Hjælp til indretning af bur

Stedet hvor du kan komme med fiduser til glæde for marsvinet. Det kan være erfaringer du har gjort dig, ideer til sjovt legetøj, hjemmelavede bure osv.

Redaktør: Redaktører

Besvar
Tinee

Hjælp til indretning af bur

Indlæg af Tinee »

Jeg har forsøgt at søge herinde uden at komme det ret meget nærmere et svar - derfor denne tråd.

Igår sad jeg og googlede lidt omkring indretning af bure. Mine to drenge fik sig et større bur igår, og det giver jo flere muligheder for indretning. Jeg kunne rigtig godt tænke mig at give dem et bur, hvor de også kan komme op i højden - dvs. "niveau-opdelt". Jeg læste mig frem til, at der var ├®n, der havde brugt en hjørnehylde fra "De Frie Træudsalg", og sådan en butik har vi her i byen, så der kører jeg nok ned senere i dag :)

Billede

Jeg regner med, at hylden på 25x25 cm er stor nok (?) Hvordan og hvorledes jeg skal få den sat fast, ved jeg endnu ikke, men det regner jeg med, at tømreren kan hjælpe mig med, når han kommer hjem fra arbejde ;)

Derudover har jeg også læst mig frem til, at marsvin godt kan lide at putte i hængekøjer, og jeg forsøgte igår aftes at lave en lidt interimistisk hængekøje af en vaskeklud og 4 sikkerhedsnåle, men det var knap så vellykket. Der har tidligere været en tråd herinde om hængekøjer, men billederne i tråden er der ikke længere :( Er der nogen, der har et par tips til, hvordan man laver en hængekøje? :)

Tinee

Re: Hjælp til indretning af bur

Indlæg af Tinee »

Så er hylden kommet op - nu er spørgsmålet så bare, om de selv kan hoppe derop, eller om jeg skal have fikset en eller anden form for trappe sammen til dem. Nogen, der ved det?

Billede

Nu skal jeg bare have løst "problemet" med den der hængekøje, som jeg har læst om. Det mangler jeg stadig nogle tricks til, hvordan jeg løser...

Tinee

Re: Hjælp til indretning af bur

Indlæg af Tinee »

Ingen, der kan hjælpe??

Isa/De La Creme
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 1461
Tilmeldt: fre 26. aug 2005 15:41
Geografisk sted: KBH

Re: Hjælp til indretning af bur

Indlæg af Isa/De La Creme »

Jeg tror de syntes pladen er kedelig. Forstået på den måde den er helt glat. Ikke rigtig noget at gnave i eller noget lækkert tæppe at putte på. Nogle marsvin VIL slet ikke hoppe op på ting,- det finder du jo ud af med tiden.
Ramper og marsvin funker ikke så godt. Men hvis du nu fx sætter en mursten eller lign. som et trappetrin så dur det. Så syntes de også stenen er spændende.

Hængekøjer til marsvin plejer de fleste vist at købe. En klud og lidt hjemmebiks dur fint til hamstere og lign. men marsvin har en noget større kropsvægt så der skal kram til. Mange har snakket rigtig godt om Lux shoppens til marsvin som er halvt hus halv hængekøje.

Og ellers er en helt almindelig papkasse tit et hit. Skær den op så der er mindst to udgange og evt. et hul i taget der kan proppes hø ned i. Papkasser er både huse, de elsker at flytte rundt på det og det kan gnaves i. Det er mange gode og sjove ting for marsvin.

Et stort hit her er også tunnelen med fleece indeni. Toiletpaprør. Og så bare nogle grene fx lagt mellem to huse og med hø på. Det er både gnavesjovt, puttesjovt, trygt og hyggeligt.

Jeg kyler lige lidt forskellige billeder på her som jeg har haft i tidens løb.

Billede

Billede

Billede

Billede
Marsvinene Ymtig, Rita, Springer, Marie, Sorte og Diva.

Rikke Breiner Kazoos
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 3780
Tilmeldt: søn 18. okt 2009 23:33

Re: Hjælp til indretning af bur

Indlæg af Rikke Breiner Kazoos »

Åh Isa din creme/hvide satin er bare uber skøn :hjerte :hjerte :hjerte =P~
Billede

Isa/De La Creme
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 1461
Tilmeldt: fre 26. aug 2005 15:41
Geografisk sted: KBH

Re: Hjælp til indretning af bur

Indlæg af Isa/De La Creme »

Rikke-ja hun (Lobelias Cherie) har noget over sig. Eller havde vil jeg sige. Hun er en gammel pige nu (bliver 5 år denne måned) og det kan ses og mærkes desværre.
Marsvinene Ymtig, Rita, Springer, Marie, Sorte og Diva.

Besvar