noget? :-) tænker også boldene og sådan.

Jeg vil også gerne høre erfaringer?

Brugeravatar
Mysteries
Har styr på mutterne :-)
Har styr på mutterne :-)
Indlæg: 677
Tilmeldt: man 18. jul 2011 21:53
Geografisk sted: Glostrup
Kontakt:

Re: Aktivitetsbræt

Indlæg af Mysteries »

Boldene er rigtig gode og alle mine kan finde ud af at bruge dem, bare de få dem i løbegård hvor der er plads til at de kan rulle ordentligt. Det der grønne rør med huller i synes jeg er virkeligt elendigt: marsvinene kan meget nemt gnave gummiet i stykker, så jeg tør slet ikke bruge den.
Mht. om de kan finde ud af at bruge sådan et bræt. Jeg har set hvordan de gør når de får grønt her, hvilket bliver servert i en madskål. Alle som ├®n løfter det grønt op de ikke gider have først (som regel kål) og smider ud af skålen, indtil de når ned til agurkestykkerne eller peberfrugten i bunden. Så ja, jeg tror godt de vil kunne lære at man skal løfte dimsen for at få den attraktive godbid nedenunder.
Christina

Brugeravatar
Miss Sofie
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 2514
Tilmeldt: fre 26. sep 2008 09:42
Geografisk sted: Lillevorde, Aalborg
Kontakt:

Re: Aktivitetsbræt

Indlæg af Miss Sofie »

Jeg ved ikke om mine ville ku finde ud af sådan en.
Men jeg har den her: Snack Roll.
Den bruger de i hvert fald :mrgreen:
Sofie
Billede

Brugeravatar
Louise9460
Godt igang med mutterne :-)
Godt igang med mutterne :-)
Indlæg: 234
Tilmeldt: fre 24. aug 2012 15:17

Re: Aktivitetsbræt

Indlæg af Louise9460 »

Det ser spændende ud, men om mine marsvin ville synes om den slags?? Tjah... nogle af dem ville helt sikkert, mens andre ikke ville gide.

Det er lidt det samme med mit legeland. Nogen tøffer rundt og undersøger det hele og synes, det er vældig skægt! Et par stykker gemmer sig konsekvent i den første og bedste hule, mens atter andre bare lægger sig ned og tager turen i legeland som ekstra lejlighed til afslapning. :lol:

Brugeravatar
Mysteries
Har styr på mutterne :-)
Har styr på mutterne :-)
Indlæg: 677
Tilmeldt: man 18. jul 2011 21:53
Geografisk sted: Glostrup
Kontakt:

Re: Aktivitetsbræt

Indlæg af Mysteries »

Miss Sofie skrev:Jeg ved ikke om mine ville ku finde ud af sådan en.
Men jeg har den her: Snack Roll.
Den bruger de i hvert fald :mrgreen:
Jeg tør simpelthen ikke bruge den, efter jeg har set hvordan de så let som ingenting kan gnave den i stykker. Jeg havde den i løbegården, og de der ville nærme sig den (den lugter også stærkt af syntetisk materiale), fik meget hurtigt bidt små stumper af det grønne af. Den havde sikkert været genial i et andet materiale.
Christina

Brugeravatar
Mysteries
Har styr på mutterne :-)
Har styr på mutterne :-)
Indlæg: 677
Tilmeldt: man 18. jul 2011 21:53
Geografisk sted: Glostrup
Kontakt:

Re: Aktivitetsbræt

Indlæg af Mysteries »

Nå, nu har jeg købt sådan et godbidsbræt-spil, og det er en mega succes! Jeg fik 4 af dem hjem til klinikken i forbindelse med at vi holdt marsvine-kanindag, og skulle jo lige teste det dagen inden mit foredrag. Jeg satte spillet i løbegården med en godbid under hvert låg, og gik fra Alvin og Lucky, som var i løbegården, i 10 min. Da jeg kom tilbage var samtlige låg pillet af og godbidderne væk. Alvin, min lille han på knap 3 måneder, var bare super kvik til at fatte det. Det er ham der er video af. Men de fleste af de andre kan også finde ud af det nu. Dog skal man ikke bruge for små godbidder, da hullerne er ret dybe og det bliver svært at få dem op (medmindre man har et lille hoved som Alvin).

Billede
Christina

mette8200
Helt ny med mutterne
Helt ny med mutterne
Indlæg: 10
Tilmeldt: tirs 8. maj 2012 13:56

Re: Aktivitetsbræt

Indlæg af mette8200 »

Nåh hvor er han sød! Ser vildt hyggeligt ud og han er dybt koncentreret ;-)

Saturn
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 4555
Tilmeldt: fre 16. dec 2005 13:21
Geografisk sted: Tune/Roskilde
Kontakt:

Re: Aktivitetsbræt

Indlæg af Saturn »

Hvor er det fint at se. Hvor kan man få fat i et sådanne bræt og hvor meget koster det?
-
Billede
Lene og Frederik.
Teddyer, kæledyr og 1 ensfarvet sort
http://saturn.savstrup.dk

Brugeravatar
Mysteries
Har styr på mutterne :-)
Har styr på mutterne :-)
Indlæg: 677
Tilmeldt: man 18. jul 2011 21:53
Geografisk sted: Glostrup
Kontakt:

Re: Aktivitetsbræt

Indlæg af Mysteries »

Det er fra Trixie, så enhver dyrehandel eller dyrlæge burde kunne bestille det, men de ligger i kolli ├á 4, så det er ikke sikkert de vil tage hjem hvis man kun skal have en. Vores salgspris blev på 100 kr, og det er nok i den omegn man skal regne med.
Christina

Besvar