underholdning til mutterne

Stedet hvor du kan komme med fiduser til glæde for marsvinet. Det kan være erfaringer du har gjort dig, ideer til sjovt legetøj, hjemmelavede bure osv.

Redaktør: Redaktører

Besvar
Cillecc
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 1208
Tilmeldt: søn 20. jun 2010 17:48
Geografisk sted: Nordsjælland, hovedstadsområdet
Kontakt:

underholdning til mutterne

Indlæg af Cillecc »

Ja, jeg må indrømme at jeg ikke har været så god til at lukke mine mutter ud for at løbe. Så nu hvor jeg prøver, glor de bare dumt på mig, indtil jeg samler dem op igen. De to yngste kan jeg måske godt få til det, men ikke de ældste.
Så jeg vil nu få noget, som de kan underholde sig med inde i buret. Jeg skal have købt de der godbidsbolde. Jeg smed den jeg havde ud, da jeg mistænkte svamp hos mine dyr. Men tænkte på om I har nogle gode ideer? Enten nogle gode underholdende ting man kan købe, eller også lave selv? Er nemlig arbejdsløs for tiden, så har ikke rigtig nogle penge :p

Bare så deres dage i buret ikke bliver så ens og kedelige. Får så dårlig samvittighed en gang imellem.
Billede

Maria Voigt
Godt igang med mutterne :-)
Godt igang med mutterne :-)
Indlæg: 206
Tilmeldt: tors 7. apr 2011 22:10
Geografisk sted: København N

Re: underholdning til mutterne

Indlæg af Maria Voigt »

Denne her kan med sikkerhed bruges til underholdning, men nok også til en del middagslure ;)

Det skal du bruge:
Et par jeans eller bukser, som der må klippes i (eller som i hvert fald gerne må blive en del kortere)
To køkkenrullerør
Gaffatape

Fremgangsmåde:
Klip et ben af bukserne.
Tryk køkkenrullerne flade, og saml dem i en cirkel med gaffatape(lad enderne overlappe lidt).
Beklæd køkkenrulleringen med gaffatape.
Put enden af det afklippede bukseben ind i din gaffabeklædte ring.
Fold nu buksebenet op omkring ringen, så den dækkes og sidder på plads.

Voila! Et styks blød tunnel med nødudgang er skabt - og hvis det er jeansstof kan det ofte klare 60 grader ved vask (husk at fjerne ringen) :wink:
Ringen kan nemt skiftes ud, hvis den skulle blive slidt/beskidt.

P.S. Opgiv endelig ikke, at give dine mutter mulighed for, at tage sig en løbetur på gulvet/i løbegård :!: Det kan kræve lidt tilvænning, men de ender alle med at elske det. Og så er det jo også bare skønt at se på glade mutter, som drøner rundt og popcorner :)
Mange hilsener,
Maria Voigt

Brugeravatar
KMB
Helt ny med mutterne
Helt ny med mutterne
Indlæg: 48
Tilmeldt: tirs 18. sep 2012 23:11

Re: underholdning til mutterne

Indlæg af KMB »

Grene man kan gnave i stykker, er et stort hit herhjemme :D

Cillecc
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 1208
Tilmeldt: søn 20. jun 2010 17:48
Geografisk sted: Nordsjælland, hovedstadsområdet
Kontakt:

Re: underholdning til mutterne

Indlæg af Cillecc »

okay tusind tak :D Tror jeg vil begynde at vænne dem til løbeture :D Er det bedst at lade dem gå på underlag, eller gør klinkegulv noget? Synes ikke de er så glade for klinkegulv, men der vil de kunne gå rundt så længe de har lyst. Og hvis de tisser skal jeg ikke bekymre mig om trægulvet og gulvtæppet inde på værelset nemlig. :)

Og tusind tak for ideen med bukserne :D Har godt nok lige smidt alle bukser ud, der kunne bruges :p så må se om nogle af de andre familiemedlemmer smider bukser ud :p
Billede

Cillecc
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 1208
Tilmeldt: søn 20. jun 2010 17:48
Geografisk sted: Nordsjælland, hovedstadsområdet
Kontakt:

Re: underholdning til mutterne

Indlæg af Cillecc »

hvilke grene er det nu man må give mutter?
Må man give dem bøgegrene? Vi har nemlige bøgehæk stort set hele vejen rundt om huset :)
Billede

Brugeravatar
Louise9460
Godt igang med mutterne :-)
Godt igang med mutterne :-)
Indlæg: 234
Tilmeldt: fre 24. aug 2012 15:17

Re: underholdning til mutterne

Indlæg af Louise9460 »

Jeg har netop i sidste uge været i IKEA - det endte ud i et "legeland" til mine mutter. Ingen af remedierne er oprindeligt lavet til marsvin, men mutterne ELSKER det. :D

Og så har det kun kostet 132 kr. :mrgreen:

Billede

Det gælder bare om at bruge fantasien. :)

Cillecc
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 1208
Tilmeldt: søn 20. jun 2010 17:48
Geografisk sted: Nordsjælland, hovedstadsområdet
Kontakt:

Re: underholdning til mutterne

Indlæg af Cillecc »

ej hvor ser det hyggeligt ud :D
Jeg er bare ikke så kreativ :p
Billede

Besvar