Bold med godbidder

Stedet hvor du kan komme med fiduser til glæde for marsvinet. Det kan være erfaringer du har gjort dig, ideer til sjovt legetøj, hjemmelavede bure osv.

Redaktør: Redaktører

Besvar
Brugeravatar
KMB
Helt ny med mutterne
Helt ny med mutterne
Indlæg: 48
Tilmeldt: tirs 18. sep 2012 23:11

Bold med godbidder

Indlæg af KMB »

Jeg har sådan en fin lille bold hvor man kan putte godbidder, men ingen af mine marsvin ser ud til at forstå hvad de skal med den... De glor bare skeptisk på den :roll:

Er der nogen af jeres marsvin som kan finde ud af at bruge sådan en bold?

Rikke Breiner Kazoos
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 3780
Tilmeldt: søn 18. okt 2009 23:33

Re: Bold med godbidder

Indlæg af Rikke Breiner Kazoos »

Ja jeg har nogen, som elsker den bold. Nu har vi godt nok holdt en pause med dem, men vi har til næsten alle bure. Det er dem der er vilde med junior vita kraft kuglerne (det er dem jeg putter i), der står parate til at trille, så snart der er kommet noget i :)
Det skal være noget de godt kan lide, som de ikke får i madskålen :)
Billede

Brugeravatar
KMB
Helt ny med mutterne
Helt ny med mutterne
Indlæg: 48
Tilmeldt: tirs 18. sep 2012 23:11

Re: Bold med godbidder

Indlæg af KMB »

Hmm okay, så er mine måske bare ikke de skarpeste knive i skuffen hehe :mrgreen:
jeg putter nemlig også de der junior vita kraft kugler i (og de får dem ellers ikke til hverdag) men der sker stadig intet :roll:

Må lige prøve igen senere i dag, når de kommer i løbegård

Maria Voigt
Godt igang med mutterne :-)
Godt igang med mutterne :-)
Indlæg: 206
Tilmeldt: tors 7. apr 2011 22:10
Geografisk sted: København N

Re: Bold med godbidder

Indlæg af Maria Voigt »

Løbegården er et godt sted, at introducere godbidsbolden :) For nogle mutter er det skønt bare at have noget at skubbe til og mosle rundt med. For andre skal det altså være deres absolut yndlingsguf, som (nemt) triller ud af bolden når de puffer til den. Heldigvis er min lidt mere tilbageholdende mut, Janus, meget glad for tørrede ærteflager, som efter en hurtig tur i morteren, fint kan bruges i bolden. Efter jeg havde sørget for, at lægge bolden, så noget af indholdet faldt ud, gik der ikke lang tid før Janus kom til at skubbe til bolden, for at få fat i det der lå under, og ikke så lang tid efter havde fattet fidusen :) Han bliver aldrig den der løber rundt med bolden foran sig (Carlos metode), men han ved hvad det går ud på.
Mine dyr er meget glade for mange forskellige tørrede grøntsagsgodbidder - du kan jo evt prøve med et andet form for fyld :)
Mange hilsener,
Maria Voigt

Brugeravatar
Mysteries
Har styr på mutterne :-)
Har styr på mutterne :-)
Indlæg: 677
Tilmeldt: man 18. jul 2011 21:53
Geografisk sted: Glostrup
Kontakt:

Re: Bold med godbidder

Indlæg af Mysteries »

Jeg har to jeg bruger i løbegården og alle kan finde ud af dem. Jeg ved ikke om de bare ikke ruller godt nok i et bur med spåner, så de måske er svære at bruge? Jeg synes glatte bolde er bedre end dem med gulerødder i relief.
Christina

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Re: Bold med godbidder

Indlæg af Lina »

jeg har den erfaring at det kommer an på grisens mentalitet - spåner eller ej. Eller med andre ord... ikke alle gider arbejde for føden ;-)
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

Ulla
Har styr på mutterne :-)
Har styr på mutterne :-)
Indlæg: 526
Tilmeldt: søn 24. jun 2012 17:02
Geografisk sted: Islev, Rødovre

Re: Bold med godbidder

Indlæg af Ulla »

Jeg har også bolde til mine mutter, men kun nogen af dem gider trille bold, mine to unge hanner har dog endnu ikke fundet ud af hvordan de skal få Vita for kids ud af bolden, men det kommer nok

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Re: Bold med godbidder

Indlæg af Lina »

jeg havde engang en sheltiehan.. han kunne rulle sådan en bold tom på nul komma fem... og så havde jeg dem der overhovedet ikke syntes det var interessant. Ikke at de ikke ville have babykuglerne, de gad bare ikke bolden.
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

Brugeravatar
Mysteries
Har styr på mutterne :-)
Har styr på mutterne :-)
Indlæg: 677
Tilmeldt: man 18. jul 2011 21:53
Geografisk sted: Glostrup
Kontakt:

Re: Bold med godbidder

Indlæg af Mysteries »

he he, her kan der være kamp om bolden. Jeg fylder vitakraft juniorkugler i og ryster bolden for at tilkalde dem, når de er i løbegård. Og når så de er pilet hen til mig, lægger jeg bolden ned hvorefter den overtages af ivrige marsvin. Men, jo, der er da nok et par stykker der er mere ivrige end andre :)
Christina

Besvar