Erfaringer med skabsbur

Stedet hvor du kan komme med fiduser til glæde for marsvinet. Det kan være erfaringer du har gjort dig, ideer til sjovt legetøj, hjemmelavede bure osv.

Redaktør: Redaktører

Besvar
EliseBoisen

Erfaringer med skabsbur

Indlæg af EliseBoisen »

Ville lige høre jeres erfaringer i forhold til skabsbure... Hvor tyk en acrylplade skal jeg sætte i et bur der er 130cm i længden? Hvor høj skal den være for at dyrene ikke tager springet ud i det fri? Og hvordan sætter jeg den fast så den kan tages af og på? Har tænkt på gardinskinner, men det bliver en smule dyrt og det kræver vist at pladerne er 6mm. Hvad er jeres erfaringer?

Brugeravatar
Marsvin
Administrator
Administrator
Indlæg: 4891
Tilmeldt: man 19. jan 2004 12:58
Geografisk sted: Albertslund
Kontakt:

Re: Erfaringer med skabsbur

Indlæg af Marsvin »

"Gardinskinner/U-profil"" i aluminium er ikke så dyre i byggemarkeder.

Når det er så bredt så ville jeg vælge at lægge en skinne i bunden, evt. kun nogle stykker med ca 20 cm mellemrum, så det er nemmere at rengøre. Så behøver du ikke at gå op i 6 mm plexiglas.
Venlig hilsen

Johnny Ramm - Tidligere @marsvin.dk opdræt af Abyssinier
Over-Gnaverhjernen ;-)
OverAdmin & Ejer af Forum.

http://mutterne.dk
admin@mutterne.dk

Alle mine Abyssinere er efter rene Sydamerikanske linier. Alle der er født her, er danske mutter ;-)
Billede

Annetten
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 2344
Tilmeldt: tors 4. aug 2005 19:11
Geografisk sted: Slagelse
Kontakt:

Re: Erfaringer med skabsbur

Indlæg af Annetten »

Jeg har skabsbur der er 120 bredt. Jeg bruger 3 mm i gardinskinne dog med plexiglasrester sådan stukket ned i skinnen som ekstra stabilitet. Mine dagplejebørn står dagligt og hiver i plexien og det holder stadig. Det ser ikke så kønt ud, men det funker.

Dueholms

Re: Erfaringer med skabsbur

Indlæg af Dueholms »

Jeg har nogle forskellige skabsbure hvor det er lavet på forskellige måder. Du er velkommen til at komme og kigge.

Brugeravatar
alatind
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 4748
Tilmeldt: man 2. apr 2007 22:11
Geografisk sted: Køge

Re: Erfaringer med skabsbur

Indlæg af alatind »

Du skal bruge 4 eller 5 mm, vil jeg synes, for at stabilisere... og de kan begge to godt gå ned i en gardin skinne.
Jeg har selv 4 mm/gardinskinner og det går superfint, og jeg har haft dem i flere år uden uheld.... men de skal passe meget præcist i længden for ikke at smutte ud når dyrene står på kanten, for så bøjer det en anelse udad.
3 mm vil være lige tyndt nok på så langt et stykke, det bøjer alt for nemt efter min mening.
Hilsen Line Tind

Brugeravatar
alatind
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 4748
Tilmeldt: man 2. apr 2007 22:11
Geografisk sted: Køge

Re: Erfaringer med skabsbur

Indlæg af alatind »

....i øvrigt så er det ret billigt med gardinskinner, hvis du køber de lange og så selv saver af i passende stykker og borer små huller til skruer.
Jeg har lavet en lille vejledning til hvordan jeg gjorde med mine bure på min hp, under Tips & Ideer - blandede tips og ideer.
Hilsen Line Tind

EliseBoisen

Re: Erfaringer med skabsbur

Indlæg af EliseBoisen »

Tusind tak for svar :)
Hvor køber man plexiglas billigst? Og hvor højt skal jeg lave det for mutterne ikke hopper over?

Besvar